A Fitbit legfrissebb viselhető eszközei már a nemek közti különbségeket is figyelembe veszik.

A fitnesz órák meghatározó piaci szereplője a Fitbit először tartott Magyarországon sajtóbemutatót a legújabb eszközeiről, amelyek már a hazai kiskereskedelemben is elérhetőek. Rares Florea, a Fitbit közép- és kelet-európai piacokért felelős menedzsere lapunk kérdésére elmondta, hogy ugyan néhány éve már jelen vannak az amerikai márka termékei a magyar piacon, de most látták elérkezettnek az időt, hogy emelt szintű invesztícióként külön kampánnyal erősítsék meg az eddig megszerzett pozícióikat.

Már a régióban is megéri jobban kampányolni

Bár az utóbbi időszak nem a szegmens tündökléséről szólt, a cégnél úgy tapasztalták az elmúlt évek forgalmi adatai alapján, hogy a térség öt legfontosabb piacán, köztük Magyarországon van potenciál a növekedésre. Hogy ténylegesen mekkora volt eddig és előreláthatólag még lesz a jövőben a forgalombővülés, a régiós menedzser üzleti okokra hivatkozva nem kívánta részletezni, ugyanígy azt sem, hogy eddig mennyi eszközt tudtak eladni nálunk.

A fitnesz eszközök piacán a középkategóriát képviselő Fitbitnek nagyon fontos az újabb feltörekvő piacok meghódítása, hiszen kettős nyomás alatt áll. Egyfelől törnek fel a korábban inkább az olcsóbb kategóriákban megjelent kínai gyártók, a legnagyobb kihívó a Xiaomi, amely tavaly időszakosan le is előzte az ebben a kategóriában korábban első Fitbitet. Másfelől a prémium kategóriákban jelen lévő márkák is egyre több vevőt visznek el ebből a sávból.

A csapdából való egyik kiút lehet, hogy ezekben a fitneszeszközökben egyre több okosórás funkció is megjelenik, a másik, hogy a gyártók, meghallgatva a vásárlói igényeket igyekeznek nemekre, illetve gyerekekre szabott készülékeket is gyártani.

A Fitbit most bemutatott új családja megfelel ezeknek az elvárásoknak. Májustól például több új okos funkció érhető el a Fitbit eszközökön. Az Androidos telefont használók például közvetlenül küldhetnek a Fitbit Versa és a limitált szériában az Adidassal együttműködésben fejlesztett Ionic órán keresztül válaszokat a kapott üzeneteikre. A funkció akár öt, előre beállított, maximum 60 karakteres gyors válasz elküldését teszi lehetővé például a WhatsApp-on vagy a Facebook Messengeren keresztül.

A Fitbit applikációban összegezve érhetők el az adatok, és követhetők a trendek. Megjelennek rajta a naptár, hívás és üzenet értesítések. A Fitbit App Galleryn keresztül több mint 700 applikáció érhető el. A Fitbit Pay pedig lehetővé teszi az érintés nélküli fizetést. Letölthetjük rá a kedvenc zenéinket, valamint Deezer listáinkat, amelyet mobiltelefon nélkül is hallgathatunk.

Személyre szabott edzések, fitnesz karkötő gyerekeknek 

A női felhasználók számára a Fitbit applikációban elérhető funkció a menstruációs ciklus és a különféle tünetek rögzítését teszi lehetővé. A Versa és az Ionic okosórák felhasználói közvetlenül az eszközön is láthatják majd ezeket az adatokat.

A legszélesebb körnek ajánlott Fitbit Versa a márka legkönnyebb fém okosórája, amelynek az üzemideje több mint 4 nap is lehet.  A Fitbit OS 2.0 operációs rendszerrel működő Versa többek közt motivációs üzenetekkel, tippekkel és trükkökkel ösztönöz mozgásra. Egészségügyi és fitnesz funkciói között megtalálhatóak a személyre szabott edzések a Fitbit Coach segítségével, a folyamatos pulzuskövetés, a több mint 15 különböző mozgásforma felismerése és követése, az 50 méteres vízállósággal támogatott úszáskövetés, és az automatikus alvásfigyelés. A Versa modellek ára pántoktól függően 66 ezer, illetve 75 500 forintba kerülnek. A Fitbit hamarosan piacra dobja első gyerekeknek szánt fitneszkarkötőjét, a Fitbit Ace-t is.

Amúgy nem lehetnek könnyű helyzetben a fitneszeszközök gyártói, ha tudni szeretnék mekkora piaci lehetőségek előtt állnak, egyes piackutatói előrejelzései között akár 20 milliárd dolláros különbségek is mutatkozhatnak. A P&S Market Research nemrégiben publikált jelentése szerint öt év múlva már egy 48,2 milliárd dolláros piacon osztozkodhatnak a gyártók. Ha viszont az Allied Market Researchre hallgatnak, még jobb üzletre számíthatnak. Utóbbi piackutató 2023-ra már 62 milliárd dollárt meghaladó globális kereslettel számol.

Konzumer tech

MI-vel védenék a britek az internetre szabadított óvodásokat

Az illetékes hatóság felmérése szerint egyre több kisgyerek jelenik meg a világhálón, akiknek a szülei is egyre nagyobb szabadságot engednek a digitális térben.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.