A Facebook hőskorában nagyot menő Zynga rég túl van már a zeniten, de esze ágában sincs eltűnni a piacról, sőt!

Bejelentette negyedik negyedéves eredményeit az egykor FarmVille játékáról híressé vált Zynga. Ugyan a virtuális parasztlét már régen nem az a tejjel-mézzel folyó Kánaán, ami egykor volt, de vannak új fejőstehenek, amik azért szépen hoztak a konyhára.

Játék a szavakkal és az autókkal

Az elemzői várakozásokra rácáfolva igen derekas összeget lapátoltak össze a Zyngánál a tavalyi év utolsó három hónapjában. A még mindig játékfejlesztéssel és –üzemeltetéssel foglalkozó vállalat 223,8 millió dolláros bevételt tudott felmutatni, miközben a várakozások mindössze 213,9 millióról szóltak.

Két játékuk vitte a prímet. A Words With Friends 2 novemberi indulásával a már 8 éve létező franchise minden eddig rekordját megdöntő bevételeket generált a Zyngának. A felhasználók által kért funkciókkal és friss popkult utalásokkal teletömött, Scrabble-szerű szórakozást nyújtó, a Google Playen jelenleg 4,5 pontra értékelt program mellett a CSR Racing 2 segítette hozzá a vállalatot a közel negyedmilliárdos összeg előállításához. Az autóversenyzést mobilokra átültető játék még jobb értékelést kapott: jelenleg 4,7-en áll az amerikai keresőóriás alkalmazásboltjában. Nem mellesleg megduplázta az egy évvel korábbi, hasonló időszakban összehozott bevételét.

Nem véletlen, hogy a Zynga az okostelefonos szórakoztatás felé fordult; időben felismerte, hogy az asztali számítógépekre optimalizált casual játékok visszaszorulóban vannak. A hordozható eszközökre helyezett fókusz meg is hozta az eredményét: 32 százalékos növekedés produkálva 203,6 millió dollárt ért el. Vagyis a Zynga bevételeinek zömét ez a szegmens adta, 86 százalékos részesedéssel (egy évvel korábban még csupán 77 százalék volt ennek aránya).

Nyugisabb időszak jön

Habár a FarmVille után muszáj volt irányt váltania a vállalatnak, jelenleg nem új szoftverek létrehozásán, hanem a már meglevők csiszolásán van a hangsúly. A felhasználói elkötelezettség növelésével, élő szolgáltatások nyújtásával pörgeti bevételeit a Zynga, ahelyett, hogy a nulláról hozna létre és volna kénytelen komoly marketingpénzekkel megtámogatni játékokat.

Frank Gibeau vezérigazgató elégedetten nyilatkozhatta, hogy számos területen tudtak fejlődni. Az Electronic Art’s mobil játékokkal foglalkozó részlegéért felelős korábbi vezetője szűk két évvel ezelőtt érkezett a Zyngához, és megjelenése felpörgette az okostelefonos bizniszt. Gibeau érti a dolgát, amit a vállalati részvények is jól mutatnak: az elmúlt két évben 57 százalékkal drágultak a papírok.

Ahogy az élet számos más területén, úgy a mobilos játékoknál is uborkaszezonnak számít az év első harmada, a karácsonyi időszak általános kiköltekezése miatt. A vállalat ezért azt prognosztizálja, hogy a tavalyi év utolsó negyedéhez képest 2018 első három hónapjában vissza fognak esni a bevételek. Míg az elemzők 216,1 millió dolláros eredményre számítanak, addig a Zynga ennél konzervatívabb becslést, 210 millió dollárt adott meg.

Végre nyereség

A végére még néhány érdekes adat a játékfejlesztő háza tájáról. A vállalat termékeivel napi szinten szórakozók átlagos száma 22 millió(!) volt a múlt negyedben, ami 22 százalékos növekedésnek számít az egy évvel ezelőtti, hasonló időszakhoz viszonyítva. Az elemzők némileg kevesebbet, 21,3 milliót vártak.

A nyereség is jól alakult: a részvényenkénti egy centes profit összességében 12,9 millió dollárt hozott a konyhára. Ez különösen jó eredmény annak tükrében, hogy egy évvel korábban még 35,4 millió dolláros veszteséget produkált a Zynga (igaz, ennél sokkal rosszabb időszakai is voltak a vállalatnak).

Piaci hírek

E-kereskedelem: naponta egymilliárd forintot költöttünk

A hazai online kiskereskedelem növekedése még mindig háromszor akkora, mint a hagyományosé, de a bővülés üteme már lassul. Azért így is sikerült 365 milliárd forintos forgalmat összehoznia a mintegy 5 ezer webáruháznak.
 
Hirdetés

Ezért vannak biztonságban személyes adataink a felhőben

Nyakunkon az új európai adatvédelmi rendelet bevezetésének határideje, ami minden, adatkezelést végző vállalatra vonatkozik. A felhőszolgáltatók azonban elébe mentek a GDPR-nak.

A GDPR miatt elvileg változik az adatok életciklusa, de a gyakorlatban nem feltétlenül. Aminek viszont kellene változnia, az a hazai szabályozás. Ezen a téren viszont nem állunk jól.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.