A fitnesz órák meghatározó piaci szereplője a Fitbit először tartott Magyarországon sajtóbemutatót a legújabb eszközeiről, amelyek már a hazai kiskereskedelemben is elérhetőek. Rares Florea, a Fitbit közép- és kelet-európai piacokért felelős menedzsere lapunk kérdésére elmondta, hogy ugyan néhány éve már jelen vannak az amerikai márka termékei a magyar piacon, de most látták elérkezettnek az időt, hogy emelt szintű invesztícióként külön kampánnyal erősítsék meg az eddig megszerzett pozícióikat.
Már a régióban is megéri jobban kampányolni
Bár az utóbbi időszak nem a szegmens tündökléséről szólt, a cégnél úgy tapasztalták az elmúlt évek forgalmi adatai alapján, hogy a térség öt legfontosabb piacán, köztük Magyarországon van potenciál a növekedésre. Hogy ténylegesen mekkora volt eddig és előreláthatólag még lesz a jövőben a forgalombővülés, a régiós menedzser üzleti okokra hivatkozva nem kívánta részletezni, ugyanígy azt sem, hogy eddig mennyi eszközt tudtak eladni nálunk.
A fitnesz eszközök piacán a középkategóriát képviselő Fitbitnek nagyon fontos az újabb feltörekvő piacok meghódítása, hiszen kettős nyomás alatt áll. Egyfelől törnek fel a korábban inkább az olcsóbb kategóriákban megjelent kínai gyártók, a legnagyobb kihívó a Xiaomi, amely tavaly időszakosan le is előzte az ebben a kategóriában korábban első Fitbitet. Másfelől a prémium kategóriákban jelen lévő márkák is egyre több vevőt visznek el ebből a sávból.
A csapdából való egyik kiút lehet, hogy ezekben a fitneszeszközökben egyre több okosórás funkció is megjelenik, a másik, hogy a gyártók, meghallgatva a vásárlói igényeket igyekeznek nemekre, illetve gyerekekre szabott készülékeket is gyártani.
A Fitbit most bemutatott új családja megfelel ezeknek az elvárásoknak. Májustól például több új okos funkció érhető el a Fitbit eszközökön. Az Androidos telefont használók például közvetlenül küldhetnek a Fitbit Versa és a limitált szériában az Adidassal együttműködésben fejlesztett Ionic órán keresztül válaszokat a kapott üzeneteikre. A funkció akár öt, előre beállított, maximum 60 karakteres gyors válasz elküldését teszi lehetővé például a WhatsApp-on vagy a Facebook Messengeren keresztül.
A Fitbit applikációban összegezve érhetők el az adatok, és követhetők a trendek. Megjelennek rajta a naptár, hívás és üzenet értesítések. A Fitbit App Galleryn keresztül több mint 700 applikáció érhető el. A Fitbit Pay pedig lehetővé teszi az érintés nélküli fizetést. Letölthetjük rá a kedvenc zenéinket, valamint Deezer listáinkat, amelyet mobiltelefon nélkül is hallgathatunk.
Személyre szabott edzések, fitnesz karkötő gyerekeknek
A női felhasználók számára a Fitbit applikációban elérhető funkció a menstruációs ciklus és a különféle tünetek rögzítését teszi lehetővé. A Versa és az Ionic okosórák felhasználói közvetlenül az eszközön is láthatják majd ezeket az adatokat.
A legszélesebb körnek ajánlott Fitbit Versa a márka legkönnyebb fém okosórája, amelynek az üzemideje több mint 4 nap is lehet. A Fitbit OS 2.0 operációs rendszerrel működő Versa többek közt motivációs üzenetekkel, tippekkel és trükkökkel ösztönöz mozgásra. Egészségügyi és fitnesz funkciói között megtalálhatóak a személyre szabott edzések a Fitbit Coach segítségével, a folyamatos pulzuskövetés, a több mint 15 különböző mozgásforma felismerése és követése, az 50 méteres vízállósággal támogatott úszáskövetés, és az automatikus alvásfigyelés. A Versa modellek ára pántoktól függően 66 ezer, illetve 75 500 forintba kerülnek. A Fitbit hamarosan piacra dobja első gyerekeknek szánt fitneszkarkötőjét, a Fitbit Ace-t is.
Amúgy nem lehetnek könnyű helyzetben a fitneszeszközök gyártói, ha tudni szeretnék mekkora piaci lehetőségek előtt állnak, egyes piackutatói előrejelzései között akár 20 milliárd dolláros különbségek is mutatkozhatnak. A P&S Market Research nemrégiben publikált jelentése szerint öt év múlva már egy 48,2 milliárd dolláros piacon osztozkodhatnak a gyártók. Ha viszont az Allied Market Researchre hallgatnak, még jobb üzletre számíthatnak. Utóbbi piackutató 2023-ra már 62 milliárd dollárt meghaladó globális kereslettel számol.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak