Mindent a piacszerzésnek rendel alá az okostelefonok aktuális üstököse. A kínai gyártónál 2 százalék sem marad a bevételekből.

Valamit valamiért. A Xiaomi esetében például a piaci növekedése az első számú cél, cserébe nem érdekli a céget, hogy a nyereségesség az alig kimutatható szinten áll. A sencseni tőzsdére beadott jelentésből kiderül, a nagy mobilgyártó riválisok profitrátájának a töredékét tudják csak felmutatni. Ezen előbb-utóbb változtatnia kell az alig több mint négyéves vállalkozásnak.

Forgalom és más semmi

A semmiből a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává avanzsált kínai gyártó az előző pénzügyi évében 4,3 milliárd dollárnak megfelelő forgalmat produkált, ám a papírok tanúság szerint ebből mindössze 56 millió maradt nettó profitként nála. A két másik dobogós szállítóval összehasonlítva ez az 1,8 százalékos ráta rendkívül alacsony. A Samsungnál majdnem 19, az Apple esetében közel 29 százalék körül alakult a legutóbb zárt pénzügyi évben a nyereségesség.

A Xiaomi nyíltan szembe megy a hagyományos mobilértékesítései gyakorlattal. Nincsenek fizikai árusítóhelyek, a telefonokhoz kizárólag online lehet hozzájutni. De ez sem a megszokott módon megy, mivel nincs raktárkészlet, hanem amint elkészül egy nagyobb (100-200 ezer darab) adag a mobilokból, azt a webshopon keresztül úgynevezett „flash” értékesítéssel adják el. A módszer annyira bevált, hogy egy-egy ilyen alkalommal a mobilok pár másodperc alatt az utolsó darabig elkelnek.

Az üzlethelyiségek bérleti díjának, az ott dolgozók bérének, a raktározás költségének megspórolása miatt a Xiaomi modellek jóval a piaci ár alatt kerülnek a vásárlókhoz, de a gyártó nemcsak ezért, hanem a jó érzékkel felépített márkák, valamint a hetente érkező szoftverfrissítések miatt is rendkívül népszerű.

Sokáig nem tartható szint

Természetes dolog, hogy egy már érettség szakaszába lépő piacon nagyon nehéz teret nyerni. Ezért abban semmi különleges nincs, hogy a Xiaomi mélyen a riválisok ára alatt értékesít, amivel a saját profitjáról is lemond. Amíg az eladásokból és friss befektetői pénzből tudja finanszírozni a működést, folytatható az invázió.

Azonban előbb-utóbb elérkezik az a pont, amikor ezzel az árszinttel már nem lehet lényegesen több új ügyfelet megnyerni. Mert például az Apple márkája annyira erős, hogy az iPhone-t választók egy jelentős része megingathatatlan. Ekkor viszont a rakétázó növekedési szakaszt fel kell váltsa a pénztermelési időszak, mert a tulajdonosok, befektetők nem elégszenek meg az 1-2 százalékos eredménnyel. Kérdés, hogy ezt a változást milyen módon és hatékonysággal tudják majd végrehajtani a kínai gyártónál.

Mobilitás

Újfajta játékban zárkózott fel hozzánk a mesterséges intelligencia

A teljesinformációs játékokban az MI már hosszú ideje jól teljesít, de a DeepMind most kifejlesztett egy olyan modellt, amelyik a legmagasabban jegyzett embereket is elveri a Stratego nevű társasjátékban.
 
Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.