Érdekesen alakult a mobiljátékipar teljesítménye, miután világszerte feloldották a járvány miatti korlátozásokat.

A mobiljátékoknak is kedvezett a pandémia. A piac növekedése azonban kifulladni látszik: miután világszerte feloldották a Covid-19 miatt bevezetett korlátozásokat, a szektor bezuhant. Az online játékok piacával foglalkozó brit SafeBettingSites.com a Sensor Tower piacelemző adatait összegezte: a szegmens bevételei 2022 első negyedévében 6,2 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest. A mobiljátékok a tavalyi első negyedévben 22,6 milliárd dollár bevételt hoztak. Idén az iparág azonban már csak 21,2 milliárd dollárt termelt a Sensor Tower szerint. (A piacelemző csak a két globálisan elérhető alkalmazásbolt, az App Store és a Google Play eredményeit nézte.)

A SafeBettingSites grafikonján jól látható, hogy a piac 2020-ban és 2021-ben is masszívan növekedett, sőt 2021 első negyedévében mérték az iparág történetének legnagyobb mértékű bővülését. Az oldal szakértői szerint ezért nem is okozhatott a piaci szereplőknek meglepetést az idei megtorpanás.
 


(Forrás: SafeSettingSites)

Jelentős volt a visszaesés negyedéves összevetésben is. 2021 negyedik negyedévéhez képest 2,8 százalékos zsugorodást mértek a piackutatók, és azt prognosztizálják, hogy a tendencia folytatódik a folyó negyedévben is.

Az Apple visz haza többet

A piaci erőviszonyok nem változtak érdemben: a játék terén is az Apple áll nyerésre az app-versenyben, mármint a bevételeket illetően (bár a különbség jóval kisebb, mint a teljes alkalmazásboltot nézve).

Az App Store adja a piac több mint 61 százalékát. Az Apple-használók 2022 első negyedévében összesen mintegy 13 milliárd dollárt költöttek játékokra. Az Apple-t egyébként kevésbé is érintette a piac lejtmenete. A zsugorodást főleg a Google Play bevételeinek csökkenése okozta. 2021 első negyedévében a Google áruházában még 9,4 milliárd dollárt költöttek el játékra, idén januártól március végéig viszont csak 8,2 milliárdot, ami 13 százalékos visszaesés. Ezzel szemben az Apple minimálisat veszített: 13,2 milliárdról 13 milliárdra zsugorodott a bevétele.

Ezzel együtt a Google Play piaci részesedése is csökkent: 2021 első negyedében ez még közel 42 százalék volt, idén azonban már csak a piac 39 százalékát tudta megtartani.

Piaci hírek

Látótávolságra került a 3D-nyomtatott emberi bőr

Svéd kutatóknak sikerült áttörésként értékelt eredményeket felmutatni egy olyan területen, amely a következő szintre emelheti az orvostudományt.
 
A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.