A mobiljátékoknak is kedvezett a pandémia. A piac növekedése azonban kifulladni látszik: miután világszerte feloldották a Covid-19 miatt bevezetett korlátozásokat, a szektor bezuhant. Az online játékok piacával foglalkozó brit SafeBettingSites.com a Sensor Tower piacelemző adatait összegezte: a szegmens bevételei 2022 első negyedévében 6,2 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest. A mobiljátékok a tavalyi első negyedévben 22,6 milliárd dollár bevételt hoztak. Idén az iparág azonban már csak 21,2 milliárd dollárt termelt a Sensor Tower szerint. (A piacelemző csak a két globálisan elérhető alkalmazásbolt, az App Store és a Google Play eredményeit nézte.)
A SafeBettingSites grafikonján jól látható, hogy a piac 2020-ban és 2021-ben is masszívan növekedett, sőt 2021 első negyedévében mérték az iparág történetének legnagyobb mértékű bővülését. Az oldal szakértői szerint ezért nem is okozhatott a piaci szereplőknek meglepetést az idei megtorpanás.
(Forrás: SafeSettingSites)
Jelentős volt a visszaesés negyedéves összevetésben is. 2021 negyedik negyedévéhez képest 2,8 százalékos zsugorodást mértek a piackutatók, és azt prognosztizálják, hogy a tendencia folytatódik a folyó negyedévben is.
Az Apple visz haza többet
A piaci erőviszonyok nem változtak érdemben: a játék terén is az Apple áll nyerésre az app-versenyben, mármint a bevételeket illetően (bár a különbség jóval kisebb, mint a teljes alkalmazásboltot nézve).
Az App Store adja a piac több mint 61 százalékát. Az Apple-használók 2022 első negyedévében összesen mintegy 13 milliárd dollárt költöttek játékokra. Az Apple-t egyébként kevésbé is érintette a piac lejtmenete. A zsugorodást főleg a Google Play bevételeinek csökkenése okozta. 2021 első negyedévében a Google áruházában még 9,4 milliárd dollárt költöttek el játékra, idén januártól március végéig viszont csak 8,2 milliárdot, ami 13 százalékos visszaesés. Ezzel szemben az Apple minimálisat veszített: 13,2 milliárdról 13 milliárdra zsugorodott a bevétele.
Ezzel együtt a Google Play piaci részesedése is csökkent: 2021 első negyedében ez még közel 42 százalék volt, idén azonban már csak a piac 39 százalékát tudta megtartani.
Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.
Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból
Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak