A vállalat a repülő taxikon át a holografikus képet sugárzó humanoid robotokon át a Hold meghódításáig sok mindenben lát fantáziát az elkövetkező években.

A Hondáról a legtöbbeknek nyilván az autók és a motorok ugranak be, ám a japán konglomerátum ennél jóval több vasat tart a tűzben. Többek között erőforrások, napelemek, ipari robotok és repülőgépek is megférnek egymás mellett a portfólióban. A cég a héten azzal kapcsolatban szolgált némi információval, hogy milyen speciális területekre kíván a közeljövőben koncentrálni.

Felkészülnek a felszállásra

Ahogy sokan mások, a Honda is arra tesz, hogy a könnyen manőverező VTOL-járművek forradalmasíthatják a közlekedést. Az angol vertical take-off and landing kifejezésre utaló repülők nevükhöz hűen függőleges fel- és leszállásra képesek, így sokkal rugalmasabban választhatják meg működési területüket, mint mondjuk a szlovák repülő autó.

A Honda saját járművének fejlesztésénél természetesen nagy szerepet kaphatnak a cégóriás már meglévő megoldásai. Az egyelőre csak látványterveken létező modell meghajtásáról a tervek szerint egyrészt a már használt lítiumos akkumulátor-technológia mellett egy gázturbinás hibrid hajtómű gondoskodik. Ez biztosítja, hogy a repülő gond nélkül közlekedhessen két viszonylag nagy távolságra lévő város között is.

A program egyelőre nagyon korai fázisban tart, és a japánok nem is akartak irreális határidőket adni a lehetséges bevezetéssel kapcsolatban. A Honda ugyanakkor nem csak a járműben, hanem a köré épített ökoszisztémában is nagy potenciált lát. A fejlesztések ennek megfelelően kiterjednek a repülők működtetését és a mobilitásuk kiterjesztését segítő technológiákra, eszközökre.

Avatárost játszanának

A jövőről szóló hírcsokorból természetesen nem maradhatott ki a robotika sem. A vállalat víziója szerint a jövőben az embereknek felesleges lesz hosszadalmas utazásokat tenni csak azért, mert mondjuk munkakörükbe tartozik távoli gyártelepek ellenőrzése, vagy akár termékbemutatók tartása. A holnap dolgozói a Honda szerint elég lesz, ha felhúznak egy VR-sisakot, amelyen keresztül úgy irányíthatják a célállomáson lévő humanoid robotot, mintha csak ott lennének a helyszínen.

Az Avatar mozifilmből ismerős "átlényegülést" a cég Asimo robotjának továbbfejlesztett válozata, a beszédes nevű Avatar Robot biztosíthatná. A célszám itt sem túl korai: a tervek alapján valamikor a következő évtizedben lehet mindebből használható termék. Addig is azonban még bőven van mit fejleszteni. Sok más minden mellett meg kell oldani például a jelenlegi robotkéz méretének csökkentését, miközben javítani kell a végtag mozgékonyságán, ügyességén.

Napenergiából csinálnának oxigént a Holdon

Végére maradt a földtől leginkább elrugaszkodott terv: a Hold meghódítása. Ebben aktív szerepet szán magának a vállalat azzal, hogy olyan megújuló erőforrásokból táplálkozó energiaellátó rendszert tervez, amelyekkel a Holdon uralkodó zord állapotok között is megvalósítható a víz elemekre bontása. Az eljárásból az oxigént az ott tartózkodó emberek fogadnák örömmel, míg a keletkező hidrogénből rakétaüzemanyagot állíthatnának elő.

 

A Honda elképzelése a Holdon működő energiaellátó rendszerről


A Honda egyébként itt is hasznosítani tervezi a már említett fejlesztett robotkezet. Ezzel ugyanis könnyebbé válhat a távirányítású holdjáró flották irányítása, miközben a humán felügyelő személyzet nincs kitéve a szélsőséges időjárási viszonyoknak. A vállalat ezeket a kutatásokat a nemzeti űrügynökséggel karöltve már idén júniusban elkezdte.

Piaci hírek

Lyuk hátán lyuk a Nagy Kínai Tűzfal mögötti kormányzati weboldalak többsége

Miközben a fél világ Peking hallgatózásától retteg, a kínai rendszerek tele vannak súlyos biztonsági résekkel, melyek eredője: a trehányság.
 
Vészesen közelít a június vége, ameddig minden érintettnek el kell indítania a NIS2 alkalmazásba vételét. Az idén és jövőre is számos teendőt kell elvégezni, mutatjuk a pontos menetrendet.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.