A mobil Tesla alkalmazás célja, hogy a tulajdonos telefonjának és járművének összekapcsolásával hozzáférést biztosítson az autókhoz, beleértve a telefonkulccsal való nyitást és zárást, vagy mondjuk a klímaberendezés vezérlőinek kezelését. A kanadai Global News riportja alapján a dolog annyira jól működik, hogy akár másvalaki Teslájába is be lehet vele szállni, sőt el is lehet hajtani vele – a Rajesh Randev nevű bevándorlási tanácsadónak legalábbis sikerült nagy sietségében bepattannia a sajátja mellett parkoló, ugyanolyan színű Model 3 Teslába, amivel el is indult az iskolába a gyerekeiért.
Elmondása szerint minden annyira simán ment, hogy csak vezetés közben vette észre, hogy valami nem stimmel, néhány perc múlva pedig SMS-t kapott az autó gazdájától, aki felhívta rá a figyelmét, hogy tényleg egy másik Teslát vezet. Ez azért volt lehetséges, mert az ő járművében ott hevert egy kinyomtatott dokumentum a telefonszámával, így a két elektromobil végül azt is megtárgyalta, hogy az iskolás kör után a kiindulási ponton találkoznak, és tisztázzák a helyzetet. Bár a forma kedvéért kihívták a rendőrséget is, azok nem találtak kivizsgálnivalót a szerencsésen végződött incidens nyomán.
Kinek mennyire érdekes
A parkolóban aztán filmre is vettek egy bemutatót, hogyan tudnak hozzáférni egymás autójához, ám arról nem sokat tudni, hogy mennyire elszigetelt jelenségről van szó. Randev ugyanis megpróbált közvetlenül kapcsolatba lépni a céggel, hogy megtárgalja a meghibásodást, de üzenetei állítólagvisszapattantak, úgyhogy még Elon Musk Twitterén is próbálkozott, mielőtt a sztorijával a sajtóhoz fordult volna. Így a videós bizonyítékok ellenére sem vették fel vele a kapcsolatot, mint ahogy a Global News is arról számolt be, hogy többször próbálta megkeresni a Teslát, de nem kapott visszajelzést.
Mindez az ügyfelek szerint sem vicces, de további kérdéseket vethet fel a Tesla gyártmányainak minőségével kapcsolatban olyan körökben is, mint amilyen az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal vagy a vállalat elégedetlenkedő befektetői. Nem sokkal ezelőtt például egy Model Y kormánya esett le menet közben az autópályán, amiért a Tesla először nem hogy a felelősséget nem akarta vállalni, de még a javítási költséget is ráverte volna a tulajdonosra – hogy aztán a nyilvánosság hatására jószándékból (vagyis a garanciális meghibásodást továbbra is tagadva) kiutaljon neki egy új autót.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak