Új adatmegosztási és -elemzési lehetőségeket kínál vállalati ügyfelek értékesítési munkájához az Adobe az Experience Cloudban. Az Adobe ezt nem szolgáltatásként, inkább egy a Microsofttal közösen kialakított új adatmegosztási megközelítésként határozza meg. A két cég Las Vegasban, az Adobe Summiton jelentette be az együttműködést.
Az Account Based Experience-nek (ABX) nevezett megközelítés lényege, hogy a B2B szegmensben dolgozó marketingesek kampányaikat az Adobe által tavaly felvásárolt Marketo, a Microsoft Dynamics 365 for Sales és a LinkedIn adataira tudják építeni. A szélesebb adatkörrel elvileg sokkal pontosabban lehet a marketingüzeneteket célozni egy a kiskereskedelmi szegmensnél bonyolultabban működő piacon.
Steve Lucas, aki az Adobe-n belül a Marketo csapatát irányítja (korábban a Marketo vezérigazgatója), azzal indokolta a Microsofttal való szorosabb összefogást, hogy a B2B szegmensben az értékesítés sokkal bonyolultabb folyamat, mint amikor egyéneket kell megcélozni egy termékkel. Egyrészt sokkal hosszabb az értékesítési ciklus, hiszen hónapokig, sőt akár éven túl is húzódhat, másrészt általában a döntést több személy hozza meg.
A LinkedIn-fiókokból és a Dynamics for Salesből nyerhető adatok abban segítenek, hogy a marketing- és az értékesítési csapat teljesebb képet kapjon az ügyfelek döntéshozatali mechanizmusáról, az abban részt vevő személyekről, akiknek akár személyre szabott marketingüzeneteket is képesek lesznek így eljuttatni. Az elképzelés szerint az összetett, fiókalapú információk birtokában a marketing és az értékesítés is sokkal jobban össze tudja hangolni a munkáját.
A kiskereskedelmi platform is megtalálta a helyét
Az Adobe Summiton mutatták be azt a kiskereskedelmi platformot is, ami a szintén tavaly felvásárolt Magnetóra épül. A Commerce Cloud is a Experience Cloudból vehető igénybe.
A teljesen menedzselt felhőszolgáltatás, amit integráltak az Adobe felhős platformjának analitikai, maerkting és hirdetési szolgáltatásaiva,l mesterséges intelligencia segítségével figyeli az értékesítési folyamatok alakulását, és előrejelzésekkel segíti a hatékonyság javítását. A Commerce Cloud-ügyfelek mindezeket a folyamatokat speciális irányítópultokon, az ún. Commerce Dashboardokon követhetik és szabályozhatják. Az Adobe ígérete szerint az e-kereskedelmi platform az üzemeltetéssel kapcsolatos feladatokat leveszi a kereskedők válláról.
Az Adobe közleménye külön kiemeli, hogy a Commerce Cloud zökkenőmentesen integrálódik az Amazon piacterével. Egyszerűvé teszi a termékkatalógusok kezelését, biztosítja a rendelések és a készlet kezelését. Az Amazonon keresztül érkező összes megrendelés kezelhető a Commerce Cloud felületén. A felhős platform abban is segít, hogy a múltbeli vásárlásokból a kereskedők ügyfélprofilokat építsenek a további marketingtevékenységhez.
Az Adobe ígérete szerint a fejlett API-k, a mikroszolgáltatások és a rendszerintegrációs támogatás révén a felhős platform integrálható a meglévő ökoszisztémákkal, és használhatók maradnak a Magentóhoz korábban fejlesztett pluginek is.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak