Egy kutatócégnél első ízben fordult elő, hogy a hírfogyasztási szokások vizsgálatánál a közösségi média beelőzte a nyomtatott sajtót.

A Pew Research Center rendszeresen szondázza az Egyesült Államok felnőtt lakosságát azzal kapcsolatban, hogy milyen forrásokból tájékozódnak a világ dolgairól. A hírfogyasztás rendkívül eltérő képet mutat a különböző korosztályoknál, de összességében el lehet mondani, hogy a nyomtatott sajtót immár a közösségi média is veri.

Csomagolásra még jó lesz?

Bár a televízió is kezd háttérbe szorulni, ha hírekről van szó, az öreg platform még mindig jól tartja magát. A tévében nézett hírműsorok mögött viszont nagy tülekedés alakult ki, amelyből láthatóan nem a legtekintélyesebb múlttal rendelkező médium, a nyomtatott lapok jönnek ki a legjobban. Az idén korábban lefolytatott megkérdezésekből az derül ki, hogy az USA-ban már sereghajtó hírforrássá degradálódott a régen egyeduralkodó formátum.

A technológia társadalomra gyakorolt hatását jól mutatja, hogy az összes felnőtt válaszadó ötöde már a közösségi médiát jelölte meg gyakran felkeresett hírforrásként, miközben nyomtatott lapokból már csak minden hatodik ember tájékozódik kisebb-nagyobb rendszerességgel. Azért a tévének sincs sok oka örülni, hiszen erre a kérdésre két évvel ezelőtt még 57 százalék említést kapott, idén viszont becsúszott 50 százalék alá. A képet az online híroldalak (33 százalék) és a rádió (26 százalék) teszik teljessé. Érdekesség, hogy az internet összességében, tehát a közösségi hálózatok és a hírszájtok együttesen már 43 százalékot kaptak, azaz ebben az összevetésben is hamarosan jöhet egy történelmi fordulópont.

Generációs szakadék 

A válaszokat korcsoportokra bontva teljesen külön világokat kapunk. Természetesen nincs abban semmi meglepő, hogy az idősek jobban ragaszkodnak a hagyományos csatornákhoz, de az alábbi grafikonok rajzolatának eltérése azért így is mellbevágó.

 

Hírfogyasztáshoz gyakran használt médiatípusok korosztályonként az említések arányában

 

Amint látszik, a fiataloknál már alig van jelen a nyomtatott sajtó, de a tévé és a rádió sem különösebben releváns hírforrás. Az érettebb korosztálynál egy sokkal arányosabb kép rajzolódik ki, míg az idősebbeknél egyre inkább elnyom mindent a televízió. A nyugdíjasoknál viszont még a napilapok és magazinok is képesek tekintélyes rajongói tábort felmutatni.

Közösség & HR

Nem sok mindenkit érdekel az Apple szuperszemüvege

A beszámolók alapján elolvadt az érdeklődés a Vision Pro headsetek iránt, az Apple néhány üzletében szinte nem is keresik a gyártó legújabb hardveres termékét.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.