Bár saját megítélésük szerint nem történt semmi különös, a Financial Times szerint azonnal lelőtték a projektet, miután a lap beszámolt róla.

A Meta és a Google közösen indított tinédzsereket célzó hirdetési kampányt, utóbbi esetében megszegve a szolgáltató saját szabályait is – számolt be róla a Financial Times. A lap belső dokumentumokra és bennfentes forrásaira hivatkozva arról ír, hogy a YouTube-on megjelenő hirdetésekkel a 13-17 éves fiatalokat igyekeztek az Instagramra terelni. A vállalatok, mint a világ vezető online hirdetési platformjai, elvileg egymás fő versenytársai, a Google azonban elkeseredetten igyekszik megtartani és növelni fő üzleti tevékenységéből származó bevételeit, a Metánál pedig a fiatalabb felhasználók lemorzsolódása jelent problémát a TikTokkal és más riválisokkal szemben.

Az utóbbi időben mindkét fronton győzelmi jelentéseket olvashattunk, de a FT értesülései ezeket is más megvilágításba helyezik. A Google a megkeresés nyomán leállította a projektet, és vizsgálatot kezdett az ügyben, de a süketelést azonnal beindította a gyerekek és a tizenévesek online védelmét szolgáló kezdeményezések lobogtatásával. A társaságnál egyébként a "természeténél fogva kicsi" kampányként írták le a dolgot, és értékesítőinek továbbképzését ígérik annak egyértelműsítésére, hogy tilos támogatni a hirdetőket a kifejezetten érzékeny közönség célzásában. A Meta a lapnak elküldött nyilatkozatában ugyancsak tagadta a feltételezett jogsértést.

Pontosan miről van szó?

Az instagramos kampányt, amelyet a francia Publicis amerikai leányvállalatának bevonásával valósítottak meg, egy februártól áprilisig zajló kanadai, illetve egy májusban indított amerikai pilotot követően terjesztették volna ki más régiókra is. A program során a Google hirdetési rendszerében "ismeretlenként" megjelölt felhasználói csoportot célozták meg, ahol az egyes személyek korát, nemét, jövedelmét és más paramétereit elvileg nem ismerik, de a Google-nél pontosan tudják, hogy hol élnek, hol mozognak, milyen alkalmazásokat használnak és mit művelnek az online térben – így azzal is tisztában voltak, hogy a jelentős részük még 18 év alatti.

A FT által szemlézett dokumentumok ráadásul arra utalnak, hogy a felek lépéseket tettek a kampány valódi szándékának álcázására, megkerülve a Google korlátozásait is a hirdetések 18 éven aluliakra való célzásáról, illetve irányelveit a "proxy célzás" kiszűrésére. Ahogy a kommentárok is emlékeztetnek rá, a Meta részéről Mark Zuckerberg vezérigazgató ez év elején egy szenátusi meghallgatáson kért nyilvánosan bocsánatot a vállalat kudarcaiért a fiatalok védelmezésében, és nemrég olyan jogszabályokat is elfogadtak szövetségi szinten, amelyek a technológiai óriások felelősségét állapítják meg a platformjaikon a kiskorúaknak okozott károkért.

Közösség & HR

Megerősítette a Fehér Ház, nem elírás a 245 százalékos kínai importvám

A dolog ezen a szinten már régen értelmét vesztette, de az kétségtelen, hogy az értelmetlen rekordok is rekordok.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.