Elon Musk bemutatta az intelligens autó egyik értelmét: távolról, over-the-air módon frissítik az egyik modelljüket, és az máris jobban gyorsul.

A fedélzeti computerrel már mindenki megbarátkozott. Erre már mindenféle alkalmazások is épülnek (fél éve például egy magyar fejlesztést mutattunk be).

A Tesla azonban messze túlment ezen, miközben egyáltalán nem vezető nélküli autót fejleszt. A "okosságnak" ugyanis csak egyik – bár kétségtelenül a leglátványosabb – eleme az, amikor egy autó úgy szlalomozik át fél városon, hogy a kormányánál nem ül senki. Van azonban számtalan más érdekes lehetőség is.

A Tesla vezére, Elon Musk egy Twitter-bejegyzésben tette közzé, hogy elkészítettek egy szoftverfrissítést a Tesla P85D modellhez, amit távolról, ún. over-the-air update formájában le is töltenek a modellekbe. A frissítés után javul az autó gyorsulása.

A Tesla modelljének van egy speciális üzemmódja, az Insane (elmebeteg, őrült), amely 3,2 másodperc alatt gyorsítja az autót 0-ról 60 mérföld/óra (mintegy 96,6 km/óra) sebességre. Már ez is elég elmebeteg, de most a frissítésnek köszönhetően mindössze 3,1 másodperc kell mindehhez.

Tehát vegyük át még egyszer!

Veszünk egy autót.

A fejlesztők rájönnek, hogy szoftveresen hogyan lehet még húzni a teljesítményen. Programoznak, hibajavítanak, majd anélkül, hogy bármit kellene tennünk, az autónkra telepítik.

Beülünk az autóba, melynek fedélzeti számítógépe közli velünk: "mától még gyorsabb vagyok". Nincs visszahívás, nincs szerviz, speciális kenőanyag, ráolvasás... Csak egy távoli frissítés, és minden más lesz.

Az már más kérdés, hogy kell-e ez nekünk.

Piaci hírek

Újfajta játékban zárkózott fel hozzánk a mesterséges intelligencia

A teljesinformációs játékokban az MI már hosszú ideje jól teljesít, de a DeepMind most kifejlesztett egy olyan modellt, amelyik a legmagasabban jegyzett embereket is elveri a Stratego nevű társasjátékban.
 
Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.