A Viber célzottan a magyar piacra is fejleszt a Telenorral. Stratégiai partnerek lettek.

Nem kell fizetni a chatelés generálta adatforgalomért a Telenornál. Banovic Aleksandra, a Telenor Magyarország digitális szolgáltatásokért felelős vezérhelyettese, erről a szolgáltató Viberrel kötött stratégiai megállapodásának bejelentése kapcsán beszélt. A Telenor a havidíjas (Blue) és a feltöltőkártyás (My Chat, My Chat&Talk) sem számít fel díjat az viberes adatforgalomért.

Közel 3 millióan használják itthon

A chatprogramok közül Magyarországon a Vibert használják a legtöbben. Jelenleg több mint 2,8 millió aktív felhasználója van, de nemzetközi viszonylatban is ott van a legnépszerűbbek között. A 2010-ben indult Viber bár keresztplatformos chatalkalmazás, először csak iOS-en volt elérhető. Az androidos változatot 2011-ben hozták ki. Ma már több mint 800 millió regisztrált felhasználója van világszerte, de olyan dinamikusan bővül a felhasználói kör, hogy várhatóan jövő év elején már átlépi az egymilliárdot. A Viber azonban nem mobilspecifikus, folyamatosan fejlesztik a desktopos változatot is. A közép-kelet európai régióban mintegy 45 millióan használják: a SimilarWeb egy nyári elemzése szerint a környező országokban a WhatsApp - Messenger - Viber trió vezeti a chatalkalmazások rangsorát.

A magyarországi felhasználók havi 890 millió üzenetet küldenek, ezek feléhez különféle matricákat is csatolnak. Érdekes tendencia ugyanakkor, hogy bár korábban főleg VoIP-os (Voice over IP) hívásokra használták, ma már a felhasználók 90 százaléka már elsősorban üzenetküldésre használja, kiváltva az egyre inkább leszálló ágba kerülő sms-t.

Megnyílt a Viber Bot, jöhetnek a vállalatok

A Viberben egy ideje üzleti fiókokat is létre lehet hozni benne. Szintén a közelmúlt fejlesztése a nyilvános csevegés indításának lehetősége, valamint a Viber Bot üzenetküldő robotrendszer. Ez utóbbira üzleti alkalmazásokat lehet fejleszteni, például további közösségi funkciókat vagy interaktív marketinglehetőséget biztosító megoldásokat értékesítési, ügyfélszolgálati, márkaépítési célokra. (A chatbotok szerepének változásáról itt írtunk részletesen.)

A Telenor és a Viber partnerségi megállapodása lehetővé teszi interaktív tartalmak küldését. Ehhez a Telenor a csatornát biztosítja, és nem is kizárólag a Vibernek. Hasonló módon használhatják az előfizetők a Messenger, a Facebook, a Twitter és az Instagram appokat is, ugyanis az azok által generált forgalom sem számít bele az adatforgalomba. Ez nem csak az egyéni felhasználóknak előnyös. A Viber Botot használó vállalkozások amellett, hogy új közösségimédia-csatornát tudnak használni, azon könnyebben elérik a mobilszolgáltató aktív ügyfélkörét is.

A Telenor a Sziget Fesztivállal készített a Viberhez egy saját fejlesztésű matrica csomagot is hozzátett. A Szitizen-matricákat és a Telenor Hugó baglyát ábrázoló (lásd a nyitóképet) tartalmazó csomagot az első öt napban több mint 90 ezer felhasználó töltött le. A Viber kapcsolatra építve a Telenor is nyitott a chatbotra épített szolgáltatások felé. Egyelőre csak nyilvános csevegőcsatornát indított, ahol a szolgáltatásairól, ajánlatairól szóló újdonságokat, híreket oszt meg követőivel. Ügyfélszolgálati célokra azonban egyelőre nem kívánja használni.

A megállapodás kapcsán felvetődött, hogy mennyire felel meg az Unió netsemlegességgel kapcsolatos előírásainak. Egy erre vonatkozó újságírói kérdésre válaszolva Banovic Aleksandra azt mondta, hogy annak, hogy bizonyos szolgáltatásokat megkülönböztetnek, kizárólag technikai és adminisztratív okai vannak. A HWSW információi szerint egyébként küszöbön áll egy hasonló zero-rating megállapodás a magyar piacra három éve belépő Sportify-jal is, amit a MyMusic csomagban kínál majd a Telenor. 

Közösség & HR

Sztrájkba kezdenek a videójátékok szinkronszínészei az MI miatt

A hollywoodi színészek és a játékkészítő stúdiók képviselői közel álltak a megállapodáshoz, ám a generatív algoritmusok jelentette problémákat egyelőre nem sikerült megnyugtatóan rendezni.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.