A cloudra épített üzleti folyamatok kockázatára világít rá az a hiba, ami miatt több órán keresztül, nagy területen mutatkoztak működési problémák a Google szolgáltatásainál.

Közel öt óráig tartott a Google szakembereinek elhárítani azt a technikai problémát, ami miatt elsősorban az USA keleti részén, de a világ más pontjain sem lehetett megfelelően használni a Google Cloudot, a G Suite-ot és a YouTube-ot. Úgy tűnik, az akadozás nem csak egyéni felhasználókat érintett, de komolyan befolyásolta más internetes szolgáltatások működését is. 

Mindjárt kész

Az Alphabet irányítása alatt álló Google-nél magyar idő szerint tegnap este észlelték, hogy valami nem stimmel. Bár a cég részleteket egyelőre nem árult el, de erre dedikált információs oldalán a "jelentős hálózati problémaként" azonosított ügyben gyors megoldás ígért.
 

 

Mint ahogy a térképen jól látszik, az Egyesült Államok keleti partján kívül kisebb mértékű fennakadások a nyugati részen és Európában is voltak, sőt Brazília és a Közel-Kelet sem úszta meg teljesen.

A fennakadásokat végül közel öt óra múlva sikerült a mérnököknek normalizálni. A Google pedig belső vizsgálat lefolytatását ígérte az ügyben, aminek elsődleges célja az, hogy a jövőben az ilyen nagymértékű kieséseket el lehessen kerülni.

A Snapchatnek is fájt

Bár hivatalosan még nem erősítették meg az összefüggést, mindenesetre aligha lehet véletlen, hogy a népszerű közösségi hálózat, a Snapchat is ugyanebben az időben vált használhatatlanná. A DownDetector.com adatai azt mutatják, hogy a nagyjából 50 ezres hibabejelentési csúcs csak itteni idő szerint hétfő reggelre redukálódott 2 ezer alá és még jelenleg is mutatkozik némi aktivitás.
 

 

A Snapchatet üzemeltető Snap éves jelentésében szerepel, hogy a Google cloudos infrastruktúráját használják. Az ő esetük is kiválóan példázza azt, mennyire könnyű "készpénznek" venni a felhőből érkező szolgáltatásokat, miközben ezek a megoldások akkor is magukban hordozzák a kiesés kockázatát, ha egy olyan hatalmas szállító is áll mögöttük, mint amilyen a milliárdos adatközpontokat sorra telepítő Google. Ez ellen leginkább egy olyan vészforgatókönyvvel lehet védekezni, amely megfelelő alternatívát biztosít a munkafolyamatok folytatására nem várt üzemszünet idején is.

Cloud & big data

A kisebb hazai gyártóvállalatok elengedhetetlennek tartják a digitalizációt

Egy friss kutatás szerint az üzleti siker és a technológiai fejlődés csereszabatos kifejezésként élnek a kisebb gyártó vállalkozásokat irányító vezetők fejében.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.