A negyedéves eredményeinek közzétételével szinte egy időben egy izraeli startup, a Nanorap felvásárlásával erősített hagyományos termékvonalán a LogMeIn. A negyedéves jelentését kapcsán új stratégiát is belengetett.
Pozitív jövőkép átfazonírozással
A magyar gyökerű cégnek egyébként most zárult az első olyan pénzügyi negyedéve, melyben már benne volt a tavaly megszerzett Citrix GoTo üzletág teljesítménye is. Ennek meg is lett az eredménye: a bevétel évet összevetésben közel háromszorosára, 257 millió dollárra ugrott, és a nyereség is közelített volna az 55 millióhoz, ha nem rontják mindenféle egyszeri tételek. Így lényegében pozitív nullával zárta a negyedévet a cég.
Amellett, hogy a cégvezetés szerint hamarosan komoly megtakarításokat tudnak realizálni a GoTo integrálásával (Bill Wagner elnök-vezérigazgató 100 ezer dollárt ígért), beígértek egy új stratégiát is. A konkrétumokra azonban december közepéig kell várni. A LogMeIn akkorra ígérte, hogy kész tervekkel áll elő. Az stratégia érinti a termékvonalakat és szolgáltatásokat, valamint új határpiacokat is kijelölnek majd.
A legutóbbi felvásárlás sem segít sokat abban, hogy mi lehet a menedzsment mesterterve, ugyanis az izraeli Nanorep megszerzése egyértelműen a tavaly elindított digitális CRM platformhoz, a Bold360-hoz kapcsolható.
Kurrens technológiai aprópénzért
A 2009-ben, Tel-Avivban alapított cég eddig közel 7 millió dollár befektetéshez jutott (a LogMeIn állítólag 45 millió dollárért vásárolta fel). Önkiszolgáló virtuális ügyfélszolgálatokhoz, e-kereskedelmi platformokhoz fejleszt kb. 50 alkalmazottal intelligens botmegoldásokat. Bár a Nanorap kulcsrakész chatbot eszközei is vonzóak lehettek a LogMeIn számára, valószínűleg komolyabb értéket képviselnek a cég saját fejlesztésű mesterségesintelligencia-technológiái, illetve azok az eredmények, melyeket a természetesnyelv-feldolgozás terén elértek.
A cég saját leírása szerint ezeknek a technológiáknak köszönhetően chatbot megoldásaik pontosan értelmezik a kontextust, ezáltal nagyon pontos válaszokat képesek adni a felhasználóknak.
A LogMeIn lényegében azt az utat követi, amit így vagy úgy, de minden fontosabb CRM-szállító is meglép: a Salesforce például a tavaly ősszel bejelentett Einsteinnel, az Oracle pedig az Intelligent Cloud Apps-szel lépett erre az útra.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak