A mai mobiloknak két fő ellenségük van: a nedvesség és a kemény beton. Bármelyikkel is találkozzanak, annak végzetes következményei lehetnek, és mivel a felhasználók kezében már többnyire nem a Nokia klasszikus, egy könnyed atomtámadást is kibíró készülékei vannak, a problémakörre épülő iparág több megoldással szolgál. A vízálló kialakítás az egyik kérdést meg is oldja, viszont az arccal előre leejtett mobilok szilánkosra tört kijelzőjére eddig nem nagyon volt ellenszer.
Jól bírja a törődést
A Corning és fő terméke, a Gorilla Glass évek óta része a mobilok funkciólistájának, ami egyben egyfajta garancia is arra nézve, hogy a speciális üveglappal ellátott készülékek nem lesznek karcosak napokon belül. A Gorilla Glass most jutott el a negyedik kiadásához, amiről a gyártó azt állítja, hogy sokkal nagyobb arányban véd a kijelzőtörések ellen, mint a forgalomban lévő egyéb üvegek.
Pontos technológia részletekkel nem szolgál a Corning, azaz azt nem tudjuk meg, hogy az edzett üveg pontosan mitől vált még ellenállóbbá. Azt azonban igen, hogy a töréstesztek szerint a Gorilla Glass 4 kétszer olyan kemény, mint a piacon lévő egyéb üvegek, illetve míg a hagyományos eljárással készült üveglapok minden egyes leejtésnél széttörtek, addig a Gorilla Glass 4 80 százalékban túlélte az ütközést. Az üveg új kiadása mindezt a teljesítményt úgy nyújtja, hogy az üveg nem lett vastagabb az eddigieknél, illetve továbbra is tökéletes átlátszóságot, vagyis jó leolvashatóságot biztosít.
A zafír még nem tökéletes
A Corning egyelőre egyeduralkodó a mobilok kijelzőjét borító üveglapok terén, de több gyártó kacérkodik a sokkal ellenállóbb zafírkristály üveggel. Egy ideig úgy lehetett tudni, hogy az új iPhone-ok is ilyen üveggel kerülnek forgalomba, de ez elmaradt, mert a zafír üveg még nagy szériában történő gyártása is rendkívül drága, emellett nehezebb, és kevesebb fényt enged át, mint a hagyományos üvegek, vagy éppen a Gorilla Glass.
A Corning megoldása jelenleg a legelterjedtebb a piacon: 40 gyártó összesen 1395 termék esetében használja ezt az üveget, és 2007-es debütálása óta több mint 3 milliárd Gorilla Glass-es eszközt értékesítettek a piacon.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak