A Gazdasági Versenyhivatal honlapján ma közzétett közlemény szerint a hivatal vizsgálata megállapította, hogy a Vodafone Magyarország valótlanul hirdette korlátlanként egyes mobilnet-kiegészítő csomagjait. A cég elismerte a jogsértést és extra adatkerettel kompenzálja az érintett ügyfeleket. Utóbbi miatt a bírság összegét 60 millió forintra mérsékelte a hazai piac tisztességes működését ellenőrző hatóság.
A GVH még tavaly januárban kezdett vizsgálatba azt követően, hogy felmerűét a gyanúja annak, hogy a Vodafone hazai leányvállalata megtévesztően népszerűsítette a mobilinternet-díjcsomagjai mellé választható, bizonyos közösségi alkalmazások korlátlanságát ígérő kiegészítő csomagjait. Mint később bebizonyosodott, a reklámok állításaival szemben a csomagok valójában nem voltak korlátlanok, mivel bizonyos funckiók használata (pl. a beágyazott médiatartalmak megtekintése) csökkentette az ügyfelek adatkeretét.
A Vodafone az eljárás során együttműködött a versenyhivatallal: elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslatról, emellett a tisztességtelen gyakorlat jóvátételét vállalta a fogyasztók felé. Ennek keretében a cég valamennyi, jelenleg ilyen csomagot használó ügyfelének (vagyis minden olyan előfizetőnek, akinek a vállalás megvalósításakor Vodafone Passot tartalmazó díjcsomagja vagy kiegészítő Pass szolgáltatása van) 3 GB-os extra adatkeretet biztosít. A Vodafone sms-ben fogja értesíteni a kompenzációról az érintett ügyfeleket.
Dolgos nyár
A jelek szerint a GVH-nál nem állt le az élet a nyáron, hiszen múlt héten egy másik távközlési szolgáltató, a Yettel korábbi ügyével kapcsolatban is jelentős fejlemények történtek. A cég több mint 1,3 milliárdos értékű jóvátételi csomagot vállalt, amely közel 180 ezer fogyasztót kompenzál (egyenként 7500 forint értékben). A versenyhatóság a kompenzációs csomagra tekintettel 125 millió forintra mérsékelte az eredetileg 1,8 milliárdos összegű bírságot. A 2019 végén kiszabott hatalmas bírságot az akkor még Telenor Magyarország néven futó telkó azért kapta, mert 2016 és 2017 között 0 forintosként vagy kedvezményesként hirdette egyes készülékeit, miközben azok árának egy részét beépítette az előfizetői díjba.
A GVH munkatársai egyébként is kiemelt figyelmet szentelnek a távközlési szektorra. Ennek megfelelően a szegmens legnagyobb hazai szereplője, a Magyar Telekom sem maradt ki a "jóból". A cég ellen múlt hónapban kezdett vizsgálatot a versenyhivatal, mivel felmerült a gyanúja annak, hogy a vállalat tisztességtelenül tájékoztatta az ügyfeleket a hűségidővel járó kedvezmények feltételeiről.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak