Bár saját megítélésük szerint nem történt semmi különös, a Financial Times szerint azonnal lelőtték a projektet, miután a lap beszámolt róla.

A Meta és a Google közösen indított tinédzsereket célzó hirdetési kampányt, utóbbi esetében megszegve a szolgáltató saját szabályait is – számolt be róla a Financial Times. A lap belső dokumentumokra és bennfentes forrásaira hivatkozva arról ír, hogy a YouTube-on megjelenő hirdetésekkel a 13-17 éves fiatalokat igyekeztek az Instagramra terelni. A vállalatok, mint a világ vezető online hirdetési platformjai, elvileg egymás fő versenytársai, a Google azonban elkeseredetten igyekszik megtartani és növelni fő üzleti tevékenységéből származó bevételeit, a Metánál pedig a fiatalabb felhasználók lemorzsolódása jelent problémát a TikTokkal és más riválisokkal szemben.

Az utóbbi időben mindkét fronton győzelmi jelentéseket olvashattunk, de a FT értesülései ezeket is más megvilágításba helyezik. A Google a megkeresés nyomán leállította a projektet, és vizsgálatot kezdett az ügyben, de a süketelést azonnal beindította a gyerekek és a tizenévesek online védelmét szolgáló kezdeményezések lobogtatásával. A társaságnál egyébként a "természeténél fogva kicsi" kampányként írták le a dolgot, és értékesítőinek továbbképzését ígérik annak egyértelműsítésére, hogy tilos támogatni a hirdetőket a kifejezetten érzékeny közönség célzásában. A Meta a lapnak elküldött nyilatkozatában ugyancsak tagadta a feltételezett jogsértést.

Pontosan miről van szó?

Az instagramos kampányt, amelyet a francia Publicis amerikai leányvállalatának bevonásával valósítottak meg, egy februártól áprilisig zajló kanadai, illetve egy májusban indított amerikai pilotot követően terjesztették volna ki más régiókra is. A program során a Google hirdetési rendszerében "ismeretlenként" megjelölt felhasználói csoportot célozták meg, ahol az egyes személyek korát, nemét, jövedelmét és más paramétereit elvileg nem ismerik, de a Google-nél pontosan tudják, hogy hol élnek, hol mozognak, milyen alkalmazásokat használnak és mit művelnek az online térben – így azzal is tisztában voltak, hogy a jelentős részük még 18 év alatti.

A FT által szemlézett dokumentumok ráadásul arra utalnak, hogy a felek lépéseket tettek a kampány valódi szándékának álcázására, megkerülve a Google korlátozásait is a hirdetések 18 éven aluliakra való célzásáról, illetve irányelveit a "proxy célzás" kiszűrésére. Ahogy a kommentárok is emlékeztetnek rá, a Meta részéről Mark Zuckerberg vezérigazgató ez év elején egy szenátusi meghallgatáson kért nyilvánosan bocsánatot a vállalat kudarcaiért a fiatalok védelmezésében, és nemrég olyan jogszabályokat is elfogadtak szövetségi szinten, amelyek a technológiai óriások felelősségét állapítják meg a platformjaikon a kiskorúaknak okozott károkért.

Közösség & HR

Ilyent még nem csinált a Google: eladna valamit egy vizsgálat lezárásáért

Az AdX értékesítését ajánlotta fel cserébe, ha lezárják a hirdetési piacon betöltött szerepe miatt indított EU-s vizsgálatot.
 
Minden törekvés ellenére jobb, ha megbarátkozunk azzal, hogy a nyomtatás velünk marad.

a melléklet támogatója a GLOBAL-UNION Kft., a Kyocera márka kizárólagos magyar disztribútora

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.