A szakértők idén is többféleképpen igyekeznek rávilágítani, milyen trendek, termékek vagy épp gyártók voltak a CES kedvencei és bukott versenyzői, így következtetve az idei év technológiai folyamataira. Ebben az évben is megnézhetjük a twitteres kommunikáció elemzéséből összeállított listát.
A táblagépek és az ultrabookok vezették az "érdeklődési toplistát" az idei Consumer Electronics Show-n, legalábbis ez derül ki a Mashable és a SimplyMeasured által összeállított Twitter-statisztikákból, amelyet már tavaly is elvégeztek, így az éves változásokat is nyomon követhetjük.

Még hogy a CES haldoklik? A közösségi média típusai közül talán a Twitter az, amely rövid és tömör hozzászólásai miatt a leggyorsabb és legtömörebb esszenciáját adhatja egy eseménynek. A látogatók és érdeklődők pár tőmondatban, akár a helyszínen megoszthatják legfontosabb gondolataikat, így a leszűrhető vélemények is tiszták és érthetőek, valamint az időzítésből is le lehet szűrni a legforróbb időpontokat.


Bár többen már a vészharangot kongatják, mondván, a CES csillaga már leáldozóban van, a tavalyi évvel összehasonlítva az érdeklődés egyáltalán nem csökkent, sőt. A Twitter-aktivitás szinte mindvégig a 2011-es szint fölött maradt, jelezve, hogy az újdonságok, bejelentések és trendek folyamatosan közléskényszert okoznak az érdeklődőkben. (Persze maga a Twitter és az okostelefon-ellátottság is nőt egy év alatt.)

Erőnyerők és sunnyogók Ha a következő grafikonon megnézzük, mikor milyen gyártók és márkanevek hangzottak el a #ces twitter-csatornán, szintén pár érdekes következtetésre juthatunk. A nulladik napon hiába sikerült kissé felemásra a Microsoft keynote előadása, mégis erről beszéltek legtöbbet a tweetelők. Ennek egy része persze számon kérhette a kissé szerény újdonság-felhozatalt, de a fő ok minden bizonnyal az a tény, hogy ez volt a redmondi vállalat utolsó hivatalos CES-es megjelenése.


A Nokiát övező érdeklődés jóval kisebb fellángolása szintén a Microsofthoz kapcsolódik, viszont érdekes a Samsung iránti fokozott érdeklődés, főképp annak fényében, hogy a koreai gyártó semmilyen kifejezett újdonságot nem vitt a CES-re: a nagy számú tweet is jelzi a vállalat fontosságát az androidos gyártók között.

A következő napokon már jóval visszafogottabb volt a gyártók és márkák emlegetése: az első napon a mobilos világ letámadását propagáló Intelről beszéltek viszonylag többet, majd a Razr márkanevet újra (de egyelőre csak Amerikában) felélesztő Motorola következett. Viszonylag kevés szó esett azonban az ultrabookjait bemutató HP-ról, és a nulladik napi felbuzdulás után hallgattak az Ericssontól megváló Sonyról is.


Trend a lelke mindennek A statisztikában azt is megfigyelhetjük, mik voltak a legforróbb témák és trendek a kiállítással kapcsolatban. Bár a tablet önmagában már nem újdonság, a megannyi új modell miatt idén is a táblagépekről esett a legtöbb szó. Új kategória azonban tavalyhoz képest az ultrabookoké, amely frissessége ellenére a második legnépszerűbb témakör lett a tweetelők körében. A notebookokról, OLED kijelzőkről már jóval kevesebbet beszéltek, és a számok alapján nem is az audiofileké vagy a játékosoké volt az idei CES. Bármennyire is hatalmas piacnak és lehetőségnek tartja azonban mindenki az okos és internetes tévéket, a hatalmas kijelzőjű új modelleket, a HDTV témakör méltatlanul alulreprezentált maradt a twitteres társalgásokban.

PC-s Kinect, Windows 8 és Mango: Microsoft a CES-en
A tévé köré építené a világot a Samsung
A CES-en támadja le a mobilpiacot az Intel

Trump sokadszor tolja arrébb a TikTok-döntés határidejét

Kezd a rétestésztához hasonló nyúlósságúvá válni a TikTok esetleges egyesült államokbeli kitiltásáról szóló történet. A kínai tulajdonú alkalmazás újabb 90 napot kapott az ügy rendezésére.
 
Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?

A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.