A norvég fejlesztésű böngésző friss desktopos kiadásába egy sor új funkció került. Ezzel és egy célzott marketingkampánnyal igyekeznek váltásra bírni a Google browserét használókat.

A több mint húsz éve létező Opera sosem tudott igazán labdába rúgni a nagyobb riválisok mellett. Most azonban jó lehetőséget látnak a bőngésző fejlesztői arra, hogy néhány százalékra rúgó táborukat jelentősen növeljék. Erre úttörő fejlesztésekkel és egy célzott európai kampánnyal készülnek.  

Web 3-ra hangolva

A norvég gyökerű böngészőnek már jó ideje igyekeznek markáns, a versenytársaktól megkülönböztethető identitást adni, ami leginkább az adatvédelem, az anonimitás és a biztonság témáinak fokozott kidomborításában jelentkezett. A legfrissebb változattal együtt azonban hangzatos buzzwordöt is kapott a koncepció. Az Opera ugyanis a "web 3-ra hangolt" böngésző szeretne lenni. A fogalmat a cég marketingvezetője az internet használatában bekövetkező paradigmaváltásként jellemezte.

Utóbbi finoman szólva sem konkrét definíció, de nagyjából arról van szó, hogy a felhasználók az adataikkal csencselő nagy szolgáltatók helyett alternatív, biztonságosabb netezést ígérő alkalmazásokra térnek át. Azaz a Facebook, a WhatsApp, a Google Drive helyett jön a Steemit, a Storj, a Siacoin vagy éppen a Status. Ezt a váltást igyekszik könnyebbé tenni az Opera.

Mindenhol lesz kriptotárca

Ami a legújabb verzió konkrét újdonságait illeti: a Reborn 3 elnevezésű desktopos változatba például bekerült a natív kriptovaluta tárca. Ez várható volt, hiszen az androidos változatban már tavaly decemberben debütált ez a funkció. A mostani frissítéssel a két platform között automatikusan szinkronizálódnak az adatok, miközben a mobil egyben segítheti a felhasználó azonosítását is a desktopos utalásoknál.

Ahogy a mobil app esetében, egyelőre a hagyományos számítógépeken is csak az ethereum szerepel a kezelt valuták listáján, és egyelőre nem világos, mikor bővülhet a portfólió, ha egyáltalán. Azt viszont a cég képviselője megerősítette, hogy hamarosan iOS-re is megérkezik a funkció.

Szintén említést érdemel a VPN-szolgáltatás felgyorsítása. Az internetes adatforgalom anonimizálását és a helyben érvényben lévő földrajzi megkötések kikerülését lehetővé tevő technológia már több éve az Opera része. Ez a szolgáltatás nem csak azért lehet vonzó, mert sok más hasonló megoldással szemben ingyenes, de azért is, mert nagyon könnyen használható, nem igényel sem különösebb technikai tudást, sem további szoftverek telepítését.

Szabadulnának a kíváncsiskodóktól

Az Opera ezzel párhuzamosan indított egy Escape nevű kampányt, amelyhez egy tetszetős kisfilmet is forgattak. A nem túl távoli jövőbe helyezett történet lényege, hogy az adatokkal kereskedő cégek virtuális világából van kiút: természetesen egy megfelelő böngésző.

A kampány indítása természetesen összefügg azzal, hogy nemrég a Google egy újabb óriási EU-s bírság kiszabása előtt pár órával jelentette be, hogy ezentúl nem csupán a gyártók számára teszik lehetővé más böngészők telepítését a készülékeikre, de maguknak a felhasználóknak is közvetlenül felkínálják a választás lehetőségét az Android mobil operációs rendszeren.

Kérdés persze, hogy a felhasználók biztonságát és adatainak védelmét ígérő Opera esetében mennyit ront az összképen az a tény, hogy a norvég vállalat 2016-ban egy kínai befektetői kör kezébe került.

Közösség & HR

Úgy tűnik, még él a Twitter

A közösségi hálózat a vártnál jobb eredményekkel rukkolt elő. Mind a pénzügyek, mind a felhasználói tábor tekintetében sikerült felfelé araszolni.
 
Ha nem sikerül megválaszolni azokat a biztonsági kihívásokat, amelyek az informatikai fejlesztések még mélyebb integrációjával járnak, nem teljesedhet ki a gyártóipar negyedik forradalmát elhozó trend. Lehetőségek és buktatók.

a melléklet támogatója a T-Systems

Hirdetés

T-Systems: rendszerintegrátor a gyártósorok mellett

A teljesen automatizált gyártósortól a szakmai kompetenciát kereső beszállítóig sokféle gyártóüzemmel találkozhatunk a hazai iparban. Megoldásszállítóként ezért az ügyfelek problémáit kell feltárni, és azok megoldásához kell optimális technológiát kínálni – állítja Kalmár Ákos, a T-Systems Magyarország vezérigazgató-helyettese és Tóth P. Péter üzletág-igazgató.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.