Alig egyetlen nappal azt követően, hogy megkapta a jóváhagyást autonóm fuvarozási szolgáltatásának bővítésére, a Cruise máris hatalmas dugót okozott San Francisco egyik forgalmas környéken. A CBS a szemtanúk beszámolója alapján arról ír, hogy a múlt héten a vezető nélküli autók két szűk utcában is megbénították a közlekedést, miután egy jó negyed órára mozgásképtelenné váltak. A Cruise tájékoztatása szerint a háromnapos Outside Lands Music Festival rendezvény miatt léptek fel problémák a vezeték nélküli kapcsolatokkal, a robotaxik pedig egyszerűen lelőtték magukat, amikor elvesztették a jelet.
A nyilatkozók borzalmas felismerésnek nevezték, hogy ilyen esetekben akár emberek halhatnak meg, amikor a mentő nem tud értük jönni, és a helyieknek kellett figyelmeztetniük a dugóban álló, de a városon kívülről érkező sofőröket, hogy a fennakadást okozó járművekben hiába is keresnék a sofőröket. A Cruise azóta elnézést kért az érintettektől, és az incidens kivizsgálást ígérte, ezen felül "dolgozik rajta", hogy ilyesmi ne ismétlődhessen meg a jövőben. A cég állítólag vizsgálja egy saját mobilhálózat létrehozásának lehetőségét is, ami azért nyilván nem egyik napról a másikra valósulna meg.
Így biztosan nem lesznek túl népszerűek
A problémát innentől az jelenti, hogy eközben több száz újabb autót telepít San Francisco utcáira. A hivatalos adatok alapján a Cruise és a Waymo már nagyjából 600 vezető nélküli járművet üzemeltet a területen, amelyek 50 dokumentált esetben voltak részei baleseteknek vagy más eseményeknek, ahol hatósági intézkedésre volt szükség. Nem véletlen, hogy utóbbiak némi szünetet tartanának a robotaxik gyors ütemű bevezetésében. A CBS itt felidéz egy korábbi felvételt, amelyen a Cruise egyik járműve egy tűzoltóautó útját állja el, hogy az csak tolatásban tudja megközelíteni a helyszínt.
A riportból kiderül, hogy az illetékes állami bizottság a múlt csütörtökön úgy szavazta meg a robotaxi-szolgáltatások jelentős bővítésének lehetőségét, hogy a városi tisztviselők ezt egyértelműen ellenezték. A döntés miatt fellebbezést is benyújtottak a testületnél, ahol azt akarják elérni, hogy a Cruise és a Waymo teljes átláthatóságot biztosítson az autonóm rendszerek leállásaira és összeomlásaira vonatkozó adatokkal, ezen felül biztosítani akarják a rájuk vonatkozó benchmarkok fokozatos bevezetését. A pénteki dugó egyik résztvevője is úgy fogalmazott a CBS-nek, hogy mindez nem hatékonyabb, csupán egy újszerű módja a közlekedésnek, amire a helyiek szerint sincs különösebb szükség.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak