A csevegőalkalmazás üzleteknek szánt Cloud API-ja a cégek és ügyfelek közötti kommunikációt igyekszik segíteni. A bizonyos szintig ingyenes szolgáltatás globálisan elérhető a vállalkozások számára.

Komoly fejlesztést jelentett be Mark Zuckerberg az első ízben megrendezett Conversations konferencián, amelynek fókuszában az üzenetküldés, kapcsolattartás és az ezt segítő megoldások állnak. A Meta (leánykori nevén Facebook) alapítója az eseményen tartott beszédében kifejtette: az üzletnek kell oda mennie, ahol az emberek vannak. Nem meglepő módon Zuckerberg szerint mindezt a cégcsoportjuk felületein lehet leginkább megtenni, mivel hetente több mint egymilliárd felhasználó veszi fel a kapcsolatot üzleti fiókokkal az üzenetküldő szolgáltatásaikban.

Ezt a folyamatot igyekszik most az anyavállalat tulajdonában lévő WhatsApp gördülékenyebbé tenni azzal, hogy globálisan elérhetővé teszi felhőalapú API-szolgáltatását, amely a cégek számára az ígéretek szerint gyorsan bevezethető, gördülékenyen használható és nem utolsó sorban saját igényekre szabható kommunikációs eszközt ad a vállalkozások kezébe.

A szolgáltatás markáns részét adja az úgynevezett WhatsApp Business Platform, amely központi irányítópultként segíti a folyamatok áttekintését. A felület a vállalkozás WhatsApp-fiókjának információi mellett betekintést ad az aktuális limitszintek alakulásába, illetve különböző eszközöket biztosít az ügyfelekkel történő kommunikáció téma szerinti kosztumizálására. 

 

A WhatsApp Business Platform felülete


A vállalatmérettől függetlenül globálisan elérhető szolgáltatás használata a havi első 1000 üzenetig ingyenes, az üzlet oldaláról indított kommunikációnak azonban van egy napi 50-es korlátja is. Az ezeken túlmutató igényeket különböző fizetés konstrukcióban teszi elérhetővé a WhatsApp. Az üzenetváltásokra eső egytől akár húsz centig is terjedő árat befolyásolja például a földrajzi hely, illetve az is, hogy a beszélgetést a cég vagy a felhasználó kezdeményezte.

Termőre fogták

A WhatsAppot még 2014-ben vásárolta fel több mint 16 milliárd dollárért a Facebook. A befektetést a vevő nem akarta azonnal aprópénzre váltani, de 2017 óta már folyamatosan terítéken van a platform üzleti célú lehetőségeinek kibővítése. Az immár bő 2 milliárd felhasználóval rendelkező csevegőalkalmazás sok régióban elsöprő népszerűségnek örvend, így ezeken a területeken kifejezetten vonzó csatorna lehet a kisvállalkozások számára, hogy ügyfeleiket elérhessék.

A fentebb bevezetett szolgáltatás egyik hátulütője lehet azonban, hogy a Meta szerverein bonyolított kommunikációval a vállalkozások túlságosan függővé válnak a közösségi óriástól. Például a felhasználási feltételek változása (áremelés, eddig ingyenes funkciók fizetőssé tétele stb.) esetén sokkal nehezebbé, költségesebbé válik az alternatív megoldásokra váltás.

Közösség & HR

Vészesen hűl a levegő a technológiai startupok körül

Az egész startupos ökoszisztémára erős hatást gyakorol a nagy technológiai cégek tőzsdei lejtmenete.
 
Hiába jelennek meg százszámra tanácsok, best bractice-ek, trendek, pozitív változásokat mutató elemzések az adatvédelemről, az adatokkal kapcsolatos kockázatok továbbra sem enyhültek.

a melléklet támogatója a Tech Data

A Világgazdasági Fórum figyelmeztetése szerint jelentős szakadék tátong a C-szintű vezetők és az információbiztonságért felelős részlegek helyzetértékelése között.

A járvány üzleti vezetőt csinált a CIO-kból

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.