Az előrejelzések igen nagy szórással tippelik meg a virtuális valóságot a felhasználók szeme elé varázsoló eszközök piacát, az biztos, hogy óriási tolongás indul az egyre hízó piaci tortáért.

Néhány hét múlva érkezik a boltokba a Sony konzoljával párosítható virtuálisvalóság-sisak, ami az előzetes várakozások szerint valósággal felrobbantja az alakulóban lévő új technológiai szegmenst.

Cunamiként zúdul piacra a PSVR

A TrendForce idén nyári felmérése szerint az októberben megjelenő Sony Playstation VR (PSVR) valósággal letarolja az utolsó negyedévben a fejre szerelhető, komplett virtuális eszközök piacát. Az előrendelések mennyiségéből úgy kalkulálnak, hogy akár 6 millió darab is elfogyhat a termékből. Mivel idén a teljes prémium kategória eladását 9 millióra becslik, így könnyű kiszámolni, hogy a japán vállalat három hónap alatt a szektor kétharmadát elfoglalja majd.

A Sony mellett a 2016-os piacon a Facebook által felvásárolt Oculus számítógéphez köthető Rift sisakjával, illetve a pénzügyi problémái miatt a Vive VR-ben nagyon bízó HTC van jelen. Az említett piaci előrejelzés szerint az Oculus 2,3 milliót, a HTC pedig nagyjából 700 ezer darabot értékesíthet idén.

A hatalmas lendület alapját egyrészt a PlayStation konzolok óriási, megközelítőleg 50 milliós felhasználói bázisa, másrészt a kedvező árazás adja. A PSVR kiskereskedelmi ára 399 dollár, miküzben az Oculus Riftért 599, a HTC Vive-ért pedig 799 dollárt kérnek. Mindehhez az is hozzátartozik, hogy a japánok terméke önmagában nem használható, mivel ahhoz szükség van egyrészt egy PS konzolra, valamint az ahhoz csatlakoztatható kamerára és Move/DualShock kontrollerre.

Eltérő számok, egyező trendek

Érdekes módon a VR-eszközök idei potenciálját egy tavaszi előrejelzés lényegesen kisebbre becsülte. A Strategy Analytics áprilisi jelentése mindössze 1,7 millió eladott eszközzel számolt, elsősorban a termékek túlságosan magas árára alapozva. Ezzel nagyjából egy időben az IDC szintén kiadott egy prognózist, amelyben a számítógéphez, konzolhoz köthető fejfedők eladásait 2 millió fölé tették. Ezek alapján akár túlságosan optimistának is tűnhet a TrendForce nyári becslése, de könnyen lehet, hogy a jelentések között eltelt időben ennyit fordult a világ, és végül mégis nekik lesz igazuk.

Azt viszont sehol nem vitatják, hogy az elkövetkező években hatalmas bakugrásokkal fog nőni ez a terület. Egyre több olyan, telefonnal működő, olcsó megoldás jelenik majd meg, mint amilyen a Samsung Gear VR. Ezek pedig egyfajta ugródeszkaként funkcionálhatnak ahhoz a drágább, magasabb minőségű termékkategóriához, amelyet például a PSVR képvisel. Néhány éven belül várhatóan sok tízmillió eszközt értékesítenek majd, a szektor forgalma pedig gyorsan a 70-80 milliárd dolláros szint közelébe ugrik. Ez utóbbiból egyébként nem a hardvergyártók fognak elsősorban profitálni, hanem a termékekre szoftver készítő szállítók, akik 2020-ban már várhatóan a bevételek legalább 60 százalékát fogják zsebre tenni.

Konzumer tech

Nincs megállás, a Marsot is elkezdtük teleszemetelni

Eddig 7 tonnányi hulladékot sikerült elhinteni a vörös bolygón, ami egyelőre nem sok, de már most is érdemes odafigyelni rá.
 
Hirdetés

A munkaerő képzése a vállalat sikerének egyik záloga

A piaci versenyben az a cég tud élen maradni, amely lépést tart a fejlődő technológiával. Ez azonban csak megfelelően képzett alkalmazottakkal lehetséges.

Ahogy megindult az IT-szakemberekért a harc a munkaerőpiacon, úgy váltak egyre szofisztikáltabbá a képzést végző intézmények szolgáltatásai.

a melléklet támogatója a Green Fox Academy

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.