Az Alibaba megint bevásárolta magát egy áruházláncba, ezúttal 760 milliárd forintnak megfelelő értékben.
Hirdetés
 

Az Alibaba hétfi bejelentése szerint 2,88 milliárd dollárnak megfelelő befektetéssel meghatározó tulajdonrészt szerzett a Sun Art Retail Group nevű hipermarket-láncban. A hongkongi székhelyű, 10 milliárd dollár körüli piaci kapitalizációval működő társaság összesen 446 áruházat működtet 224 kínai városban, az Alibaba most szerzett 36,16 százalékos részesedése mellett másik nagy tulajdonosa a 36,18 százalékkal rendelkező Auchan.

Nincs új a Nap alatt

Az online birodalom nem most kezd építkezni a fizikai kiskereskedelemben, hiszen már 2014-ben és 2015-ben is hasonló arányú tulajdonrészt vett magának az InTime és a Suning áruházláncokban, rendre 692 millió és 4,6 milliárd dollár értékben. Idén januárban aztán teljes egészében felszippantotta az InTime-ot, kivezetve a vállalatot a tőzsdéről, májusban pedig a Lianhua szupermarketekbe vásárolta be magát 100 millió dollárért.

Az Alibaba ezzel már hosszú évek óta azt a stratégiát követi, amibe az Amazon például csak az idén ugrott fejest, amikor 13,7 milliárd dollárért bekebelezte az amerikai Whole Foods majdnem ezer üzletét. A döntések mögött viszont minden esetben az a stratégiai felismerés húzódik meg, hogy a nagy online kereskedők tisztában vannak az offline pillérek jelentőségével, amelynek fontos szerepet szánnak a vásárlási ciklusban (consumer journey).

Az utóbbi időben mi is többször foglalkoztunk a fizikai boltok technológiavezérelt átalakulásával. Ezek ugyanis kiváló adatgyűjtő helyként vagy logisztikai elosztó és áruátvételi pontként illeszkedhetnek a kereskedelmi láncba, miközben a mobil fizetés, a chatbotok, a virtuális és kiterjesztett valóságra alapuló megoldások ráerősítenek arra az igénybe, hogy a szabadidős vásárlók egyszerűen azért járkálnak a boltba, mert jól akarják érezni magukat.

Itt vannak a hibrid boltok

Az Alibaba vagy az Amazon szintjén már olyan elképesztő adatmennyiség áll egy elektronikus kereskedő vagy fizetési szolgáltató rendelkezésére, amelynek felhasználásával érdemben is javítani tudja az offline vásárlás élményét – nem beszélve az olyan háttérfolyamatokról, mint amilyen az árukészlet feltöltése és kezelése. Az Alibaba esetében pedig a Tmall és a Taobao mellett ott működik az Alipay, a félmilliárd felhasználóval rendelkező mobil fizetési szolgáltatás, sőt a nemrég több mint 800 millió dollárért felvásárolt Cainiao logisztikai eszközei is.

Az Alibaba vezérigazgatója ezzel kapcsolatban elmondta, hogy az óriásvállalat célja az online és a fizikai csatornák tökéletes integrációja; ez az utóbbiak esetében az adattechnológiák alkalmazását és a digitális gazdaságra épülő, személyre szabott szolgáltatások fejlesztését jelenti. Az Alibaba által indított Hema nevű szupermarketek mindezt már a gyakorlatba is átültetik, és inkubátorként gondozzák a később szélesebb körben is bevezethető megoldásokat, mint amilyenek mondjuk a perszonalizált ajánlatok, a személyzet nélküli kiszoláglás vagy a kiszállítással való megrendelés lehetőségei.

Cloud & big data

A koronavírus kifektette a kereskedők mesterséges intelligenciáit

Olyan tömegben kezdtek az emberek egyik napról a másikra új termékcsoportokra keresni, hogy az automatizált folyamatokat irányító algoritmusok nem tudták követni.
 
A biztonság kiszervezéséhez komoly bizalmi tőke kell, ami lassan épül fel, de tartósabb is, mint a betyárbecsület.

a melléklet támogatója a Euro One

Hirdetés

Így érdemes kialakítani a biztonságfelügyeletet

A jó példákért nem kell messze menni. Az alábbiakban csupa magyarországi bevált gyakorlat következik.

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Mi köze az IBM licencszerződések apró betűs kitételeinek ahhoz, hogy a Microsoft Windows Server 2008 életciklusának végéhez ér? Rogányi Dániel (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.