Egy friss felmérés szerint nagyon magas azok aránya, akik ugyan rászánják magukat egy okoskarkötő vagy -óra megvételére, de a sok negatívum miatt csalódottan tovább állnak.

Bár az Apple vezére tegnap nagy lelkesedéssel beszélt a cég okosórájának év végi kilátásairól, sem az IDC harmadik negyedéves számai, sem a Gartner általános jellegű kutatása nem jósol sok jót a termékkategóriának, és azon belül az Apple Watchnak.

A felhasználók nem lelkesek

A hordozható okos eszközök (órák, karkötők) használatáról, a termékekkel kapcsolatos véleményekről végzett kutatást a Gartner az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Ausztráliában. A válaszokból kiderült, hogy rettentően magas, 30 százalék körüli azok aránya, akik ugyan megvettek egy ilyen eszközt, de számos okból kifolyólag rövid úton felhagytak a használatával.

A közel tízezer megkérdezett visszajelzései alapján az okosórák még mindig nem nyertek széles körű létjogosultságot, hiszen csak minden tizedik ember rendelkezik ilyen eszközzel. A lényegesen egyszerűbb (fitnesz)karkötők már sokkal jobban állnak, ez a termékkör 19 százalékos penetrációjával már-már mainstream terméknek tekinthető. A további növekedéshez viszont már nem a technológiai újdonságokra fogékony early adoptereket, hanem az "átlagos fogyasztót" kellene megszólítani, ám ez a jelek szerint nem fog könnyen menni.

A visszajelzések alapján ugyanis egyrészt túl drágának tartják ezeket az eszközöket a képességeikhez viszonyítva. Az okosóráknál a komplikált kezelés, a funkciók elérésének bonyolult módja sem túl hívogató. Illetve az sem egyértelmű sokaknak, hogy az okostelefonjukon kívül milyen pluszt tudna egy ilyen termék adni, ami miatt feltétlen birtoklási vágy támadna bennük. 

Cammogásra ítélve

A másik nagy informatikai piackutató két napja közzétett jelentése alátámasztani látszik a fentieket. Az IDC szerint az idei harmadik negyedévben 23 millió órát és karkötőt értékesítettek, ami csupán jó 3 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. Ez a növekedési arány meglehetősen karcsú, ahhoz képest, hogy a gyártók egy trendi, lendületben lévő termékkörként szeretnék láttattni a hordozható okoseszközöket.

 

Hordozható eszközök 2016/Q3
Create your own infographics

 

Ahogy a gyártók rangsorából is látszik, a visszahúzó erőt elsősorban az órák adják, míg az egyszerűbb hordozható pántok, fitneszkarkötők két számjegyű bővülést könyvelhettek el. Az éllovas Fitbit vezetőjének tavasszal tett kijelentései ezek alapján egyáltalán nem voltak légből kapottak. 

James Park akkor úgy nyilatkozott, hogy a komplexitás miatt az okosóra léte, szükségessége a mai napig nem egyértelmű és tiszta a felhasználók számára, akik szemében egy ilyen termék még mindig nem túlságosan vonzó, de főleg nem a kötelezően beszerzendő technikai eszköz. "A legnagyobb gond az okosórákkal, hogy a beléjük tuszkolt temérdek funkció miatt a felhasználók nem tudják, mire is kellene pontosan használniuk" - mondta Park.

Konzumer tech

Az idegenekre vadászó MI máris gyanús jeleket talált az űrben

Az űrből érkező rádiójelek átfésüléséhez és a zaj kiszűréséhez is nagy segítséget jelent a mesterséges intelligencia, lehetővé teéve az óriási adattömeg hatékonyabb feldolgozását.
 
Az 5G-vel indul be igazán a precíziós mezőgazdaság forradalma. Ebben nagy az egyetértés a mezőgazdasági és a távközlési szakemberek között.
Létezik egy ortodox irányzat, mely szerint a jelszavak legyenek minél hosszabbak és összetettebbek, valamint cseréljük azokat minél gyakrabban. Valóban ettől lesznek a rendszereink biztonságosabbak? Pfeiffer Szilárd (Balasys) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.