A szebb napokat látott Toys "R" Us brand tulajdonosa vállalta be elsőként, hogy alapvetően az OpenAI videógyártó modelljére bízza egy márkaerősítőnek szánt spot elkészítését.

Meglehetősen ügyes húzás a Toys "R" Us márkát birtokló WHP Global részéről, hogy az egykor az USA-ban hatalmas áruházlánccal rendelkező játékkereskedő cég brandjét az OpenAI februárban debütáló videógeneráló modelljével, a Sora bevonásával igyekszik "eladni". A szöveges utasításból maximum egyperces kisfilmeket szállító algoritmus ugyanis meglévő hibái ellenére is nagyon nagy figyelmet kapott.

A héten kiadott sajtóanyag szerint ez az első olyan márkaépítésre szánt reklámanyag, amelyet "szinte teljesen" a Sora készített (a kitétel fontos elem, amit nem mindig sikerül egyértelműen jelezni). A modell által megalkotott nyersanyagot pedig a Native Foreign kreatív ügynökség munkatársai csiszolták végső formájába.
 


A kisfilm a márka eredettörténetét meséli el, ahogy az alapító Charles Lazarus fiatalon szó szerint megálmodja azt, amiből végül a játékáruházlánc és ismert kabalafigurája, Geoffrey zsiráf lett. A videó első vetítésre teljesen kompaktnak tűnhet, amit segít az is, hogy egy része álomszerű (rosszindulatú kommentárok szerint kábítószeres szinezetű), ahol nem feltétlenül kell számon kérni a realitást. Ettől függetlenül a lejátszást megállítva sorra szúrhatók ki a generatív algoritmusokra jellemző következetlenségek és hibák, mint amilyen például ez is:
 

Formabontó bicikliterv a Sora műhelyéből


A filmen dolgozó kreatív stáb a maga részéről a folyamat gyorsaságát emelte ki, amit ezek szerint nagyon nem is akartak lelassítani azzal, hogy kijavítják a fentebb látható és egyéb következetlenségeket. Valamit a fények és hangeffektusok mellett azért bizonyosan módosítottak. A jelenet elején látható kerékpárbolt már szerepelt a Sora februári demóanyagai között is, de ott még az üzlet felett egy hibás felirat volt, ami a brandvideóban viszont már javítva jelenik meg.

Mindegy, csak beszéljenek róla

Az egyébként a kiadott sajtóközleményből nem világos, hogy a Cannes-ban zajló kreatív fesztiválon reklámszakembereknek bemutatott, illetve a cég honlapján közzétett kisfilmet egy bővebb reklámkampány keretében máshol is szeretnék-e megfuttatni. Az biztos, hogy a Sora említésére sok orgánum ráharap, ingyen reklámot biztosítva a témának. Mint ahogy tettük mi is...

(Illusztráció: Toys "R" Us)

Cloud & big data

Egyre kevésbé férnek hozzá az MI-fejlesztők a létfontosságú adatokhoz

A tartalomszolgáltatók sorra vezetik be a korlátozásokat az általuk közölt anyagok felhasználására, miközben a mesterséges intelligencia egyre többet követelne magának.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.