Egy olyan hír hatására zuhant meg a Slack árfolyama, amely nem is a cégről szólt. A Microsoft oldalán megjelent egy cikk a sikeres csapatok legfontosabb jellemzőiről. Az írás jórészt a szokásos önfényezés, de Jared Spataro, a cég Microsoft 365-ért felelős alelnöke, beletett egy fontos adatot: a Teamsnek már napi 20 millió aktív felhasználója van.
Az anyjának mondom, hogy a lánya is értse?
Mint az alelnök írja, többségük egyszerű szöveges cseteléssel kezdte, de nagyon rákaptak a komolyabb kommunikációs és együttműködési formákra is. Októberben például a Teams-ügyfelek több mint 27 millió hang- vagy videotalálkozót tartottak, és több mint 220 millió műveletet (letöltés, megnyitás, szerkesztés) hajtottak végre a platformon keresztül. A Spataro által bedobott adat azért volt meglepő, mert júliusban még mindössze napi 13 millió aktív felhasználója volt a csoportmunka-támogató platformnak.
A hír hatására nem a Microsoft részvényei szálltak el, hanem a Teams egyik legnagyobb riválisának, a Slacknek a részvényei zuhantak meg közel 10 százalékkal, majd később némileg korrigált a tőzsde. A Slack azért bizonytalanította el a befektetőket, mert a januári 10 millió aktív felhasználójához októberig mindössze 2 milliót tudott szerezni. Pedig sokan bíztak a sikerében. Júniusban kifejezetten jól sikerült a tőzsdei belépője. A részvényeket indulás előtt 26 dollárra lőtték be, ám szinte azonnal felszaladt az árfolyam 38,5 dollárra. Azóta viszont folyamatosan megy lefelé, jelenleg 21-22 dollár között mozog.
Szakértők azonban már a tőzsdére lépéskor is figyelmeztettek arra, hogy a Slackre még vár egy nagyon fontos feladat: meg kell győznie a nagyvállalatok informatikai vezetőit arról, hogy nem csupán egy geekek számára készült üzenőfal, hanem a megfelelő biztonsági és menedzsment funkciókkal ellátott, a jogszabályi megfelelősségnek maximálisan eleget tevő komplex, megbízható kollaborációs platform.
A magyar vállalatoknak is volt ebben része
A Teamsnek ellenben – nem kis részben az Microsoft és az Office 365 vállalati beágyazottsága miatt – erről már kevésbé kell győzködnie potenciális ügyfeleit. Nem véletlen, hogy a megoldás a magyar piacon is népszerű, és egyre több szolgáltatásnak lesz szerves része. Az Invitech, amely a Microsoft Cloud Service Provider Partnereként eddig is kínálta a Microsoft felhős megoldásait, tegnap jelentett be például egy olyan egységes infokommunikációs szolgáltatást, amely jól mutatja a Microsoft helyzeti előnyét ezen a piacon.
Az Invitech szolgáltatásának része a Microsoft felhőalapú csoportmunkaeszköze és az ahhoz szükséges telekommunikációs infrastruktúra, valamint megvalósítható lesz vele az Office 365 és a publikus telefónia integrációja is (a megoldás használatához kell Office 365-előfizetés). Az új szolgáltatásról kiadott közlemény fontos pozitívumként említi, hogy az ügyfelek kiválthatják elavult alközponti rendszereiket is, és a teljes kommunikációt – a telefont és a videokonferenciákat is – áttehetik a Teamsre. Például a felhőből közvetlenül lehet kezdeményezni telefonhívásokat a vezetékes és mobil hálózatok felé is.
Az Invitech a szolgáltatás részeként biztosítja a rendszer kiépítéséhez a telefonszámokat, valamint a teljes integrációs rendszer üzemeltetését. Ha az ügyfél igényli, vállalják a szükséges telefonkészülék szállítását, valamint az egyéb lokálisan telepített rendszerek integrációját is.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak