Az LG Display a pár nap múlva startoló CES-re melegítve mutatott be több koncepciót arra, miként lehetne a nappaliktól a kiállításokig hasznosítani speciális kijelzőit.

Az LG Electronics önálló, kijelzők fejlesztésére és gyártására fókuszáló leányvállalatánál már több mint egy fél évtizeddel ezelőtt sikerült megalkotni az első átlátszó panelt. Az azóta eltelt idő során sem tétlenkedtek a mérnökök, aminek köszönhetően mostanra a hatalmas képátlóval bíró transzparens tévék egy sor iparágban, vagy akár otthoni környezetben is megjelenhetnek. Ezeket a lehetőségeket mutatta be most az LG Display a jövő héten nyitó CES-re (Consumer Electronics Show) melegítve.

A felvillantott megoldások mindegyike koncepciónak tekinthető, azaz csak a technológiában rejlő lehetőségeket hivatottak illusztrálni, kereskedelmi forgalomba kerülő megvalósításukon ugyanakkor már holnaptól kész együtt dolgozni a kijelzőgyártó az érdeklődő partnerekkel.

Átlátszó koncepciók

Az egyik legkülönlegesebb ötletnek az OLED Shelf elnevezésű koncepció tűnik. Ez tulajdonképpen két transzparens kijelző egymásra pakolásából és egy polcban végződő keretből áll. Mindezt akár egy extravagáns nappaliban is bevethetőnek gondolja az LG, ahol például úgy nézhetünk egy filmet (egy extra sötétítő réteg legörgetésével), hogy közben a másik képernyő mögött elhelyezett dekorációban is gyönyörködhetünk. A mozi után feltűnhet egy a tévé mögé rakott másik festmény, vagy éppen mindkét kijelzőt bevethetjük digitális képi információk megjelenítésére. Utóbbi lehet mondjuk egy rendszeresen változtatott szobadíszítő elem, műalkotás is.
 

OLED Shelf

 

Bár érdekes játéknak tűnik az átlátszó kijelző otthonra, a technológia első körben bizonyosan nem a nappalikban terjed majd el. Ezzel valószínűleg tisztában vannak az LG-nél is, hiszen a többi koncepció már mind az üzleti felhasználásra koncentrál. Ezek közül a Show Window és Shopping Managing Showcase egyaránt a magas minőségű termékeiket még jobb színben feltűntetni igyekvő fizikai boltoknak lehet érdekes.

Előbbi egy falra hajaz, amely négy 55 hüvelyk átmérőjű kijelzőből áll össze. Az átlátszó panel plusz figyelemfelkeltésre, extra információk megjelenítésére lehet alkalmas a vásárlói térben, esetleg a kirakatban felállítva. A koncepció bevethetőnek tűnik múzeumok, kiállítások, galériák high-tech felcicomázására is.  

Show Window


A hosszabb nevű Shopping Managing Showcase az eddig bemutatott elképzelésekhez képest szerényebb arzenállal bír, hiszen csak egyetlen panelből áll. Az átlátszó OLED-kijelző egy kisebb asztalkán, elegáns fa állványban kapott helyett, ami mögé fizikai termékeket lehet helyezni (lásd címlapképünk). A cél ugyanaz: változó, szokatlan grafikai támogatást adni az eladások támogatására. A fejlesztő ennek megfelelően ezt is elsősorban luxus termékeket forgalmazó boltokba szánja.

Végezetül említés szintjén előkerült a Smart Window, amelyről egyelőre azonban sok konkrétumot nem lehet tudni. A jövő irodájába szánt megoldásról annyi derült ki, hogy a tárgyalások, konferenciabeszélgetések helyszínét lehetne vele rugalmasan alakíthatóvá tenni azáltal, hogy szükség esetén hagyományos kijelzőként funkcionáló panel, használaton kívül a nagyobb tér, szabadság érzetét erősíthetné átlátszóságával.

Lesz pénz benne

Ahogy a bevezetőben említettük, mindez a január 5-én nyitó idei CES felvezetése, azaz néhány nap múlva minden bizonnyal további részletek derülnek ki az LG Display elképzeléseiről. Arra nincs garancia, hogy a felvillantott koncepciók bármelyikére alapozva végül üzletileg életképes termék születik, de ha hinni lehet a szakértői becsléseknek, a most alakuló szegmens egészére bizonyosan fényes jövő vár.

A Boston Consulting Group tanulmánya szerint a transzparens OLED-kijelzők globális forgalma nyaktörő sebességgel fog növekedni az elköveztkező években. Ennek köszönhetően a 2025-re még csak 2,7 milliárd dollárosra becsült piaci torta az évtized végére elérheti a 10 milliárdos nagyságrendet.

Piaci hírek

Fél Ausztráliát letölthették egy hekkertámadásban

A kontinensnyi ország második legnagyobb telkójánál történt súlyos incidens. A vizsgálatok még tartanak, de akár 10 millió ügyfél személyes adata is illetéktelen kezekbe kerülhetett.
 
Hirdetés

Budapestre jön és munkatársakat keres az Innovecs

A cégek digitális transzformációját segítő, szédítő tempóban növekvő vállalatnál kiemelt figyelmet fordítanak a csapattagok igényeire és jólétére.

Hirdetés

A munkaerő képzése a vállalat sikerének egyik záloga

A piaci versenyben az a cég tud élen maradni, amely lépést tart a fejlődő technológiával. Ez azonban csak megfelelően képzett alkalmazottakkal lehetséges.

Ahogy megindult az IT-szakemberekért a harc a munkaerőpiacon, úgy váltak egyre szofisztikáltabbá a képzést végző intézmények szolgáltatásai.

a melléklet támogatója a Green Fox Academy

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.