Meg nem nevezett összegért az SAP-hoz csatlakozik az Emarsys, amely teljesen személyre szabható, többcsatornás kommunikációs és analitikai megoldást kínál. A tervek szerint a felvásárlás hivatalos lezárására akár már idén sor kerülhet.
Bővítik az arzenált
A bécsi székhelyű, 2000-ben alapított Emarsys cloud alapon működő marketinges platformja és ügyfelkezelő technológiája beépül az SAP Custumer Experience elnevezésű üzleti egységébe. Utóbbi gerincét a 2018-ban szintén felvásárlás útján a németekhez kerülő Qualtrics adja. A 8 milliárd dollárért megszerzett cég a visszajelzések begyűjtésére és értékelésére specializálódott megoldásokat készít ügyfelekkel, dolgozókkal, termékekkel és brandekkel összefüggésben. Segítenek a megfelelő pontokra elhelyezett visszajelzési csatornák kialakításában például desktopos és mobilos környezetben. Majd az így begyűjtött adatokat becsatornázzák a vállalati döntéshozatali rendszerbe, ami így egy kvázi valós időben reagálni képes platformot biztosít a vezetőség számára.
A vállalatnál elérhető adatok minél teljesebb felhasználását segítheti a jelenleg nagyjából 1500 ügyféllel rendelkező Emarsys azzal, hogy alapos elemzést követően perszonalizált üzeneteket tud eljuttatni az ügyfeleknek vagy potenciális ügyfeleknek, legyen szó elektronikus levélről, mobilról, weboldalról, vagy éppen közösségi hálózatokról. Az osztrák cég iparágspecifikus megoldásokat is kínál például az e-kereskedelem, a hagyományos kiskereskedelem és az utazási szektor szereplői számára.
Az SAP-t idén áprilistól önállóan vezető Christian Klein szerint a fentiek együtt azt biztosítják, hogy a cég képes az "üzlet bárhol" stratégiát tökéletesen lefedő portfóliót biztosítani azoknak, akik hiperperszonalizált vásárlói élményt szeretnének nyújtani ügyfeleiknek legyen szó bármilyen csatornáról és bármilyen időpontról.
Egyelőre bejött
Az SAP legutóbbi üzleti negyedévének lezárásakor Klein kifejezetten elgedetten nyilatkozott a Qualtrics teljesítményével és általában azzal kapcsolatban, hogy a vállalat elhatározta, komolyabb szereplővé válik az ügyfelek elégedettségére, benyomásaira, visszajelzéseire fókuszáló szegmensben. A legutóbb lezárt periódusban a Qualtrics bevétele 168 millió euró volt, 34 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Míg 2019-ben a teljes forgalom ennél is jobban, 40 százalékkal tudott erősödni.
Szintén nyáron derült ki, hogy az SAP tőzsdére viszi az USA-ban a Qulatricsot. A témában kiadott közlemény szerint a tőzsdére vitel növeli a Qualtrics autonómiáját, és nagyobb lehetőséget ad a vállalatnak arra, hogy akár az SAP ügyfélkörén túl is jelentős szereplő legyen. A vállalatnak továbbra is az SAP marad a többségi tulajdonosa, valamint a cégalapító Ryan Smith marad a legnagyobb magántulajdonos
A döntés érdekessége, hogy két éve az SAP épp tőzsdére menetel előtt csapott le a Qualtricsra. A mostani modell eltérő a korábban alkalmazottól. A korábbi jelentős szerzeményeket a BusinessObjectstől a Sybase-en és a SuccessFactorson át az Aribáig próbálták szervesen integrálni a meglévő portfólióba.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak