Van, aki már a motorsport jövőjét látja az ausztrál sivatagban rendezett futamban, amelyet a jövőben tényleges bajnoksággá alakítanának emberi pilótákkal és az akkutechnológiákkal bűvészkedő csapatokkal.

Az Alauda Racing nevű ausztrál startup hivatalosan is elkezdte versenyeztetni Airspeeder elektromos repülő autóit. A cég a hírek szerint két csapatot állított egymással szembe egy gyorsulási versenyen az ausztrál sivatagban, ami az Alauda tervei szerint csak a legelsőlett volna a jövőben rendezendő, számos hasonló esemény közül. A társaság még júniusban mutatta be a karcsú, aerodinamikus Airspeeder Mk3 modelleket, amelyek a mostani futam során egy előre meghatározott útvonalon száguldottak, és az alábbi felvételek tanúsága szerint átlépték a 150 kilométer per órás sebességet is:
 


Bár az autókat a küzdelem során még mindig távolról irányították a földön álló pilóták, a kommentárok szerint a bemutató jó ízelítőnek bizonyult abban a tekintetben, hogy az emberek által vezetett repülő autók versenye a valóságban is a motorsportok jövőjét jelentheti majd. Az Alauda Racing a következő lépésben egy egész bajnokságot akar megszervezni EXA néven, amelynek során több csapat indulna egymás ellen. Az EXA-ról egyelőre egy kedvcsináló videó érhető el ezen a hivatkozáson.

Az Airspeeder Mk3 2,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer per órás sebességre, ami a hiperautós kategóriába sorolja a járműveket. A szénszálas törzsnek köszönhetően az együléses kvadkopterek alig egy mázsát nyomnak, a pilóták biztonsága érdekében pedig "virtuális erőtereket", fejlett LiDAR- és radartechnológiákat alkalmaznának, lehetővé téve a "test test elleni motorsportakciót". Erre azonban mág várni kell, amíg "a világ első, versenyre kész elektromos repülő versenyautója" tényleges válaszokat nem ad a felmerülő biztonsági kockázatokra.

Lassan tényleg megvalósulnak a scifi-klasszikusok

Ahogy az Alauda Racing korábbi közleményéből kiderül, a rendelkezásre álló akkumulátortechnológia korlátai miatt a repülő versenyautónak időnként vissza kell térnie a talajra az F1-es versenyautóknál megszokott boxkiállásokhoz, ezek azonban az esetükben egy gyors akkumulátorcserét jelentenek. Az F1 mintájára ugyanakkor a különböző akkucsomagok itt is lehetővé teszik a csapatoknak, hogy megkülönböztessék magukat egymástól, és előnyhöz jussanak. A jobb manőverező képességeket és kevesebb egyenes gyorsulást igénylő pályáknak például nekivághatnak egy könnyebb csomaggal, máshol viszont nyers erőre és hosszabb üzemidőre lesz szükségük.

Akinek az Alauda repülő versenyautóiról a Csillagok Háborúja és a Tatooine-on zajló fogatverseny jut az eszébe, annak a fiygelmbe ajánljuk, hogy egy japán dróngyártó, az A.L.I. Technologies éppen a napokban mutatta be élesben is a sorozatba illő XTurismo hoverbike-ot. A 77,7 millió jenbe (átszámítva több mint 210 millió forintba) kerülő kvadkopter 100 kilónyi hasznos teherrel képes a levegőbe emelkedni, maximális sebessége pedig a 100 kilométer per órás nagyságrendben mozog, nagyobb kiruccanásokat azonban nem érdemes vele tervezni, tekintettel a 40 perces üzemidejére.

Konzumer tech

Van az a pénz... Kivették a kínai App Store-ból a WhatsAppot és Threadset

Peking szerint a Meta két mobil appja nemzetbiztonsági aggályokat vet fel.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.