A kínai kormányzat különleges figyelmet fordít a mesterséges intelligenciára, és globális vezető szerepre tör az új technológiában, amelyet az ipari és társadalmi fejlesztések mellett haderejének erősítésére is felhasznál – ez utóbbi egyébként az Egyesült Államoknak és szövetségeseinek is a legfőbb érve amellett, hogy exportkorlátozások alá vessék az MI-alkalmazásokhoz használt fejlett félvezetőipari alkatrészeket. Az ágazat mindenesetre dübörög Kínában, éppen ezért van hírértéke annak is, hogy a Tencent tiltólistára tette a mesterséges intelligenciával generált videókat Weixin Channel nevű videómegosztójában.
A Weixin Channel az üzenetküldést, közösségi médiát és e-kereskedelmet is intergráló WeChat keretei között működik, ami több mint egymilliárd kínai felhasználóval rendelkezik, vagyis központi helyet foglal el az ottani online ökoszisztémában. A videómegosztón futó élő közvetítések, ezen belül is az úgynevezett "információs reklámok" azonban már eddig is szúrták a pekingi vezetés szemét: ahogy a The Register beszámolójából kiderül, igyekeztek elérni, hogy az ilyen tartalom hogy ne legyen túl harsányak, ne az alkotók bevételszerzését célozza, és ne adjon nekik lehetőséget az adóelkerülésre sem.
Nem állhatják a rossz minőséget
A Tencent nyilvánvalóan tisztában van ezekkel az elvárásokkal, így a közelmúltban bevezetett előírásaival kizárta a mesterséges intelligenciával létrehozott avatarokat tartalmazó élő közvetítéseket. Ezeket az internetes óriás "rossz minőségű tartalomnak" nyilvánította, és ehhez kapcsolódóan megtiltotta a "virtuális emberek generálására képes szoftverek" értékesítését is. A szabályszegőket vagy elérésük korlátozásával, vagy WeChat-fiókjuk törlésével büntetik, ami a lap szerint egyértelmű jele azoknak a törekvéseknek, hogy a generatív MI fejlődése ne vezessen a politikailag problémás tartalom robbanásához.
A The Register szerint a Tencent szabályozásának széles körű elfogadása még a csúcskategória alatti (a nyugati korlátozások alól mentesülő) GPU-k és kapcsolódó eszközök piacára is hatással lehet. Legutóbb május végén számoltunk be mi is a kínai kormányzat legutóbbi lépéséről a közösségi média fazonra igazításában: akkor a nagy közösségi platformok kezdtek összehangolt fellépésbe a luxuséletük illúziójával provokáló influenszerek ellen, miután a kibertér felügyeletét végző hatóság kampányt hirdetett a "személyes médiában tapasztalható, gátlástalan forgalomhajszolás" visszaszorítására.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak