Egy friss felmérés szerint nagyon magas azok aránya, akik ugyan rászánják magukat egy okoskarkötő vagy -óra megvételére, de a sok negatívum miatt csalódottan tovább állnak.
Hirdetés
 

Bár az Apple vezére tegnap nagy lelkesedéssel beszélt a cég okosórájának év végi kilátásairól, sem az IDC harmadik negyedéves számai, sem a Gartner általános jellegű kutatása nem jósol sok jót a termékkategóriának, és azon belül az Apple Watchnak.

A felhasználók nem lelkesek

A hordozható okos eszközök (órák, karkötők) használatáról, a termékekkel kapcsolatos véleményekről végzett kutatást a Gartner az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Ausztráliában. A válaszokból kiderült, hogy rettentően magas, 30 százalék körüli azok aránya, akik ugyan megvettek egy ilyen eszközt, de számos okból kifolyólag rövid úton felhagytak a használatával.

A közel tízezer megkérdezett visszajelzései alapján az okosórák még mindig nem nyertek széles körű létjogosultságot, hiszen csak minden tizedik ember rendelkezik ilyen eszközzel. A lényegesen egyszerűbb (fitnesz)karkötők már sokkal jobban állnak, ez a termékkör 19 százalékos penetrációjával már-már mainstream terméknek tekinthető. A további növekedéshez viszont már nem a technológiai újdonságokra fogékony early adoptereket, hanem az "átlagos fogyasztót" kellene megszólítani, ám ez a jelek szerint nem fog könnyen menni.

A visszajelzések alapján ugyanis egyrészt túl drágának tartják ezeket az eszközöket a képességeikhez viszonyítva. Az okosóráknál a komplikált kezelés, a funkciók elérésének bonyolult módja sem túl hívogató. Illetve az sem egyértelmű sokaknak, hogy az okostelefonjukon kívül milyen pluszt tudna egy ilyen termék adni, ami miatt feltétlen birtoklási vágy támadna bennük. 

Cammogásra ítélve

A másik nagy informatikai piackutató két napja közzétett jelentése alátámasztani látszik a fentieket. Az IDC szerint az idei harmadik negyedévben 23 millió órát és karkötőt értékesítettek, ami csupán jó 3 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. Ez a növekedési arány meglehetősen karcsú, ahhoz képest, hogy a gyártók egy trendi, lendületben lévő termékkörként szeretnék láttattni a hordozható okoseszközöket.

 

Hordozható eszközök 2016/Q3
Create your own infographics

 

Ahogy a gyártók rangsorából is látszik, a visszahúzó erőt elsősorban az órák adják, míg az egyszerűbb hordozható pántok, fitneszkarkötők két számjegyű bővülést könyvelhettek el. Az éllovas Fitbit vezetőjének tavasszal tett kijelentései ezek alapján egyáltalán nem voltak légből kapottak. 

James Park akkor úgy nyilatkozott, hogy a komplexitás miatt az okosóra léte, szükségessége a mai napig nem egyértelmű és tiszta a felhasználók számára, akik szemében egy ilyen termék még mindig nem túlságosan vonzó, de főleg nem a kötelezően beszerzendő technikai eszköz. "A legnagyobb gond az okosórákkal, hogy a beléjük tuszkolt temérdek funkció miatt a felhasználók nem tudják, mire is kellene pontosan használniuk" - mondta Park.

Konzumer tech

Egyre több pénzt keresnek a telkók céges IT-szolgáltatásokkal

Egyre több nagyvállalat a távközlési szolgáltatójától vesz IKT szolgáltatásokat. Elemzők szerint ez már a telkók bevételeiben is látszik.
 
Hirdetés
Ha a bőség zavara nem is fenyeget, azért hazánkban is lehet választani a különböző okoseszköz-alapú elektronikus aláírási szolgáltatások között.

a melléklet támogatója a Microsec

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.