Meglehetősen jó évet zártak az AR/VR headsetek gyártói 2024-ben, hiszen összességében 10 százalékkal bővült a szállítási volumen. Mindez az IDC által kiadott szektoriális elemzésből olvasható ki, amely azonban kitér az előttünk álló időszak hektikusságára is.
Az amerikai piackutató számításai alapján a még mindig gyerekcipőben járó szegmenst stabilan uralja a Meta. A Quest termékcsaládnak és a nagyon jó fogadtatásra talált, Ray-Ban divatmárkával közösen piacra dobott szemüvegeknek köszönhetően a Facebook anyavállalata a piaci torta közel háromnegyedét (74,6%) adja. A listavezetőt az Apple (5,2%), a Sony (4,3%), a ByteDance (4,1%) követi, a Top5-be pedig még az XREAL fér be a maga 3,3 százaléknyi részesedésével.
A jelentés ugyanakkor megjegyzi, hogy közülük csak az első és az ötödik helyezett tudott tényleges növekedést produkálni. Ez a szakértői elemzés szerint annak köszönhető, hogy új termékkekkel és "játékra összpontosító felhasználási módokkal" álltak elő. Az már csak hab a tortán, hogy a darabszám mellett az átlagos eladási árat (ASP) is sikerült feljebb tornászni.
A tavalyi növekedés elérésében nagy szerepe volt annak, hogy a Meta erőteljesen nyomult az oktatási intézményeknél. Ezen a területen közel 70 százalékkal nőttek a szállítások, míg a kereskedelmi célú forgalom szűk 15 százalékos emelkedést produkált.
Le, fel, le, fel
A 2024-ben összességében elért 10 százalékos forgalomnövekedés már csak azért is jön jól a szektor szereplőinek, mivel az előző két év – a pandémia lecsengésével párhuzamosan – a visszaesés jegyében telt. A növekedés azonban a jelek szerint egyelőre nem marad tartós. Az IDC jósgömbje idénre úgy is 12 százalékos zsugorodást vetít előre, hogy az év folyamán több jelentős termékbevezetéssel, fejlesztésekkel lehet számolni.
Hosszabb távon azonban már egyértelműen megszépülnek a kilátások. A piackutató 2026-ra már ismét növekedéssel számol, ami ráadásul a várakozások szerint elérheti a 87 százalékos ütemet is. A 2025-től 2029-ig tartó peridódus során pedig 38,6 százalékkal hízhat a leszállította eszközmennyiség, azaz nagy hullámzás közepette, de egyértelműen felfelé halad a szektor.
(Fotó: Meta)
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak