Stratégiai szövetséget kötött az IBM a Salesforce.com-mal, hogy párosíthassák a Watson strukturálatlan adatokat elemző képességét az Salesforce mesterséges-intelligencia megoldásának, az Einsteinnek a képességeivel. A felhős cég tavaly ősszel bemutatott mesterséges intelligenciája ugyanis nem önálló termék, hanem csak a Salesforce felhős szolgáltatásait hivatott kiszolgálni.
Háromelemű együttműködés
A két vállalat együttműködésének három fontos eleme van. Először is a Watson API-it integrálják a Salesforce felhős szolgáltatásaiba. Így az ügyfelek a CRM-en belül adatok elemzését kiegészíthetik egyéb forrásokból származó, akár nem strukturált adatokkal is, például vásárlási szokásokkal, időjárási adatokkal stb.
Az együttműködés második eleme a Weather Company, melyet 2015-ben szerzett meg az IBM. A Weather Co. olyan elemet visz be a Saleforce online alkalmazásboltjába, az AppExchange-be, melynek révén az időjárás változásainak kitett vállalkozások egyerűbben integrálhatják az időjárási elemzéseket az alkalmazásaikba.
Az együttműködés harmadik területe a tanácsadás. A tavaly megszerzett Bluewolf Group felveszi a portfóliójába azokat a gyakorlatokat, melyek segítenek a Salesforce-ügyfeleknek az Einstein és a Watson képességeinek az együttes kiaknázását.
Mindenki nyerhet ezen
Az IBM jó ideje keresi a Watson piaci lehetőségeit. Úgy tűnik, ezt most egy olyan együttműködés, ami végre nagyon sokaknak test-, pontosabban üzletközelbe hozhatja a mesterséges intelligenciát. A Salesforce ügyfelek képesek lesznek új adatforrások becsatornázására például a célzott marketingkapányaihoz. Az időjárási adatok felhasználásának egyszerűbbé tételével, valamint különböző, az időjárás alakulásától függő folyamatok automatizálhatóságával új dimenziót is nyernek azok a cégek, melyeknek tevékenysége erősen függ például a várható hőmérséklettől vagy más időjárási jelenségtől.
A megállapodás az IBM ügyfeleinek is előnyös, mert az Application Integration Suite-en keresztül egyben tudják kezelni on-premis és a felhőben tárolt adataikat. Ez a lehetőség már a jövő hónaptól, míg az együttműködés három fő eleme az év második felétől lesz elérhető világszerte.
Természetes szövetségesek
A Salesforce és az IBM egymásra találása mondhatni természetes, főleg azok után, hogy az IBM elkezdett kiszorulni az Oracle üzletéből, a Salforce pedig az egyik fő ellenséggé lépett elő.
Az Oracle már 2015-ben megkezdte azt a folyamatot, hogy saját hardverre pakolja át, ami addig IBM szervereken futott. A Salesforce pedig tavaly decemberben lépett elő az Oracle egyik fő ellenfelévé – legalábbis Larry Ellison olvasatában, aki decemberben a negyedéves eredmények ismertetésekor jelölte ki az új versenytársakat.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak