Nagyszabású tervet dolgozott ki a madridi székhelyű Konecta az ügyfélmenedzsmenttel kapcsolatos szolgáltatásai mesterségesintelligencia-alapúvá alakítására. Nourdine Bihmane vezérigazgató (képünkön), aki az Atos Tech Foundations éléről tavaly áprilisban igazolt a Magyarországon 2021-től jelen lévő vállalathoz, három év alatt szeretné végigvinni az átalakítást.
A Katalyst 2028 néven futó projekt célja, hogy a Konecta olyan ügyfélmenedzsmenttel kapcsolatos üzleti folyamatokat és a digitális szolgáltatásokat nyújthasson a partnereinek, melyek kihasználják a generatív MI kínálta lehetőségeket.
A transzformációs projekt központi eleme a Konecta Digital nevű üzleti egység felállítása. A szervezeti egység feladata egyrészt az új szolgáltatások skálázása, de felel a generatív MI, a rendszerintegráció, a munkavállalói élmény javítását célzó megoldások és a kiberbiztonság területeiért, valamint tanácsadó szerepkört is ellát.
A transzformációs terv fontos része egy kiterjedt képzési program. A jelenleg világszerte 26 országban mintegy 130 ezer embert foglalkoztató szolgáltató több ezer alkalmazottját készíti fel az MI-eszközök használatára. Mint a közlemény írja, négyezren kapnak személyre szabott modulok segítségével olyan képzést, melynek célja a technikai kompetenciák bővítése és a csapatok felkészítése az emberi szakértelmet és az MI által vezérelt támogatást ötvöző hibrid szerepekre.
A cég reményei szerint új szolgáltatásival növelheti súlyát azokon a piacokon, melyeken már jelen van (elsősorban Európa újlatin nyelverületein, valamint Dél-Amerikában), illetve képes lesz terjeszkedni az USA-ban, a Közel-Keleten és Dél-Afrikában.
Új ügyfelekre és új piacokra hajtanak
A nagyszabású átalakítási terv, melyre a cég összesen 75 millió eurót kíván költeni, részben azon elemzői előrejelzéseken alapul, melyek szerint a digitális szolgáltatások a következő három évben az üzleti növekedés több mint 50 százalékért felelnek majd. A Konecta ennek figyelembevételével 2028-ra 2,5 milliárd eurós bevételi célt tűzött ki, melynek 30-40 százalékát adják majd a generatív MI-alapú megoldások.
A jelenleg bevétel 2 milliárd euró körül mozog. A cég 2023-ban nőtt igazán nagyot, amikor lezárták a cég legnagyobb egyesülési tranzakcióját a 30 országban mintegy 50 ezer alkalmazottat foglalkoztató Comdatával. Ekkor vált globálisan az ötödik legnagyobb BPO (business process outsourcing) szolgáltatóvá.
Kiterjed ügyfélköre van a pénzügyi, a technológiai, a távközlési iparban épp úgy, mint az e-kereskedelmben, a közműszolgáltatók és az egészségügyi szervezetek körében. Sok országban nyújt szolgáltatásokat a közszférának is.
A cég azt ígéri, hogy bevezetésükkor Magyarországon is elérhetővé teszi MI-alapú megoldásait. A hazai ügyfeleknek jelenleg mintegy 200 fős csapattal kínál leadgenerálási, értékesítési, vevőszolgálati és igényfelmérési szolgáltatásokat például a pénzügyi, a logisztikai, a kereskedelmi és a dohányipari szektorban.
(Fotó: Konecta)
Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.
Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból
Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak