A héten több helyről is feltűntek hírek a különböző közösségi csatornákon, miszerint a Google videómegosztó platformjánál ismét tesznek egy próbát a "fékezett habzású" előfizetői csomaggal. A YouTube Premium Lite azonban a korábbi teszthez képest nem nyújt teljes reklámmentességet. A Google képviselője a sajtó megkeresésére megerősítette, hogy Ausztráliában, Németországban és Thaiföldön zajlik az újabb kísérleti fázis.
Ahogy az alábbi, egy ausztrál felhasználó által Threadsen megosztott képernyőmentésből kiderül, a mintegy havi 17 ausztrál dollárért kínált normál csomaghoz képest a Lite alig több mint a felébe, 9-be kerül. Ebben egyrészt nincs benne néhány olyan prémium szolgáltatás, mint a letöltés, vagy az offline és háttérben lejátszás lehetősége. Másrészt pedig nem kímél meg százszázalékosan a hirdetésektől.
A kép alján látható apróbetűs részben a cég mindezt úgy fejti ki, hogy "a legtöbb videó reklámmentes", ám a zenei tartalmak és a Shorts rövidfilmek esetében, valamint keresés és böngészés közben így is találkozhat hirdetésekkel az olcsóbb változatra előfizető ügyfél.
Volt már, de nem lett belőle világpremier
Hogy a mostani tesztnek mi lesz a kifutása, az egyelőre megjósolhatatlan. A nagy platformok üzemeltetői rendszeresen kísérleteznek szolgáltatásaik megváltozatásával egy-egy szűkebb csoportnál, de ezt sokszor nem követi globális bevezetés.
Egyelőre így járt a Lite csomag is, hiszen azt 2021-ben már egyszer bepróbálta a YouTube. Akkor a Benelux államokban és Skandináviában tesztelték a közönséget. Akkor a Premiumhoz képest szintén nagyjából bő féláron kínálták a lehetőséget, ám az három év tényleges reklámmentességet jelentett. A kísérlet végül nagyjából egy éve fejeződött be mindenféle nemzetközi fejlemény nélkül.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak