A felhőszolgáltatások válnak a HP stratégiájának első számú elemévé Léo Apotheker szerint: az elnök-vezérigazgató "személyes felhőt" és saját app store-t tervez.
A sajtó képviselői és üzleti elemzők számára tartott előadást a HP elnök-vezérigazgatója, amelynek során a vállalat közeljövőjének terveiről is beszélt. A jövőképpel kapcsolatban az elemzők két területet emeltek ki, amelyekre a HP valóban nagy üzletet építhet.

A saját kis felhőm Léo Apotheker nagy hangsúlyt fektetett a "személyes felhővel" kapcsolatos tervek kifejtésére. A vezető szerint szükség van egy olyan cloud alapú megoldásra, amely lehetővé teszi a vállalatok munkatársainak, hogy az üzleti alkalmazásaikat akár távolról, okostelefonjaikon és egyéb mobil eszközeikről is elérhessék. Emellett fontosnak tartja azt is, hogy a közösségi szolgáltatások segítségével a felhasználók elérhessék munkatársaikat és esetleges üzletfeleiket is.


Ez persze még elég általánosan hangzik, és az elemzők szerint legkorábban 2012-ben tisztázódhat, pontosan milyen megoldásokkal is készül a HP ezen a téren. Frank Gillett, a Forrester elemzője mindenesetre nagy lehetőséget lát a bejelentésben. Szerinte a legtöbben még mindig csak szórakozásra, magán-kapcsolatok ápolására használják a közösségi szolgáltatásokat, pedig ezek összekapcsolása az üzleti folyamatokkal ígéretes fejlődési irány lehet.

Nyílik a HP-webbolt
Az Apple App Store és a Google-féle Android Market mintájára saját alkalmazásboltot is tervbe vett a HP: ezen a felületen legfőképpen üzleti alkalmazásokat lehet majd elérni. Az Enderle Group vezető elemzője szerint ennek két fontos előnye is lehet.

WebOS kerül minden HP számítógépre
A fogyasztói szektor miatt maradtak el a HP bevételei

Egyrészt így közvetlenül elérhetővé válnak a végfelhasználók, akik gyakran elvesznek a viszonteladók és rendszerintegrátorok ajánlatai között. Másrészt a webáruház kínálatában olyan független fejlesztők megoldásai is elérhetővé válhatnak, akik máshogy szinte semmilyen eséllyel nem rendelkeznének ahhoz, hogy egy nagyvállalat érdeklődését felkeltsék, ám egy nagyvállalat értékesítési csatornáján keresztül sokkal könnyebben rájuk találhatnak az érdeklődők.

Az olaszok olajjal locsolgatják az USA és az EU parázs kereskedelmi vitáját

Az amerikai techvállalatokkal szemben támasztott olasz áfakövetelés minden olyan vállalatot érinthet, ahol ingyenes szolgáltatásokat kötnek össze a felhasználói adatok begyűjtésével.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.