A cég története legnagyobb súlyú akvizícióját jelentette be. A marketingautomatizációs megoldásokat fejlesztő Markto 4,75 milliárd dollárért lesz az Adobe része.
Hirdetés
 

Alaposan begyújtotta a rakétákat az Adobe, és tényleg mindent elkövet azért, hogy komoly riválisa legyen a Salesforce-nak, vagy éppen az Oracle-nek. A vállalat alig pár hónapja vásárolta fel 1,7 milliárd dollárért az e-kereskedelmi platformot fejlesztő Magentót, most pedig portfóliója további megerősítésére ennek többszörösét költi a marketingalkalmazásokat szállító Marketóra.

Történelmi üzlet

Az akvizíció költsége 4,75 milliárd dollár, ami a társaság történetében a valaha volt legnagyobb ügyletet jelenti. Az automatizált marketingeszközöket kínáló Marketo valamivel több mint tíz éve működik, 2011-ben pedig tőzsdére is lépett. Onnan a céget a Vista Equity Partners vásárolta ki 2016 tavaszán. Az akkor 1,8 milliárd dollárba kerülő befektetés igencsak bejött a magántőke-társaságnak, hiszen most, alig több mint két évvel később jelentős haszonnal tudtak túladni a részvénycsomagon.

Bármennyire magasnak tűnik is az ár, az Adobe vezetősége láthatóan nagyon elkötelezett az arzenáljuk felturbózásában. A Magento nagyjából 5000 főt számláló ügyfélköre mellett a vállalati partnereknek kínált szolgáltatási csomagja is erősödik a felvásárlással. Az ügylet lezárását követően a Marketo megoldásai a Digital Experience üzletág bevételeit hízlalalhatják, amely a legutóbbi negyedévben 614 millió dollárt hozott.  

Az Adobe vezérigazgatója a megállapodás kapcsán azt hangsúlyozta, hogy a vállalat e-kereskedelmi megoldásait szállító Experience Cloud már meglévő eszköztárát (analitika, perszonalizációs- és tartalomkezelő megoldások) remekül kiegészítik a Marketo erősségei (lead management, account-based marketing stb.). Ezek együttesével pedig reményei szerint olyasmit tudnak kínálni, ami minden marketingszakember számára vonzó lehet, és vezető szereplőjévé válhatnak a piacnak.

Gyorsan lezavarnák

Nagyságrendjéhez képest egyébként szokatlanul gyorsan igyekszik lezárni a felvásárlást az Adobe. A tervek szerint erre még az idén sor kerülhet, amennyiben minden érintett szabályozói hatóság rábólint az ügyletre. A több mint ezer munkavállalóval rendelkező Merkato vezetője a felvásárlást követően az Adobe Digital Experience üzletágának egyik felső vezetője lesz. 

A befektetőket különösebben nem hatotta meg a bejelentés. A cég papírjaival viszonylag nyugodtan kereskedtek az információ nyilvánosságra kerülése után is. Az Adobe részvényeseinek amúgy nem lehet panasza, hiszen idén eddig 50 százalékos árfolyam-erősödést tudott felmutatni a cég.

Cloud & big data

Le kell-e mondani a távmunkázóknak a céges karrierről?

Ha valaki nem szeretne élete végéig a céges hierarchia alján maradni, nehéz helyzetben lesz, ha a távmunkát választja – vélik egyes szervezetfejlesztési szakértők.
 
A biztonság kiszervezéséhez komoly bizalmi tőke kell, ami lassan épül fel, de tartósabb is, mint a betyárbecsület.

a melléklet támogatója a Euro One

Hirdetés

Így érdemes kialakítani a biztonságfelügyeletet

A jó példákért nem kell messze menni. Az alábbiakban csupa magyarországi bevált gyakorlat következik.

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Mi köze az IBM licencszerződések apró betűs kitételeinek ahhoz, hogy a Microsoft Windows Server 2008 életciklusának végéhez ér? Rogányi Dániel (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.