Ha valaminek, akkor a randizásnak biztosan alaposan alávágott a pandémia - gondolhatnánk. Ha 2020-ban volt is esetleg ennek némi hatása a témában érintett online alkalmazások forgalmára, azt a tavalyi adatok alapján egyértelműen kijelenthetjük, hogy a szektor kiválóan alkalmazkodott a különleges helyzethez.
A mobil alkalmazások elemzésére szakosodott App Annie szektorról készített beszámolója szerint 2021-ben nagyjából 4,2 milliárd dollárt költött a világ randiappokban elérhető előfizetésekre és kiemelt funkciókra. A növekedési ütem lendületét mutatja, hogy 2018-ban ennek csak nagyjából a fele jött össze. 2020-hoz viszonyítva pedig 30 százalék körüli volt a bővülés.
De nem csak a forgalom, hanem a felhasználói létszám is komoly ugrást csinált tavaly. A BussinessofApps januári összeállítása a társkereső alkalmazások használóit 2020-ban bő 293 millióra teszi, míg tavaly ez az érték már megközelítette a 240 milliós szintet. Egy évvel korábban, azaz 2019-ről 2020-ra mindössze nagyjából 10 millióval bővült a felhasználók köre.
A terület királya egyértelműen a Tinder. A Match Group alkalmazása volt tavaly a legtöbbször letöltött ilyen app, 1,35 milliárd dolláros forgalmával pedig a szektor legvastagabb tortaszeletét szerezte meg (5 százalékkal túlgyorsulva a szegmens amúgy sem lassú növekedési tempóját).
Az App Annie elemzése a terület sikerét abban látja, hogy a szolgáltatók gyorsan és jól alkalmazkodtak a koronavírus okozta anomáliákhoz. Mivel a személyes találkozások lehetősége beszűkült, az alkalmazásokban egy sor olyan új funkció (például virtuális események, online találkák stb.) jelent meg, amelyekkel sikerült fenntartani a felhasználói érdeklődést és aktivitást.
Átmozgatta az appokat a vírus
A fentiek alapján a pandémia esetleges negatív hatásait szépen kimozogták a randiappok, más területeken viszont csak fel kellett készülni a váratlan extra érdeklődésre. Ahogy egy korábbi cikkünkben már beszámoltunk róla, jelentősen megnőtt a webáruhazak dedikált alkalmazásainak a használata, az étel- és italkiszállítók pedig nagyjából 50 százalékkal több figyelmet kaptak, mint korábban. Szintén nőtt az érdeklődés a különböző fizikai edzést, fitneszprogramokat kínáló alkalmazások iránt, de még a meditációs appok is profitáltak a pandémiás helyzetből.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak