Hatalmas mozgások figyelhetők meg a fitneszkarkötők és okosórák szegmensében, ami leginkább a termékkategória bizonytalan helyzetét illusztrálja.

Hektikusan változik a legnagyobb szállítók rangsora a viselhető eszközök (wearables) piacán. A Strategy Analytics legfrissebb felmérése szerint az idei második negyedév szép növekedést mutat, ám ebből nem mindenki tudott profitálni.

Fent és lent van élet

A piackutató mérései alapján világszinten 21,6 millió hordozható okoseszközt értékesítettek az áprilistól június végéig tartó periódusban. Ez ugyan 8 százalékkal több, mint egy évvel korábban, de sok örömre ettől még keveseknek van okuk. Egyrészt a tavaly ilyenkori éves növekedés még bőven 20 százalék felett járt, azaz a még mindig meglehetősen fiatal szektor fénysebességgel közelít a kifulladáshoz. Másrészt olyan vad mozgásokat mutatnak az egyes szállítók teljesítményei, ami szintén nem azt mutatja, hogy képes lenne érett szakaszba jutni a termékkategória. 

 

 

Viselhető eszközök piaca 2017/Q2 - Strategy Analytics
Infogram

 

Ahogy a fenti táblázatból kitűnik, a Xiaomi megkaparintotta a trónt a Fitbittől. Ráadásul ehhez nem is annyira az kellett, hogy 3 millóról 3,7-re növelték eladásaikat. A lényegesebb faktor a korábbi első teljes összeomlása volt: a Fitbit ugyanis 40 százalékkal kevesebb terméket tudott értékesíteni, mint egy éve ilyenkor.

A kínai Xiaomi elsősorban rendkívül egyszerű, ám ennek megfelelően szinte fillérekbe kerülő fitneszkarkötőinek köszönheti, hogy az eladási lista élére állhatott, és immár a kicsit széttöredezett piac 17 százalékát mondhatja magáénak. A Mi Band eszközök elsősorban a cég hazai piacán kelendőek: a kínaiak nagyon viszik a jobbára pulzusmérésre és lépésszámlálásra való karkötőt.

A negyedév másik nyertese az Apple teljesen más termékkel, más árszinttel és más közönséggel dolgozik. A felső kategóriás okosórák forgalmának azért mindenképpen jót tett, hogy a korábbinál olcsóbban is hozzá lehet már jutni bizonyos változatokhoz. A Strategy Analytics számai mindenesetre megerősítik az Apple múlt heti üzleti jelentésekor elhangzottakat, miszerint az Apple Watch forgalma egy év alatt több mint másfélszeresére nőtt.

Nem tudott azonban ilyen számokat villantani a Fitbit, amely úgy tűnik, halálos harapófogóba került. Hiába vette meg fillérekért a szektor egyik úttöröjeként jegyzett Pebble-t, a középkategóriás hordozható eszközökre láthatóan igen langyos az érdeklődés. A Xiaomi alul az egyszerűséggel és olcsósággal, az Apple fent a stílussal, a különlegesség érzetével operál. A Fitbit viszont továbbra is erőltetni látszik a megfizethető, de összetett, külön alkalmazásokat futtató hordozható eszközöket, amelyeknek eltűnt (vagy sosem létezett) a közönsége.

Messzebb esik az alma a fájától?

Az Apple helyzete nem csak a mostani jó eredmények miatt tűnik rózsásabbnak a vetélytársakénál. Friss híresztelések alapján várhatóan még idén megérkezik az almás órák harmadik generációja, amely sok egyéb extra dolog mellett végre "elengedi a kezét" testvérének, az iPhone-nak.

A jelenleg kapható Apple Watch ugyanis a legtöbb funkcióját kizárólag a tulajdonos iPhone-jával együtt tudja életre hívni, ugyanis utóbbin keresztül bonyolítható csak a mobilnetes kapcsolat. A Bloomberg értesülései szerint azonban az új szériába már bekerülhet egy olyan változat, amely erre önállóan is képes lesz.

Konzumer tech

Így kell adatot törölni a GDPR szellemében

Nemzeti szinten eddig is szigorú rendelkezések vonatkoztak az érzékeny adatok megsemmisítésére, de az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletének hatályba lépése után senki sem kerülheti el az információtörlés folyamatos feladatát.
 
Hirdetés

Idén elstartol az 5G, még több fizetésre való kütyü jön a Telenor Research szerint

A Telenor Research kutatói egy csokorba gyűjtötték az idei év legmeghatározóbb fogyasztói trendjeit. Többek között debütáló 5G-t, kiterjesztett valóságra építő szolgáltatásokat és a mobiltárcák széles körű elterjedését várhatjuk 2018-tól.

Hirdetés

Ezért vannak biztonságban személyes adataink a felhőben

Nyakunkon az új európai adatvédelmi rendelet bevezetésének határideje, ami minden, adatkezelést végző vállalatra vonatkozik. A felhőszolgáltatók azonban elébe mentek a GDPR-nak.

A GDPR miatt elvileg változik az adatok életciklusa, de a gyakorlatban nem feltétlenül. Aminek viszont kellene változnia, az a hazai szabályozás. Ezen a téren viszont nem állunk jól.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.