Érdekesen alakult a mobiljátékipar teljesítménye, miután világszerte feloldották a járvány miatti korlátozásokat.

A mobiljátékoknak is kedvezett a pandémia. A piac növekedése azonban kifulladni látszik: miután világszerte feloldották a Covid-19 miatt bevezetett korlátozásokat, a szektor bezuhant. Az online játékok piacával foglalkozó brit SafeBettingSites.com a Sensor Tower piacelemző adatait összegezte: a szegmens bevételei 2022 első negyedévében 6,2 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest. A mobiljátékok a tavalyi első negyedévben 22,6 milliárd dollár bevételt hoztak. Idén az iparág azonban már csak 21,2 milliárd dollárt termelt a Sensor Tower szerint. (A piacelemző csak a két globálisan elérhető alkalmazásbolt, az App Store és a Google Play eredményeit nézte.)

A SafeBettingSites grafikonján jól látható, hogy a piac 2020-ban és 2021-ben is masszívan növekedett, sőt 2021 első negyedévében mérték az iparág történetének legnagyobb mértékű bővülését. Az oldal szakértői szerint ezért nem is okozhatott a piaci szereplőknek meglepetést az idei megtorpanás.
 


(Forrás: SafeSettingSites)

Jelentős volt a visszaesés negyedéves összevetésben is. 2021 negyedik negyedévéhez képest 2,8 százalékos zsugorodást mértek a piackutatók, és azt prognosztizálják, hogy a tendencia folytatódik a folyó negyedévben is.

Az Apple visz haza többet

A piaci erőviszonyok nem változtak érdemben: a játék terén is az Apple áll nyerésre az app-versenyben, mármint a bevételeket illetően (bár a különbség jóval kisebb, mint a teljes alkalmazásboltot nézve).

Az App Store adja a piac több mint 61 százalékát. Az Apple-használók 2022 első negyedévében összesen mintegy 13 milliárd dollárt költöttek játékokra. Az Apple-t egyébként kevésbé is érintette a piac lejtmenete. A zsugorodást főleg a Google Play bevételeinek csökkenése okozta. 2021 első negyedévében a Google áruházában még 9,4 milliárd dollárt költöttek el játékra, idén januártól március végéig viszont csak 8,2 milliárdot, ami 13 százalékos visszaesés. Ezzel szemben az Apple minimálisat veszített: 13,2 milliárdról 13 milliárdra zsugorodott a bevétele.

Ezzel együtt a Google Play piaci részesedése is csökkent: 2021 első negyedében ez még közel 42 százalék volt, idén azonban már csak a piac 39 százalékát tudta megtartani.

Piaci hírek

Újabb aranybányát hódítana meg magának a TikTok

A platformon állítólag világszerte megjelennek majd a játékok is, amelyeket elsőként Vietnámban tesztelnek. Ez újabb óriási bevételeket jelentene a TikToknak, és még jobban a képernyő elé szögezné vele milliárdnyi felhasználóját.
 
Veszélyek garmadája bújik meg a webes alkalmazások és az alkalmazásprogramozási interfészek közötti forgalomban. Ezek kiszűrésére és hatástalanítására szerencsére egyre hatékonyabb eszközökkel rendelkezünk.

a melléklet támogatója a Balasys

A Világgazdasági Fórum figyelmeztetése szerint jelentős szakadék tátong a C-szintű vezetők és az információbiztonságért felelős részlegek helyzetértékelése között.

A járvány üzleti vezetőt csinált a CIO-kból

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.