A kínai The Passage a múlt hónapban számolt be róla, hogy a TikTok videómegosztó közösségi hálózat üzemeltetője, a tőzsdei megjelenés előtt álló ByteDance egy nemzetközi e-kereskedelmi rendszer elindítására készül, amely vagy önálló alkalmazások formájában, vagy a TikTok szolgáltatásba integrálva működne, és elsősorban a Kínában gyártott termékek értékesítésére koncentrálna a világ más részein. Ezt támasztja alá az a több tucatnyi, e-kereskedelmi vonatkozású álláshirdetés is, amelyeket a ByteDance jelentetett meg, és amelyek megfogalmazása szerint a TikTok ideális platform egy vadonatúj és az eddigieknél jobb e-kereskedelmi élmény létrehozására.
A munkaköri leírások egy részéből kiderül, hogy a társaság független értékesítőket keres az AliExpresshez hasonló megoldáshoz, a globális áruforgalmi adatok és nyomon követési rendszer létrehozásáért például egy szingapúri műveleti vezető lenne majd felelős. Ahogy a Business Insider riportja felhívja rá a figyelmet, a ByteDance már korábban is megvalósított befektetéseket e-kereskedelmi startégiájának megalapozásába, így odahaza januárban elindította saját mobilfizetési szolgáltatását, most pedig a jelek szerint megtenné első jelentős lépését a Kínán kívüli online vásárlási szektorban.
A lapnak nyilatkozó elemzők szerint a ByteDance mindenképpen meg akar jelenni az e-kereskedelemben, mint ahogy a legtöbb kínai üzletember is úgy gondolja, hogy a nyugati e-kereskedelmi rendszerek is elmaradottak a kínai megoldásokhoz képest. Ennek alapján általános nézet, hogy ezt a piacot alaposan fel lehet forgatni, és hogy az Amazonon vagy a Shopifyon kívül senkinek nincsenek olyan pozíciói, amelyek biztonságban lennének a diszrupcióval szemben. A ByteDance hirdetései egyébként éppen azután jelentek meg, hogy az Amazon az év elején több ezer olyan kínai kereskedőt távolított el a rendszeréből, akik állítólag hamis értékeléseket használtak, vagy megsértették a kereskedelmi platform más szabályait.
Szívesen rendelnek közvetlenül Kínából
A kereskedők közül sokan most új lehetőségeket keresnek az ügyfelek elérésére, ami nyilván a ByteDance malmára hajtaná a vizet. A beszámolók szerint néhány kisebb kínai e-kereskedő és gyártó Kínában már most is arra használja a TikTok hálózatát, hogy rajta keresztül elérje az észak-amerikai és európai vásárlókat, bár maga az alkalmazás technikailag nem elérhető a kínai alkalmazásboltokban. Ide tartozik, hogy a kínai kormányzat is fellendítené a nemzetközi online vásárlásokat, és egy határokon átnyúló e-kereskedelmi zóna megnyitását tervezi, amelyben alacsonyabbak lennének az exportált termékekre kivetett adók és más terhek.
Emellett a helyi kormányzatok is komoly összegekkel témogatják a független online áruházak beindítását, és általában arra törekednek a határokon átnyúló kereskedelemben, hogy közvetlenül Kínából értékestsék az ott előállított árucikkeket. Ezzel párhuzamosan az Amazon rengeteg kínai kereskedőt tiltott az elmúlt időszakban, így akkor is létrejött ezen a területen némi vákuum, ha az amerikai szolgáltató lépései sok esetben teljesen indokoltak voltak. Ez mindenkinek növekedési lehetőséget jelent, de a ByteDance tapasztaklata a TikTok szolgáltatás üzemeltetésében komoly előnyt jelenthet, amely segíthet a márka megkülönböztetésében akár az olyan versenytársakkal szemben is, mint amilyen az Amazon vagy az AliExpress.
Az elemzők erről szólva nem az árverseny vagy a szélesebb választék, hanem a felhasználói élmény és az interaktivitás jelentőségét emelik ki a milliárdnyi felhasználóval rendelkező TikTok jövőbeni online kereskedelmi platformjáról szólva. Bár azt nyilván nem lehet előre borítékolni, hogy ezek az emberek világszerte vásárolni is akarnak a videómegosztó közösségi hálózaton, az amerikaiakra például egyre jellemzőbb, hogy közvetlenül a tengerentúli cégektől rendelnek, és nem hagyatkoznak a hagyományos hazai kiskereskedőkre. A BI olyan hivatalos statisztikákat idéz, amelyek szerint az Egyesült Államokba importált kiscsomagok mennyisége úgy növekedett tavaly 28 százalékkal, hogy a nemzetközi postai küldemények összes forgalma eközben 19 százalékkal csökkent.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak