A korábban néhány európai országban már tesztelt reklámmentes Lite csomag némi szünet és szigorítás után tért vissza egy újabb próbakörre más régiókban.
Hirdetés
 

A héten több helyről is feltűntek hírek a különböző közösségi csatornákon, miszerint a Google videómegosztó platformjánál ismét tesznek egy próbát a "fékezett habzású" előfizetői csomaggal. A YouTube Premium Lite azonban a korábbi teszthez képest nem nyújt teljes reklámmentességet. A Google képviselője a sajtó megkeresésére megerősítette, hogy Ausztráliában, Németországban és Thaiföldön zajlik az újabb kísérleti fázis.

Ahogy az alábbi, egy ausztrál felhasználó által Threadsen megosztott képernyőmentésből kiderül, a mintegy havi 17 ausztrál dollárért kínált normál csomaghoz képest a Lite alig több mint a felébe, 9-be kerül. Ebben egyrészt nincs benne néhány olyan prémium szolgáltatás, mint a letöltés, vagy az offline és háttérben lejátszás lehetősége. Másrészt pedig nem kímél meg százszázalékosan a hirdetésektől.
 

 

A kép alján látható apróbetűs részben a cég mindezt úgy fejti ki, hogy "a legtöbb videó reklámmentes", ám a zenei tartalmak és a Shorts rövidfilmek esetében, valamint keresés és böngészés közben így is találkozhat hirdetésekkel az olcsóbb változatra előfizető ügyfél.

Volt már, de nem lett belőle világpremier

Hogy a mostani tesztnek mi lesz a kifutása, az egyelőre megjósolhatatlan. A nagy platformok üzemeltetői rendszeresen kísérleteznek szolgáltatásaik megváltozatásával egy-egy szűkebb csoportnál, de ezt sokszor nem követi globális bevezetés.

Egyelőre így járt a Lite csomag is, hiszen azt 2021-ben már egyszer bepróbálta a YouTube. Akkor a Benelux államokban és Skandináviában tesztelték a közönséget. Akkor a Premiumhoz képest szintén nagyjából bő féláron kínálták a lehetőséget, ám az három év tényleges reklámmentességet jelentett. A kísérlet végül nagyjából egy éve fejeződött be mindenféle nemzetközi fejlemény nélkül.

Közösség & HR

Jövőre érkezik az első egyemberes 1 milliárd dolláros üzlet?

Legalábbis ezt állítja az Anthropic vezére, aki a héten a vállalat legújabb generációs modelljeit is bemutatta a cég első fejlesztői konferenciáján.
 
Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.