A makacsul kitartó koronavírus sem tudta szorosabbra csukni a társra vágyók pénztárcáját.

Ha valaminek, akkor a randizásnak biztosan alaposan alávágott a pandémia - gondolhatnánk. Ha 2020-ban volt is esetleg ennek némi hatása a témában érintett online alkalmazások forgalmára, azt a tavalyi adatok alapján egyértelműen kijelenthetjük, hogy a szektor kiválóan alkalmazkodott a különleges helyzethez.

A mobil alkalmazások elemzésére szakosodott App Annie szektorról készített beszámolója szerint 2021-ben nagyjából 4,2 milliárd dollárt költött a világ randiappokban elérhető előfizetésekre és kiemelt funkciókra. A növekedési ütem lendületét mutatja, hogy 2018-ban ennek csak nagyjából a fele jött össze. 2020-hoz viszonyítva pedig 30 százalék körüli volt a bővülés. 

De nem csak a forgalom, hanem a felhasználói létszám is komoly ugrást csinált tavaly. A BussinessofApps januári összeállítása a társkereső alkalmazások használóit 2020-ban bő 293 millióra teszi, míg tavaly ez az érték már megközelítette a 240 milliós szintet. Egy évvel korábban, azaz 2019-ről 2020-ra mindössze nagyjából 10 millióval bővült a felhasználók köre.

A terület királya egyértelműen a Tinder. A Match Group alkalmazása volt tavaly a legtöbbször letöltött ilyen app, 1,35 milliárd dolláros forgalmával pedig a szektor legvastagabb tortaszeletét szerezte meg (5 százalékkal túlgyorsulva a szegmens amúgy sem lassú növekedési tempóját).  

Az App Annie elemzése a terület sikerét abban látja, hogy a szolgáltatók gyorsan és jól alkalmazkodtak a koronavírus okozta anomáliákhoz. Mivel a személyes találkozások lehetősége beszűkült, az alkalmazásokban egy sor olyan új funkció (például virtuális események, online találkák stb.) jelent meg, amelyekkel sikerült fenntartani a felhasználói érdeklődést és aktivitást.

Átmozgatta az appokat a vírus

A fentiek alapján a pandémia esetleges negatív hatásait szépen kimozogták a randiappok, más területeken viszont csak fel kellett készülni a váratlan extra érdeklődésre. Ahogy egy korábbi cikkünkben már beszámoltunk róla, jelentősen megnőtt a webáruhazak dedikált alkalmazásainak a használata, az étel- és italkiszállítók pedig nagyjából 50 százalékkal több figyelmet kaptak, mint korábban. Szintén nőtt az érdeklődés a különböző fizikai edzést, fitneszprogramokat kínáló alkalmazások iránt, de még a meditációs appok is profitáltak a pandémiás helyzetből.

Konzumer tech

Egyre kevésbé férnek hozzá az MI-fejlesztők a létfontosságú adatokhoz

A tartalomszolgáltatók sorra vezetik be a korlátozásokat az általuk közölt anyagok felhasználására, miközben a mesterséges intelligencia egyre többet követelne magának.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.