Miközben a tavalyi nagy felvásárlás után új pályára állítják a céget, a régi portfólióról sem feledkeznek meg. Azt egy startup megszerzésével erősítette.

A negyedéves eredményeinek közzétételével szinte egy időben egy izraeli startup, a Nanorap felvásárlásával erősített hagyományos termékvonalán a LogMeIn. A negyedéves jelentését kapcsán új stratégiát is belengetett.

Pozitív jövőkép átfazonírozással

A magyar gyökerű cégnek egyébként most zárult az első olyan pénzügyi negyedéve, melyben már benne volt a tavaly megszerzett Citrix GoTo üzletág teljesítménye is. Ennek meg is lett az eredménye: a bevétel évet összevetésben közel háromszorosára, 257 millió dollárra ugrott, és a nyereség is közelített volna az 55 millióhoz, ha nem rontják mindenféle egyszeri tételek. Így lényegében pozitív nullával zárta a negyedévet a cég.

Amellett, hogy a cégvezetés szerint hamarosan komoly megtakarításokat tudnak realizálni a GoTo integrálásával (Bill Wagner elnök-vezérigazgató 100 ezer dollárt ígért), beígértek egy új stratégiát is. A konkrétumokra azonban december közepéig kell várni. A LogMeIn akkorra ígérte, hogy kész tervekkel áll elő. Az stratégia érinti a termékvonalakat és szolgáltatásokat, valamint új határpiacokat is kijelölnek majd.

A legutóbbi felvásárlás sem segít sokat abban, hogy mi lehet a menedzsment mesterterve, ugyanis az izraeli Nanorep megszerzése egyértelműen a tavaly elindított digitális CRM platformhoz, a Bold360-hoz kapcsolható.

Kurrens technológiai aprópénzért

A 2009-ben, Tel-Avivban alapított cég eddig közel 7 millió dollár befektetéshez jutott (a LogMeIn állítólag 45 millió dollárért vásárolta fel). Önkiszolgáló virtuális ügyfélszolgálatokhoz, e-kereskedelmi platformokhoz fejleszt kb. 50 alkalmazottal intelligens botmegoldásokat. Bár a Nanorap kulcsrakész chatbot eszközei is vonzóak lehettek a LogMeIn számára, valószínűleg komolyabb értéket képviselnek a cég saját fejlesztésű mesterségesintelligencia-technológiái, illetve azok az eredmények, melyeket a természetesnyelv-feldolgozás terén elértek.

A cég saját leírása szerint ezeknek a technológiáknak köszönhetően chatbot megoldásaik pontosan értelmezik a kontextust, ezáltal nagyon pontos válaszokat képesek adni a felhasználóknak.

A LogMeIn lényegében azt az utat követi, amit így vagy úgy, de minden fontosabb CRM-szállító is meglép: a Salesforce például a tavaly ősszel bejelentett Einsteinnel, az Oracle pedig az Intelligent Cloud Apps-szel lépett erre az útra.

Cloud & big data

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.