A vállalat a Bing egy olyan verziójával szállna szembe a Google-lal, amely mögött az új szupersztár, a ChatGPT mesterséges intelligenciája dolgozik.

A Microsoft az internetes keresőmotorok részesedését tekintve hiába a második legnagyobb piaci szereplő, így is nagyságrenddel marad le a Google mögött. Ezt a behozhatatlannak tűnő hátrányt most a ChatGPT mögötti technológia felhasználásával igyekszik ledolgozni. A vállalat a hírek szerint javában dolgozik a Bing keresőmotorjának egy olyan verzióján, amelyik az OpenAI mesterséges intelligenciájával támogatja a lekérdezéseket, és a The Information értesülései alapján akár márciusban piacra dobhatja az új keresőt, ami nem hivatkozásokat listáz, hanem konkrátan válaszol a kérdésekre.

A lap két bennfentes személyre hivatkozva arról számolt be, hogy a Microsoft egymilliárd dolláros befektetése ezzel bőven megtérülhet az OpenAI-ba, ahol az emberi társalgára hajazó, szöveges válaszokat adó csetbotot is fejlesztik. Az új Binggel kapcsolatos megkeresésekre hivatalos válasz mág nem jelent meg, de az biztos, hogy a 2019-es befektetés részeként arról is megállapodás született, hogy a generatív nyelvi modell bizonyos képességeit beépítik majd a szoftvercég saját keresőjébe – hasonlóan az OpenAI Dall-E 2 képgenerátorának tervezett beágyazásához a Microsoft Image Creator eszközébe.

A keresőpiaci helyzet fokozódik

A Google-nek egyébként Language Model for Dialogue Applications (LaMDA) néven megvan az ehhez hasonló, saját technológiája: erről az előző év első felében sokat lehetett hallani, amikor a vállalat elbocsátotta egyik tudósát, aki arról próbálta meggyőzni a főnökeit, hogy az általuk fejlesztett csetbot érző lénnyé változott. Ahogy a ChatGPT-re, úgy erre is igaz azonban, hogy akármilyen lenyűgöző teljesítményt nyújt, egyelőre közel sem működik tökéletesen: magas hibaaránya és az online toxicitással szembeni sebezhetősége miatt a Google eddig vonakodott a technológia nyilvánosan bevezetéstől.

Ahogy nemrég mi is beszámoltunk róla, a társaság vezetése mégis riadót fújt a ChatGPT december eleji megjelenését követően, tekintettel annak rövid idő alatt elért elképesztő népszerűségére és arra, hogy az ilyen alkalmazások veszélyt jelenthetnek a Google keresőhirdetésekre épülő üzleti modelljére. A The New York Times riportja alapján így már ott is más részlegektől irányítanak át munkatársakat az olyan új, mesterségesintelligencia-alapú termékekhez, amelyeket először a vállalat éves fejlesztői konferenciáján, a várhatóan májusban rendezett I/O-n mutathatnak majd be.

Közösség & HR

Linus Torvalds eligazította a generatív mesterséges intelligenciát

Már nagyon hiányzott a megfelelő iránymutatás a linuxos közösségnek.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.