A bevétel 4 százalékkal, a profit 7 százalékkal lett több, mint egy éve. Egyre nagyobb az előfizetések részaránya.

Sikeres negyedévről számolt be a Cisco. Az április végén zárult harmadik pénzügyi negyedévben 12,46 milliárd dollár bevétel mellett 2,69 milliárd dollár lett a nyereség. A bevétel 4, a profit 7 százalékkal nőtt éves összevetésben. A nettó bevétel hajszállal meghaladta az elemzői konszenzust, amely 12,43 milliárd dollárt várt.

Elemzők is hangsúlyozzák, hogy bár a bevételek növekedése nem kiugró, nagy pozitívum, hogy a vállalat ismét növekedési pályára állt. Ez volt a Cisco második negyedéve, amely öt termékcsoportba (infrastruktúra-platform, alkalmazások, biztonsági termékek, egyéb termékek, szolgáltatások) rendezve közli eredményeit.

Átalakul a vállalat – átalakul a bevételek szerkezete

Az elemzői várakozásoktól csak a szolgáltatásokból származó bevétel maradt el, de minden más termékcsoportban jobban teljesített a vártnál. Ez 3,16 milliárd dollárt hozott a konyhára a várt 3,23 milliárddal szemben.

A legnagyobb forgalmat továbbra is a Cisco hagyományos termékei, az egy ideje infrastruktúra-platform gyűjtőnév alá összefogott hálózati eszközök (routerek, kapcsolók) és szerverek hozzák. Ebből a vállalatnak közel 7,2 milliárd dollár bevétele származott, 2 százalékkal több, mint az előző pénzügyi évben. A legsikeresebb termék a Catalyst 9000-es switch-sorozat volt.

Az alkalmazások alatt összefogott termékcsoport – ez lényegében a kommunikációs eszközöket takarja (TelePresence, Jasper stb.) – 1,3 milliárd dollár bevételt termelt, ami 19 százalékkal haladja meg a tavalyi bevételt. A két zászlóhajó a termékcsoportban a TelePresence és az AppDynamics, de ígéretesen alakul a unified communications végpontok eladása is.

Az IT-biztonsági termékek 583 millió dollár bevétellel zárták a negyedévet, ami éves összevetésben 11 százalékos növekedés.

 
Cisco: Pénzügyi eredmények, 2018 Q3
Infogram


Az egyéb termékeket összefogó üzletág (services provider video, felhős menedzsment, IoT, analitika stb.) 6 százalékkal zsugorodott. A bevétel 249 millió dollár lett. Ez a termékcsoport épp átalakulásban van, a Cisco a közelmúltban épp ezt a szegmenset érintő ügyleteket bonyolított le. Eladta az SPVSS (Service Provider Video Software Solutions) néven futó üzletágát, és vásárolt egy speciális területen mozgó analitikai céget, a kaliforniai Accompanyt.

Ígéretes a szolgáltatások alakulása

Az ötödik termékcsoport, a szolgáltatások 3 százalékkal nőttek. A bevétel 3,16 milliárd dollár lett. Az üzletág eredményét elsősorban az előfizetésben értékesített üzletkritikus szolgáltatások (a vállalat terminológiájában: Business Critical and High Value Services) húzták. Ezen a területe érhető tetten legjobban a Cisco irányváltása. Az eredményekről kiadott közlemény, hogy az előfizetésből származó bevételek már bevételek 32 százalékát hozzák – arányuk a teljes bevételben egy év alatt 2 százalékponttal nőtt.

 
Cisco nettó bevétle, 2017 Q1 – 2018 Q3
Infogram


Összességében jó visszhangja van annak, hogy a Cisco egymás után két negyedévében is növekedést tudott felmutatni, és a menedzsment szerint ez a trend marad továbbra is. Elemzők is pozitívnak ítélik, hogy a Cisco fokozatosan a szoftverek és szolgáltatások irányába fordul. Egyrészt úgy tűnik, ez tartósan a bevételek növekedéséhez vezet, másrészt kiszámíthatóbbá és kiegyensúlyozottabbá teszi a vállalat teljesítményét.

Cloud & big data

Tervezni kezdik az óriási, űrhajósok generációit szállító hajókat

A legközelebbi exobolygók is csak több száz vagy ezer év alatt lesznek megközelíthetők, ami különféle kérdések egész sorát veti majd fel az utazás fizikai megvalósításán túl is.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.