Az IDC friss jelentése szerint az idei harmadik negyedévben 10 százalékos forgalomnövekedésnek örülhettek a wearables szegmens szereplői. Igaz, nem mindegyikük mosolya lehet őszinte...

Több mint 138 millió hordozható eszközt sikerült értékesíteni globálisan a júliustól szeptember végéig tartó időszakban - derül ki az amerikai piackutató témában kiadott közleményéből. Az okos karkötőktől az órákon át a fülhallgatókig egy sor teljesen különböző funkcionalitású terméket felsorakoztató szegmenst ezúttal egyértelműen a (zene)hallgatást kedvelők húzták felfelé.

A hearables kategóriába sorolt modellek adták a teljes piac forgalmának közel kétharmadát a harmadik negyedévben. Éves összehasonlításban pedig 26,5 százalékkal több ilyen eszköz fogyott, mint tavaly ilyenkor. Ami a wearables-torta egészét illeti, az egy tized híján kerek 10 százalékkal tudott erősödni.

A másik legnépesebb kategóriát a karon viselhető eszközök (órák, karkötők) adták. Az IDC szakértői megjegyzik, hogy ezt a szegmenst nem hagyták érintetlenül az éppen érzékelhető ellátási problémák. Mindeközben a termékmix aránya is változóban van: a fogyasztók egyre inkább hajlandók kifizetni azt a plusz pénzt, amennyibe egy funkcionalitásában sokkal szélesebb területen bevethető óra kerül egy karkötőhöz képest. A 100 dollár alatti árkategóriában például már ugyanannyi olcsó óra talált gazdára, mint amennyi, jellemzésen edzéshez használt karkötő.

Fel is út, le is út

Ami a gyártói rangsort illeti, Cupertino továbbra is őrzi az első számú szállítónak járó koronát. Igaz, az almás okosórák iránt erősen csökkent a vizsgált periódus alatt kereslet, hiszen éves alapon több mint 35 százalékkal kevesebb Apple Watch fogyott. Mindezt a többi Apple-termék (AirPods, Beats) forgalma azért valamennyire ellensúlyozni tudta, de összességében így is visszaesést mutat a cupertinói mérleg. Persze volt honnan visszaesni, hiszen ennek ellenére a cégnél maradt a teljes torta több mint negyede (miközben értékben övék a piac 53 százaléka).

 

A wearables kategória alakulása az idei harmadik negyedévben (forrás: IDC) 


Köszönhetően a Galaxy Watch sorozat nemrégiben bemutatott új generációjának (és a Google-lel tavasszal kötött szövetségnek), a Samsung meglehetősen jó periódust zárt. A Xiaomi ellenben nagyot bukott, ami jól kidomborítja a "karkötőnehéz" portfólióval rendelkező gyártók aktuális problémáit. A kínai gyártó igyekszik is eltolni a súlypontokat, ám egyelőre ennek a folyamatnak még nincs látványos eredménye. A negyedik helyen lévő Huawei ellenben növekedni is tudott egy kicsit, ami elsősorban a fül- és fejhallgatóinál jelentkező kereslet érdeme.

Az utolsó, még néven nevezett helyre egy indiai cég került (nem először az IDC történetében). Az elsősorban alacsony árakkal és agresszív reklámtevékenységgel nyomuló Imagine Marketing portfólióját zömében a BoAt márkához köthető különböző hearables termékek adják, de a gyártó forgalmának tizedét már az órák adják, melynek forgalmazása csak nemrégiben kezdődött meg.

Konzumer tech

Spanyol tudósok: a túlóra nem hogy káros, hanem egyenesen építő

Ha angol tudósok jöttek volna ezzel, meg sem lepődnénk. De épp a szieszta hagyományát mind a mai napig ápoló spanyolok?!
 
Hirdetés

Hazánk régiós SolarWinds-központ lett

A SolarWinds és a RelNet megállapodása révén utóbbi magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt régiónkban a SolarWinds viszonteladói és ügyfelei számára.

Manufacture IT

Az 5G legnagyobb nyertesei az ipari vállalkozások

MEGNÉZEM »

a melléklet támogatója a Vodafone

Igen, ahogy mindenki mondja: sokba, nagyon sokba. De közel sem csak a fizetése miatt. A költségekhez hozzá kell számolni a növekvő kiválasztási költségeket – és a magas fluktuációt.

a melléklet támogatója a Mndwrk

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.