A nyáron érkező megoldás mindössze egy sima képernyővédőnek tűnik, de szó szerint megváltozik tőle a látásmódunk.

Új lendületet adhat a 3D-s tartalmak előállításának és fogyasztásának a szoftverfejlesztéssel foglalkozó Lucid és a kijelzőgyártásban érdekelt Holitech nyáron debütáló megoldása. A HoloScreen látszatra egy sima telefont védő extra átlátszó réteg, ám segítségével szinte bármelyik mobilból képesek leszünk térhatású élményt előcsalogatni.

Nem vásári trükk

Bár a termék és a hozzá kapcsolódó alkalmazás még nem került forgalomba, a Cnet újságírója élőben próbálhatta ki, hogy a hangzatos ígéretek mögött milyen valós tartalom lapul. Beszámolójából kiderül, hogy a Lucid vezetője egy sime iPhone 7 Plust tett elé, amelyiken csak annyi volt látható, hogy külön védőréteg van rajta. A speciális appot megnyitva azonban leesett az álla, mert az Avatar moziból látható jelenet tényleg 3D-ben varázsolódott elő. 

A bemutató láthatóan elkápráztatta az újságírót, aminek hátterében nem csak a szépen kivehető térhatás áll, hanem az az egyszerűség és szó szerinti átláthatóság, ami a megoldást jellemzi. Az átlátszó képernyővédő ugyanis normál felhasználáskor semmiféle torzítást nem ad a képhez: a szövegek ugyanolyan élesen rajzolódnak ki és olvashatók, mint ha nem is lenne a mobil kijelzője előtt semmi.

A beszámoló szerint a 3D-s látvány egyáltalán nem jár együtt más termékeknél megfigyelhető szellemképes effektussal. Minden nagyon természetesnek és gördülékenynek hat.

Talán a legérdekesebb aspektusa a projektnek az a lehetőség, hogy a felhasználók ne csak képeket, videókat tudjanak az alkalmazás segítségével térhatásban élvezni, hanem hogy ilyen tartalmakat maguk is elő tudnak állítani. Ehhez nem kell más, mint egy olyan készülék, amelynek egyik oldalán legalább két kamera található. Ez pedig olyan feltétel, amit a modern okostelefonok többsége könnyedén teljesít.

Egy maréknyi dollárért

A végére hagytuk a dolog legkellemesebb részét. Bár még nincs kőbe vésve minden, de a Lucid vezérigazgatója azt közölte, a HoloScreen 30-40 dollár körüli áron érkezhet a piacra. Ennyit a nyugati régióban könnyűszerrel kifizethet bárki, akit csak kicsit is érdekel a technológia, hiszen még ha nem is fogja folyamatosan használni a 3D-s megjelenítést, akkor is maximum egy drágább képernyővédőt vásárolt a telefonjára.

Az ár különösen annak fényében tűnik rendkívül alacsonynak, hogy az egyetlen, önerőből 3D-s megjelenítésre képes, forgalomban lévő telefonért majdnem 1300 dollárt kérnek el. A Hydrogen One fejlesztésénél egyébiránt a Lucid nyújtott segítséget a gyártó Rednek a kamera 3D-funkcionlitásának tökéletesítésében.

Konzumer tech

Nagyon drágán megfizetik az EU-s cégek, hogy bejussanak a kínai piacra

Egyre gyakrabban követeli meg az ottani partner a technológiai transzfert – derül ki az EU Kínai Kereskedelmi Kamarájának egy felméréséből.
 
Ha nem sikerül megválaszolni azokat a biztonsági kihívásokat, amelyek az informatikai fejlesztések még mélyebb integrációjával járnak, nem teljesedhet ki a gyártóipar negyedik forradalmát elhozó trend. Lehetőségek és buktatók.
A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.