Mindent a piacszerzésnek rendel alá az okostelefonok aktuális üstököse. A kínai gyártónál 2 százalék sem marad a bevételekből.

Valamit valamiért. A Xiaomi esetében például a piaci növekedése az első számú cél, cserébe nem érdekli a céget, hogy a nyereségesség az alig kimutatható szinten áll. A sencseni tőzsdére beadott jelentésből kiderül, a nagy mobilgyártó riválisok profitrátájának a töredékét tudják csak felmutatni. Ezen előbb-utóbb változtatnia kell az alig több mint négyéves vállalkozásnak.

Forgalom és más semmi

A semmiből a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává avanzsált kínai gyártó az előző pénzügyi évében 4,3 milliárd dollárnak megfelelő forgalmat produkált, ám a papírok tanúság szerint ebből mindössze 56 millió maradt nettó profitként nála. A két másik dobogós szállítóval összehasonlítva ez az 1,8 százalékos ráta rendkívül alacsony. A Samsungnál majdnem 19, az Apple esetében közel 29 százalék körül alakult a legutóbb zárt pénzügyi évben a nyereségesség.

A Xiaomi nyíltan szembe megy a hagyományos mobilértékesítései gyakorlattal. Nincsenek fizikai árusítóhelyek, a telefonokhoz kizárólag online lehet hozzájutni. De ez sem a megszokott módon megy, mivel nincs raktárkészlet, hanem amint elkészül egy nagyobb (100-200 ezer darab) adag a mobilokból, azt a webshopon keresztül úgynevezett „flash” értékesítéssel adják el. A módszer annyira bevált, hogy egy-egy ilyen alkalommal a mobilok pár másodperc alatt az utolsó darabig elkelnek.

Az üzlethelyiségek bérleti díjának, az ott dolgozók bérének, a raktározás költségének megspórolása miatt a Xiaomi modellek jóval a piaci ár alatt kerülnek a vásárlókhoz, de a gyártó nemcsak ezért, hanem a jó érzékkel felépített márkák, valamint a hetente érkező szoftverfrissítések miatt is rendkívül népszerű.

Sokáig nem tartható szint

Természetes dolog, hogy egy már érettség szakaszába lépő piacon nagyon nehéz teret nyerni. Ezért abban semmi különleges nincs, hogy a Xiaomi mélyen a riválisok ára alatt értékesít, amivel a saját profitjáról is lemond. Amíg az eladásokból és friss befektetői pénzből tudja finanszírozni a működést, folytatható az invázió.

Azonban előbb-utóbb elérkezik az a pont, amikor ezzel az árszinttel már nem lehet lényegesen több új ügyfelet megnyerni. Mert például az Apple márkája annyira erős, hogy az iPhone-t választók egy jelentős része megingathatatlan. Ekkor viszont a rakétázó növekedési szakaszt fel kell váltsa a pénztermelési időszak, mert a tulajdonosok, befektetők nem elégszenek meg az 1-2 százalékos eredménnyel. Kérdés, hogy ezt a változást milyen módon és hatékonysággal tudják majd végrehajtani a kínai gyártónál.

Mobilitás

Szabadon kipróbálható a Google legfejlettebb videógeneráló modellje

A YouTube videók millióin pallérozott Veo 3 képességeit a Google Cloud részeként mostantól bárki letesztelheti.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.