Tűzhöz közeli amerikai források alapján még nyáron számoltunk be róla, hogy az Apple-nél gőzerővel folyik a munka egy új tipusú, szuperelőfizetői modell bevezetésével kapcsolatban. Ugyan a vállalat nem kommentálta az értesüléseket, de úgy tűnik, haladnak az előkészületek, és a terveknek megfelelően jövő tavasszal élesedhet a terv első eleme.
Nem mindenkinek jön be
A Bloomberg most friss hírként arról számolt be, hogy forrásai szerint az Apple igyekszik új partnereket bevonni az idén tavasszal megvásárolt Texture megújításához. Az előfizetéses rendszerben mintegy 200 magazint olvasásra kínáló alkalmazás jelenleg 10 dollárba kerül havonta. A terv az, hogy pár hónapon belül újragombolt változatban, prémium szolgáltatásként kínálja a csomagot a cég az Apple News részeként.
A frissítés egyik sarkalatos pontja lenne a design újragondolása, mivel jelenleg csak az újságok nyomtatott formátumának digitális leképezését lehet olvasni. A mobil platform viszont más élményt is nyújthatna, ha elszakadnának a sima képnézegetéstől. Ennek érdekében átszerkesztenék az anyagokat, hogy azok jobban hasonlítsanak egy online kiadvány cikkeihez.
Ahhoz, hogy az újraindítás sikeres legyen, nem ártana minél szélesebb portfóliót kínálni a pénzért, amin az Apple keményen dolgozik, például a New York Times, a Washington Post és a Wall Street Journal irodáiban is zajlottak tárgyalások. Az értesülések alapján azonban nem minden kiadónál fogadják osztatlan örömmel Cupertino ötletét. A legnagyobb félelem abban gyökerezik, hogy az újságok több pénzt veszthetnek a direkt értékesítésen, mint amennyit nyernek azzal, ha az Apple-nél engedik csomagban olvasni tartalmukat. Egyes lapok előfizetéses árai például önmagukban többe kerülnek, mint havi 10 dollár.
Az Apple viszont azzal érvelt a megbeszéléseken, hogy a hatalmas felhasználói táborára támaszkodva sokkal több olvasót tud "leszállítani", ami összességében pénzügyileg is kedvezőbb lenne a kiadóknak. Az Apple Music esetében például már 50 millió ügyfelet tud felmutatni a vállalat, és házon belül abban bíznak, hogy a magazinok olvasására is lehet ilyen nagyságrendű igény. Ráadásul jelenleg 90 millióan olvassák rendszeresen az Apple termékekre alapból feltelepített Newst, miközben a Texture előfizetői bázisa a tavaszi felvásárláskor 200 ezer körül volt, azaz bőven van kikből új közönséget toborozni.
Ez csak az első lépés?
A Bloomberg informátorai arról sajnos nem nyilatkoztak, hogy a magazinos mozgolódás tényleg csak az első lépés lesz-e a nyáron kiszivárgott szuperelőfizetéses modell bevezetésére. Az akkori hírek alapján mindenesetre a menetrend stimmel, hiszen arról volt szó, hogy jövő tavasszal integrálnák a Texture-t az Apple Newsba, majd csak azt követően jöhet a teljes integráció, azaz a videós tartalmak és az Apple Music által kínált zenék összevonása egyetlen előfizetői csomagba. Némileg hasonlóan ahhoz, ahogy az Amazonnál régóta működik a Prime szolgáltatás.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak