A nemrégiben X-re átnevezett Twitternél nincsenek unalmas időszakok. A héten például beindult a belengetett cikkajánló bejegyzések "megcsonkítása". A már augusztusban belengetett változtatást Elon Musk, a vállalat lassan egy éve regnáló tulajdonosa elsőre esztétikai okokkal indokolta, de azóta azt is elismerte, hogy a felhasználói aktivitás növekedését reméli ettől. (Például így kevesebben lépnek le a közösségi platformról holmi érdekesnek vélt külső linkekre kattintva.)
Ami a közeljövőt érinti, egy újabb csavar várható az X fizetős használatánál. Nemrégiben felmerült, hogy Musk akár a teljes alkalmazást előfizetésessé teszi, de ez még a váratlan húzásairól ismert techmilliárdostól is meredek húzásnak tűnik. Ezt a lehetőséget sem feltétlenül zárja ki ugyanakkor az a legújabb pletykaverzió, aminek alapját a program kódjában frissen talált információk adják.
X Premium will be broken up into 3 tiers:
— Aaron (@aaronp613) October 5, 2023
Premium Basic - Full Ads
Premium Standard - Half Ads
Premium Plus - No Ads pic.twitter.com/I0CyaQf2ME
A fentebbi kódrészlet szerint a jelenleg havi 8, éves előfizetés esetén 84 dollárért kínált X Premium csomagot három szintre osztanák annak mentén, hogy a felhasználónak milyen sűrűn kell átvágnia magát reklámokon. A Basic változatra fizetők hírfolyamába "teljes" hirdetési mennyiséget adagolnának, a Standard ezt megfelezné, végül a Premium Plusra benevezők mentesülnének mindenféle ilyen tehertől.
Ennél sokkal többet egyelőre nem tudni a konstrukcióról, így az sem világos még, hogy mikor és milyen árszinteken vezetnék be az új rendszert. Már ha egyáltalán valóra válik mindez, mert a Musk irányította cégnél az utóbbi évben csak egy dolog volt biztos: az, hogy semmi sem biztos.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak