Egy friss felmérés szerint nagyon magas azok aránya, akik ugyan rászánják magukat egy okoskarkötő vagy -óra megvételére, de a sok negatívum miatt csalódottan tovább állnak.

Bár az Apple vezére tegnap nagy lelkesedéssel beszélt a cég okosórájának év végi kilátásairól, sem az IDC harmadik negyedéves számai, sem a Gartner általános jellegű kutatása nem jósol sok jót a termékkategóriának, és azon belül az Apple Watchnak.

A felhasználók nem lelkesek

A hordozható okos eszközök (órák, karkötők) használatáról, a termékekkel kapcsolatos véleményekről végzett kutatást a Gartner az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Ausztráliában. A válaszokból kiderült, hogy rettentően magas, 30 százalék körüli azok aránya, akik ugyan megvettek egy ilyen eszközt, de számos okból kifolyólag rövid úton felhagytak a használatával.

A közel tízezer megkérdezett visszajelzései alapján az okosórák még mindig nem nyertek széles körű létjogosultságot, hiszen csak minden tizedik ember rendelkezik ilyen eszközzel. A lényegesen egyszerűbb (fitnesz)karkötők már sokkal jobban állnak, ez a termékkör 19 százalékos penetrációjával már-már mainstream terméknek tekinthető. A további növekedéshez viszont már nem a technológiai újdonságokra fogékony early adoptereket, hanem az "átlagos fogyasztót" kellene megszólítani, ám ez a jelek szerint nem fog könnyen menni.

A visszajelzések alapján ugyanis egyrészt túl drágának tartják ezeket az eszközöket a képességeikhez viszonyítva. Az okosóráknál a komplikált kezelés, a funkciók elérésének bonyolult módja sem túl hívogató. Illetve az sem egyértelmű sokaknak, hogy az okostelefonjukon kívül milyen pluszt tudna egy ilyen termék adni, ami miatt feltétlen birtoklási vágy támadna bennük. 

Cammogásra ítélve

A másik nagy informatikai piackutató két napja közzétett jelentése alátámasztani látszik a fentieket. Az IDC szerint az idei harmadik negyedévben 23 millió órát és karkötőt értékesítettek, ami csupán jó 3 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. Ez a növekedési arány meglehetősen karcsú, ahhoz képest, hogy a gyártók egy trendi, lendületben lévő termékkörként szeretnék láttattni a hordozható okoseszközöket.

 

Hordozható eszközök 2016/Q3
Create your own infographics

 

Ahogy a gyártók rangsorából is látszik, a visszahúzó erőt elsősorban az órák adják, míg az egyszerűbb hordozható pántok, fitneszkarkötők két számjegyű bővülést könyvelhettek el. Az éllovas Fitbit vezetőjének tavasszal tett kijelentései ezek alapján egyáltalán nem voltak légből kapottak. 

James Park akkor úgy nyilatkozott, hogy a komplexitás miatt az okosóra léte, szükségessége a mai napig nem egyértelmű és tiszta a felhasználók számára, akik szemében egy ilyen termék még mindig nem túlságosan vonzó, de főleg nem a kötelezően beszerzendő technikai eszköz. "A legnagyobb gond az okosórákkal, hogy a beléjük tuszkolt temérdek funkció miatt a felhasználók nem tudják, mire is kellene pontosan használniuk" - mondta Park.

Konzumer tech

Így nyomaszt majd minket a technológia 2020-ban

A CB Insights kutatása azokat a technológiai trendeket veszi sorra, amelyeket ebben az évben már nem csak elméleti lehetőségként, hanem valós tényezőként vagy problmaként kell kezelnünk.
 
Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.