A Magyarországon bejegyzett online kiskereskedelmi vállalkozások pályázhatnak a díjra.

A közönségszavazás már elindult, és április 26-ára az is kiderül, hogy melyik lesz az a 21 kkv és nagyvállalat, melyek közül a szakmai zsűri kiválasztja Az Év Internetes Kereskedője verseny díjazottjait. A versenyen minden Magyarországon bejegyzett online kisekreskedelmi vállalkozás indulhat.

Tavaly több mint 40 ezren szavaztak. Idén még nagyobb az érdeklődés, a szervezők – az eNET, a Next Wave Europe, az Ecommerce Hungary (korábban SzEk.org), és az IVSZ – közleménye szerint időarányosan minden eddiginél többen adták le voksukat kedvenc webáruházukra. A szervezők ajándéksorsolással is serkentik a szavazókedvet. A részletek a verseny honlapján olvashatók, és a szavazatokat is ott lehet leadni.

Tavaly nagyvállalati kategóriában a Decathlon Magyarország, a kkv-k között pedig a Háda Webshop nyerte a díjat.

A szakmai és szubjektív megítélés is fontos

Bár a díjazottak kiválasztásában fontos szerepet kap a vásárlóközönség, az objektíven mérhető teljesítmény is számít: ez utóbbi testesíti meg a szervezők által felkért szakmai zsűri. Így a kereskedők lényegében két visszajelzést is kapnak: egyrészt a vásárlói elégedettségről az online kiskereskedelmi csatornák legelkötelezettebb használóitól, másrészt szakmai visszajelzéseket is kapnak a piacon elért pozíciójukról – állítja Deák András, a Next Wave Europe SmartCommerce igazgatója.

A vásárlóközpontúság fontossága a díjakban is tükröződik. A zsűri díjazza a legjobb online kampányt és a legjobb vásárlói élményt is. Emellett a leginnovatívabb kereskedő és a többcsatornás értékesítés legjobbja is díjat kap majd.

A hazai e-kereskedelem az eNET adatai szerint minden az értékesítési, mind pedig a keresleti oldalon átlagosan évi 10-20 százalékkal bővült az elmúlt tíz évben – ma már mindenféle netre kapcsolódó eszközről vásárolunk. Ennek a kiskereskedelmen túlnyúló hatásai is vannak. Megnőtt az igény például a bankkártyás fizetésre: a vásárlók 46 százaléka preferálná online vásárlásai során, míg a netes áruházaknak csak harmada biztosítja ezt. És már itt van a mobilfizetés is, amivel kapcsolatban jelentős a fogyasztók várakozást tapasztalnak a webáruházak üzemeltetői.

Emellett megfigyelhető, hogy a hagyományos bolti kereskedelem szereplői is érdeklődnek az e-kereskedelemben bevált digitális eszközök – tárolt fizetési adatok, személyre szabott ajánlatok, kiterjesztett valóság stb. – iránt. De az érdeklődés kölcsönös: nemzetközi trend, hogy a kiskereskedelmi cégek több platformon, de egységesen szeretnék kiszolgálni a vásárlóikat.

Piaci hírek

Ilyet vigyen magával, ha el akar tűnni a megfigyelő kamerák elől

Bemutatták, hogy a személyek felismerésére specializált mélytanuló algoritmusokat simán át lehet verni egy 40 centis papírképpel.
 
Ha nem sikerül megválaszolni azokat a biztonsági kihívásokat, amelyek az informatikai fejlesztések még mélyebb integrációjával járnak, nem teljesedhet ki a gyártóipar negyedik forradalmát elhozó trend. Lehetőségek és buktatók.

a melléklet támogatója a T-Systems

Hirdetés

T-Systems: rendszerintegrátor a gyártósorok mellett

A teljesen automatizált gyártósortól a szakmai kompetenciát kereső beszállítóig sokféle gyártóüzemmel találkozhatunk a hazai iparban. Megoldásszállítóként ezért az ügyfelek problémáit kell feltárni, és azok megoldásához kell optimális technológiát kínálni – állítja Kalmár Ákos, a T-Systems Magyarország vezérigazgató-helyettese és Tóth P. Péter üzletág-igazgató.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.