Ami a fizetési megoldásokat illeti, nem mondhatjuk, hogy mi lennénk a világ legbátrabb népe. Bár itthon folyamatosan és erőteljesen emelkedik az e-kereskedelem aránya, az utánvéttel, készpénzben fizetés népszerűségét csak nagyon lassan sikerül aláásni. Egy friss felmérés szerint azonban a múlt régi bástyája leomlóban van.
Bátrabbak lettünk
Az eNET az OTP Mobil megbízásábol szondázta meg a hazai felnőtt internetezőket az álatluk preferált fizetési megoldásokról. A piackutató közleménye szerint néhány évvel ezelőtt még nagyjából egyenlő arányban voltak a készpénzmentes, a készpénzes és a mindkét fizetési módot kedvelők. Ehhez képest az idei adatok már azt mutatják, hogy a készpénzmentes csoport aránya 44 százalékra nőtt, a másik oldalon viszont 28 százalékra olvadt a készpénzes fizetéshez ragaszkodók tábora.
A reprezentatívnak tekinthető eTrends Monitor kutatássorozat mostani felméréséből az is kiderül, hogy a mobilos vásárlásoktól, fizetési megbízásoktól sem idegenkedünk már különösebben. A számítógépes preferenciákhoz képest annyi eltérést mutatnak az okostelefonos tranzakciók, hogy azokat inkább alkalmazásból vagy SMS-sel egyenlítik ki, a böngészőből történő fizetés nem annyira gyakori. Ezt persze betudhatjuk a két platform közötti természetes eltéréseknek is. Összességében a mobiljukon (akár böngészőn keresztül, akár alkalmazással, SMS-sel) a felnőtt internetezők 44 százaléka, 2,5 millióan fizetnek.
A mobilfizetési megoldások közül a bankok alkalmazásaiban történő átutalás a legnépszerűbb (23 százalék), ezt követi az alkalmazásból indított (15 százalék) és a fizetési alkalmazásokon keresztüli fizetés (14 százalék); utóbbi esetén a PayPal és a Simple alkalmazás bizonyultak a legnépszerűbbeknek.
Míg korábban a mobilról történő online vásárlás elsősorban a parkolójegy és az autópálya matrica megvásárlását jelentette (melyeket jelenleg 31, illetve 30 százalék szokott mobillal megvásárolni), addig mostanra ezen a területen is fontos korszakváltás zajlott le: a webáruházban történő vásárlás átvette a vezető szerepet, 41 százalék szokta készülékét erre a célra használni.
Menteni is merünk már
A felmérés készítői szerint a készpénzmentes fizetési módok terjedésében a fizetési megoldások körének bővülésén túl szerepet játszhattak a szolgáltatók által beépített extra funkciók, kényelmi megoldások is. Ilyen többek között a kártyaadatok elmentése online felületen, hogy később ne kelljen újra begépelni a hosszú számsort, vagy a kártya társítása alkalmazásokhoz, ami szintén gyorsít a folyamaton. Előbbiről a felnőtt netezők kétharmada hallott már és harmaduk el is mentette az adatait valamilyen online felületen; utóbbiról több mint fele hallott és hatoda mentette el kártyaadatait alkalmazásban vagy adta hozzá kártyáját az alkalmazáshoz.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak