Cupertino némi növekedést a most zárt negyedévben is képes volt felmutatni, de ez elég messze van a korábban megszokott szárnyalástól.
Hirdetés
 

Az Apple története során gyakran olyankor is képes volt kivételesen jó számokat felmutatni, amikor a riválisai látványosan szenvedtek mondjuk az általános gazdasági nehézségek, vagy egy-egy szegmensben tapasztalható problémák miatt. Ezúttal azonban kiderült, hogy Cupertino sem tökéletesen "golyóálló". Az inflációs nyomás, a geopolitikai feszültségek és az ellátási láncokban meglévő gondok között lavírozva a cég ugyanakkor így is ki tudott egy kis növekedést sajtolni általában hűségesnek és elkötelezettnek jellemzett vásárlóiból. 

Az itteni idő szerint csütörtök este nyilvánosságra hozott 2022-es harmadik pénzügyi negyedév 83 milliárd dolláros forgalmat hozott a cégnek, ami mindössze 2 százalékkal haladja meg az egy évvel korább elért összeget. A helyzetet némileg árnyalja, hogy az óvatos elemzői várakozásokat ezzel is sikerült felülteljesíteni.

A több pénzből ugyanakkor végül kevesebb maradt a kasszában. A nettó eredmény a tavalyi 21,7 milliárd dollárhoz képest csak 19,4 milliárd lett, ami nagyjából 10 százalékos csökkenést jelent. Itt azonban ugyanaz elmondható: a borús szakértői előrejelzéseket kicsivel meghaladták a tényadatok.

Az iPhone és a szolgáltatások tolták a szekeret

A vállalati bevételek oroszlánrészét szállító iPhone-részleg közel 40,7 milliárddal járult hozzá az összteljesítményhez. Az egy évvel korábbi forgalmat bő 1 milliárddal meghaladó eredmény azt mutatja, hogy a tavaly ősszel debütáló 13-as széria iránt még a nehéz gazdasági környezetben is erős maradt az érdeklődés. A vállalatot vezető Tim Cook elmondta, hogy a periódusban különösen sok androidos felhasználót sikerült átcsábítaniuk.

A másik jól teljesítő szegmens a szolgáltatási üzletág volt, amely az Apple Musictól kezdve az iCloudon át az AppleCare+-ig mindent magába foglal. A területről befolyt 19,6 milliárd 12 százalékos éves növekedésnek minősül. Utóbbi ugyan a mostani negyedévben a legnagyobb a részlegek között, ám intő jel lehet, hogy az előző periódusokban ennél lényegesen erősebb tempón pörgött az üzletág.

Még kellemetlenebb, hogy az összes többi kategóriában csökkentek az eladások. A Macek értékesítése 10 százalékkal 7,4 milliárd dollárra esett, a táblagépek 2 százalékos zsugorodás mellett 7,2 milliárdot termeltek, az egyéb termékek (Apple Watch, AirPods stb.) forgalma pedig 8 százalékkal szűk 8,1 milliárd dollárra csökkent.

Szép őszben reménykednek

A vállalat nem adott konkrét előrejelzést a következő negyedévre vonatkozóan, de a vezérigazgató azért óvatos bizakodással nyilatkozott a szeptemberi időszakról. Hagyományosan ekkor mutatja be a cég új telefonjait, ami rendszerint az értékesítés felfutásával jár együtt.

Az új iPhone és Apple Watch modellek mellett minden bizonnyal új, M2-es csipekkel szerelt Macek és friss táblagépek is gazdagíthatják Cupertino portfólióját. Ami viszont a cég régóta pletykált új termékét, a kevert valóságot megjelenítő headsetet illeti, arra a legfrissebb hírek szerint valószínűleg 2023-ig várniuk kell az érdeklődőknek.

Piaci hírek

Úgy tűnik, a Meta elkezdi beszántani a metaverzumot

Bár néhány évvel ezelőtt még az egész vállalatot átnevezték miatta, az újabb elbocsátásokkal egyre nyilvánvalóbb, hogy takarékra teszik a világmegváltó VR-projektet.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.