Lázongnak a felhasználók, mert egy szerintük hasznos és jó eszköztől fosztja meg őket a szoftvergyártó, sőt plusz költségeket is rájuk kényszerít.

"Egy újabb ostoba döntés." "Kapzsi pénzharácsolás." "Hacsak nem értem félre, ez azt jelenti, hogy fizethetünk további évi 20 ezer dollárt, és több tucat órát tölthetünk a webhook konfigurációk és payload formattingok újratelepítésével..., hogy a funkcionalitás felét kapjuk." "Az MS ismét bebizonyítja, hogy mennyire jól érti a vállalatokat." Ilyen és ehhez hasonló kommentek sokasága sorjázik a Microsoft fejlesztői blogján egy a közelmúltban publikált bejegyzés alatt (ahol e sorok írásakor már közel másfél száz komment sorakozik).

A vállalat a posztban jelentette be, hogy nagyon rövid határidővel, 2024. augusztus 15-étől letiltja a Teamsben az Office 365-ös konnektorok létrehozásának lehetőségét minden felhőben, október elsejétől pedig a már működő konnektorokat is leállítja. A felhasználóknak helyette a Power Automate munkafolyamatok használatát javasolja, ami természetesen újabb licencek vásárlásával jár.

A Teams konnektoraival és webhookjaival (a Microsoft utóbbiakra használja a webhorog kifejezést is) munkafolyamatokat lehet Teams-csatornába illeszteni. A felhasználók ezek segítségével frissítéseket tehetnek közzé egy chatfolyamban. Közvetlenül egy Teams-csatornában jeleníthetők meg például a ticketing platformról érkező tartalmi és szolgáltatási frissítések vagy a CI/CD (Continuous Integration/Continuous Delivery) rendszerből érkező értesítések.

A döntést a Microsoft nagyon leegyszerűsítve azzal indokolja, hogy Power Automate jobb, mert "nemcsak az Office-konnektorok sokkal mélyebb katalógusát kínálja, hanem biztosítja azt is, hogy integrációi olyan architektúrára épüljenek, amely képes az üzleti igényekkel együtt növekedni, és maximális biztonságot nyújt az információk számára. Ezek a változások összhangban vannak a Microsoft Secure Future Initiative-val (Biztonságos Jövő Kezdeményezés), valamint azzal az egész vállalatra kiterjedő prioritásunkkal, hogy megvédjük ügyfeleinket a kiberfenyegetésektől."

Választási lehetőség nincs: "a jelenleg Office 365-konnektorokat használó felhasználóknak szolgáltatásaik zavartalan működésének fenntartása érdekében át kell térniük a Power Automate-re" – olvasható az indoklásban.

De mi bajuk az ügyfeleknek?

A felhasználók kevésbé látják optimistán a helyzetet. Bár felvetődött az is, hogy a Microsoft lépése összefügghet az EU trösztellenes vizsgálatával, a kritikák többsége három dolgot nehezményezett: (1) a szoftvergyártó kivezet egy olyan szolgáltatást, amit sok szervezet használt megelégedéssel, és sok folyamatát építette rá; (2) mindezt rendkívül rövid határidővel; (3) és olyan alternatíva felajánlásával, ami a hozzászólók szerint valószínűleg fölösleges többletköltségeket generál (tudás, licenc, üzemeltetési komplexitás növekedése).

Egy kommentelő még az időzítést is nehezményezi: olyan időszakban jön a módosítás, amikor sok alkalmazott éppen az éves szabadságát tölti. Eközben kellene átállni a konnektorokról egy olyan szolgáltatásintegrációra, amit nem ismernek.

Egy hozzászóló azt írja, a webhookok használatának lehetősége kulcsfontosságú és hatékony eszköze volt a Microsoft Teamsben, amit vállalata is széles körben használ különböző integrációkhoz, és ezáltal a Slack is háttérbe szorult a belső folyamatokban. A Microsoft módosítása viszont arra kényszeríti a céget, hogy újragondolja, miként is akarja megoldani ezeket az integrációkat, mert a Power Platformra való áttérés fölöslegesen növelné a szakember-szükségletet és a licencköltségeket is. "Nem látom ennek a döntésnek az előnyeit, és attól tartok, hogy alááshatja a Microsoft mint szállító megbízhatóságát most és a jövőben is" – írta a hozzászóló.

(Illusztráció: a konnektorok konfigurációs felülete. Forrás: Microsoft)

Cloud & big data

Linus Torvalds eligazította a generatív mesterséges intelligenciát

Már nagyon hiányzott a megfelelő iránymutatás a linuxos közösségnek.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.