Egy magyar startup alkalmazással segítene hazajutni a mulatozó felhasználóknak.

Több közös vonás is felfedezhető a magyar fejlesztésű Söfőrhívó és a sok vitát kiváltó Uber között: mobilos felületen, egy alkalmazással igyekszik megoldani, vagy inkább egyszerűsíteni egy folyamatot. Ez esetben ez szintén a személyfuvarozás, azzal a jelentős különbséggel, hogy a Söfőrhívó rendszerébe kizárólag a sofőrszolgálattal hivatásosan foglalkozó cégek és sofőrök kerülhetnek be.

Az utasokért versenyeznek

Az iOS-re és Androidra elérhető (a Windows Phone verzió május végén érkezik) alkalmazáson keresztül a felhasználó jelzi, hogy egy fuvarra van szüksége, a Söfőrhívó pedig, azon kívül, hogy egy platformot nyújt, közvetít a sofőrszolgálatok és a hazajutni próbálók között. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a felhasználók ajánlatot kérnek egy konkrét útvonalra, majd a sofőrszolgálatoktól, pár perc alatt beérkezett ajánlatokat, az árat és a kiszállási időt, összehasonlítva kiválasztják a számukra megfelelőt.

Az alkalmazás, illetve az azzal összefüggő szolgáltatás az utas számára díjmentes, nincs semmilyen rejtett költsége annak, hogy érkezik egy sofőr és hazavezeti az autónkat. Egyedül ezt az utóbbi tevékenységet kell megfizetni, aminek az árát a rendelés után vetheti össze a többiekével, majd fogadhatja el az ügyfél.

Értékelhetik őket

Ismerős lehet az értékelési rendszer is, amivel az utasok minősíthetik azt, aki hazavezette az autójukat. A cél itt is ugyanaz, mint az Ubernél: egyfajta közösség alapú minőség-ellenőrzés, aminek az eredménye szintén feltűnik az alkalmazásban. Rendelés után megkapjuk a sofőr számát, akit lehet hívni, ha szükséges, a fizetés azonban nem bonyolítható az appon belül, vagyis a viteldíjat készpénzben kell kifizetni az út végén.

Ahogy a cikk elején szó volt róla, csak jelenleg is működő, engedélyekkel rendelkező sofőrszolgálat kerülhet be a rendszerbe. A belépés számukra is ingyenes, viszont minden teljesített fuvar után 10 százalék részesedést (közvetítői díjat) kell fizetniük a Sofőrhívót üzemeltető vállalkozásnak. Jelenleg 15 sofőr érhető el Budapesten, de az alapítók folyamatosan dolgoznak a szám növelésén, és a tervek szerint a hálózatot az ország több nagyvárosára is kiterjesztik.

Konzumer tech

A kamu vásárlói véleményekre is ráuszították a mesterséges intelligenciát

Úgy tűnik, hogy a több területen is bizonyított GAN rendszerek a véleményszpemmerek kiszűrésére is kiválóan alkalmasak, ráadásul nincs is szükségük túl sok adatra, hogy megtanulják elkülöníteni a valódi és a hamis információt.
 
A kis és közepes méretű vállalatok körében gyakorlatilag megkerülhetetlen a CMS-ek használata, de számos pozitívumuk ellenére akad néhány sötét folt is a területen. Mik ezek és mit lehet ellenük tenni?

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

Tartalomkezelés az üzleti céloknak megfelelően

A konkrét üzleti folyamatokat segítő online lépésekre még mindig az útkeresés a jellemző. Pedig az internetet mindenki használja, és egyre többen készségszinten – mégis, valami hiányzik.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.