A Twitter tegnap közzétett jelentésénél az elemzők leginkább arra figyeltek, milyen hatással volt a közösségi platformra az Apple által tavasszal bevezetett szabályozás, amely alapján a felhasználókat csak azok közvetlen beleegyezésével lehet követni az interneten. Mindez alapvetően kihat a hirdetési piacra, hiszen a reklámozó cégek így a korábbinál sokkal pontatlanabb képet kapnak arról, miként muzsikált egy-egy kampány. Kiderült, hogy ellentétben a korábban jelentő Facebookkal és Snappel, a Twitter esetében a vártnál lényegesen enyhébben hatott a bevételekre az iOS-eszközökön érvénybe lépett szigorítás.
A megfelelő ösvényen kaptatnak felfele
A mikroblog-szolgáltató harmadik negyedévre vonatkozó üzleti jelentése alapján ez egyik legfontosabb mutató éves összevetésben 13 százalékkal tudott nőni. Ezt a Twitter esetében monetalizálható felhasználói bázisnak hívják. A platformon jelenleg 211 millió főre tehető a naponta aktívkodók aránya. Az elért nagyságrend egyébként egy hajszállal elmarad az előzetes elemzői várakozásokban megfogalmazódó 212,6 millió fős közönséggel.
Az árbevétel - nagyjából hozva a szakértők várakozásait - 1,28 milliárd dollárra nőtt az egy évvel ezelőtti 936 millióról. Azonban ez a 37 százalékos, tekintélyt parancsoló erősödés sem volt elég ahhoz, hogy tiszta nyereséget tudjon felmutatni a vállalat. Annak, hogy a tavalyi 29 millió dolláros profitból hirtelen több mint félmilliárdos mínusz lett persze sok köze van egy igen komoly egyszeri tételnek.
Mint korábban beszámoltunk róla, a vállalatot és annak kulcspozícióban lévő vezetőit 2016-ban perelték be az Egyesült Államokba azért, mert a felperesek szerint a cégnél szándékosan kenték el a felhasználói adatokat, és ezzel megtévesztették a befektetőket. Az ügy végül nemrégiben rendeződött, de a peren kívüli megállapodás 766 millió dollárral terhelte a harmadik negyedév eredményét.
Az idei utolsó negyedévre a forgalom a vezetés szerint 1,5 és 1,6 milliárd dollár között alakulhat majd. A pénzre szükség is lesz, hiszen 2022-vel kapcsolatban a kiadási oldal 20 százalék körüli növekedésével számol a cég, többek között a dolgozói létszám bővítése és az új adatközponti beruházások miatt.
A befektetőknek egyébként láthatóan tetszettek a Twitter számai és kommentárjai. A cég részvényeinek árfolyama a jelentést követően jelentős mértékben, mintegy 3 százalékkal emelkedtek a tőzsdezárást követő kereskedésben.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak