A DoNotPay nevű alkalmazás nyolc évvel ezelőtt parkolási bírságok és közlekedési kártérítési igények kezelésére kezdett internetes robotokat alkalmazni. Saját adatai szerint már az akkori kezdetleges eszközökkel is 160 ezer ilyen beadványt vitt sikerre az első két évben gyártott 250 ezerből, több mint 4 millió dollárt spórolva az autósoknak. A kezdetben térítésmentes szolgáltatás hat éve üzleti vállalkozássá alakult, amikor fogyasztóvédelmi és munkajogi ügyekkel is kibővítette tevékenységét, sőt utóbb elkezdett foglalkozni a hajléktalanok és a menekültek bizonyos problémáival vagy a személyes adatok nem megfelelő kezelésével.
Legutóbb 2020-ban számoltunk be róla, hogy a DoNotPay akkorra már több mint százféle robotot üzemeltetett, és éppen 12 millió dollárnyi tőkebevonással készült a további terjeszkedéshez szükséges technikai háttér és szakértelem felépítésére, különös tekintettel a gépi tanuló algoritmusok természetes nyelvi feldolgozó képességeire. Ahogy akkor írtuk, olyan ügyeket keresnek, amelyeket többé-kevésbé online csatornákon is el lehet intézni, másrészt minimálisan is az emberek millióit érintik az USA-ban és az Egyesült Királyságban. Az előfizetéses modellben a robot ügyvéd mobilalkalmazása negyedévente 36 dollárért vehető igénybe.
Szintlépés a nyelvi mesterséges intelligenciával
A cégbe időközben 21 befektető tolt bele összesen 27,7 millió dollárt, az újabb beszámolók pedig az OpenAI nagy teljesítményű ChatGPT szöveggenerátorának sikeres alkalmazásáról szólnak. Ez utóbbit a DoNotPay már az ügyfélszolgálatosokkal, sőt az ügyfélszolgálatok saját csetbotjaival való tárgyalások során is alkalmazza, hogy jobb ajánlatokat harcoljon ki a felhasználóinak. A cég alapítója ezzel kapcsolatban éppen most tett közzé egy videót, amelyben a DoNotPay robotja kínosan tisztelettudó módon, de határozottan zaklatja az amerikai Comcast szolgáltatót, amíg a cég képviselője bele nem egyezik egy évi 120 dolláros költségcsökkentésbe.
A dolog azért is érdekes, mert a DoNotPay csetbotja az új technológia bevezetését megelőzően csak az online panaszűrlapokkal tudott bármit is kezdeni, most viszont a szolgáltatáskimaradásokra hivatkozva teljesen önállóan letárgyalt egy kedvezményes internetelőfizetést. Bár azt a DoNotPay is elismeri, hogy a béta verziós robot még nem imitál teljesen jól egy emberi felhasználót, az már most is látszik, hogy a robot ügyvéd és a ChatGPT társítása mennyire erős dolog lehet. A kifinomult nyelvi alkalmazás ráadásul lehetővé teszi a továbblépést a korábban generált, merev formátumú levelektől, ami lehetővé teszi az összetettebb és drágább intézményi szolgáltatások, például a kórházak célba vételét.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak